اجراي طرح مبارزه با شپش سر در مدارس فاقد مربي بهداشت
--------------------------------------------------------------------------------
دوشنبه 27 آذر ماه 1385 00:04
ايسنا: برنامه ها و طرحهاي مشترک آموزش و پرورش و دانشگاه هاي علوم پزشکي تهران براي تندرستي دانش آموزان در سال تحصيلي جديد اعلام شد.
در جلسه هماهنگي برنامه هاي مشترک علوم پزشکي سه گانه و سازمان آموزش و پرورش شهر تهران ، ريز برنامه هاي اجرايي سلامت و تندرستي دانش آموزان تهران در سال تحصيلي جديد مشخص شد. بر اين اساس در سال تحصيلي 85-86 طرح شناسنامه سلامت براي پايه هاي اول ابتدايي ، راهنمايي و متوسطه ، هماهنگي براي اجراي طرح پديکلوز (مبارزه با شپش) براي مدارس فاقد مربي بهداشت ، برنامه آهن ياري در مدارس متوسطه از سوي دانشگاه هاي علوم پزشکي ، بررسي پايش يد ادرار در مدارس ابتدايي ، طرح آموزش تالاسمي در مدارس راهنمايي دخترانه و دبيرستان پسرانه ، برنامه کشوري فلورايدتراپي دانش آموزان ابتدايي ، بررسي تحقيقات بهداشتي مدارس ، برنامه هاي آموزشي بهداشت و برنامه هاي بازديد بهداشت محيط مدارس از جمله طرحهاي اجرايي خواهد بود.گفتني است طرح پايش يد در دانش آموزان سنين 8 تا 10 سال به عنوان شاخص پايش اجرا شده و در اين برنامه از هر منطقه ، 4 مدرسه ابتدايي دخترانه و پسرانه تحت آزمايش اندازه گيري يد قرار مي گيرند.







Bookmarks