رئیس پلیس فتای استان زنجان با برشمردن وب سایت «دیوار» و «شیپور» به عنوان محلی برای کلاهبرداران اینترنتی، اظهار داشت: شهروندان قبل از واریز هرگونه وجه حتماً کالا را رویت و مطمئن شوند که کالای خریداری شده برای آنها ارسال خواهد شد.

خبرگزاری فارس امروز مصاحبه اخیر خود با سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو پیرامون وب سایت های دیوار و شپیور را منتشر کرد. سرهنگ آدینه لو ضمن هشدار به شهروندان در خصوص حضور کلاهبرداران در وب سایت های دیوار و شیپور، گفت: برخی از افراد سودجو و کلاهبردار با درج آگهی‌های دروغین فروش اجناس و کالا در سایت‌های فروشگاهی خرید و فروش اجناس و کالا در فضای مجازی، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

سرهنگ آدینه لو افزود: این افراد با ایجاد انگیزه در خریداران، اجناس و کالاهایی با قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار ارائه کرده و با وسوسه و جلب اعتماد مشتریان از آنان مبالغی را تحت عنوان بیعانه از طریق واریز به شماره کارت دریافت می‌کنند و پس از اخذ مبلغ، پاسخگوی تلفن همراه خود نیستند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان  با هشدار به شهروندان که هنگام معامله از طریق وب سایت های آگهی مجازی هوشیار باشند، افزود: اکثر کلاهبرداران معمولاً افرادی، خوش برخورد و چرب زبان هستند تا بتوانند طعمه خود را به دام بیندازند، لذا لازم است هموطنان در انجام معاملات، صرفاً به ظواهر و ادعاهای آنان اکتفا نکنند.

 آدینه‌لو اعتماد نابجای شهروندان را در شکل گیری بستر کلاهبرداری در فضای مجازی موثر دانست و افزود: کاربران باید مراقب باشند تا در دام کلاهبرداران سایبری نیفتند و قبل از واریز وجه حتماً کالا را رویت و مطمئن شوند که کالا برای آنها ارسال می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان زنجان نقش بسیار فعالی در زمینه اطلاع رسانی به شهروندان درباره جرایم اینترنتی دارد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بدون عضویت در سایت

0
نظر شما پس از تایید مدیر منتشر خواهد شد.

نظرات (60)

  • مهمان - فرشید

    سلام شما داخل ایسام فروشگاه باز میکنید اما اگر کالای به فروش برسه دیگه صاحبش نیستی حتی پولی که خریدار واریز می کنه هم مال شما نیست ایسام یه کلابردای بیش نیست لطفا وقت ومالتون روتلف نکنید

  • مهمان - فرشید

    سلام شما داخل ایسام فروشگاه باز میکنید اما اگر کالای به فروش برسه دیگه صاحبش نیستی حتی پولی که خریدار واریز می کنه هم مال شما نیست ایسام یه کلابردای بیش نیست لطفا وقت ومالتون روتلف نکنید

  • مهمان - رضا

    باسلام از همه ابنا بهتره مستقیم با غرفه دار حرف میزنی کالا رو هم طبق همون مشخصات نه کم نه زیاد میفرستن چون نظارت دارن رو سایت و فروشندگان شون من چند بار از باسلام خرید کردم از ابسام هم دوسه بار خرید کردم بهدمشکل نخوردم ،ولی اگه بازهم میخای هیچ مشکلی نداشته باشی فقط از ترب خرید کن چون اونجا دیگه هیچ واسطه ای یا بهتر بگم دلالی وجود ندارد، ترب فقط یه موتورجستجوی فروشگاهی هست که فروشگاه‌های عضو ترب رو به خریدار معرفی میکنه خیلی شیک خریدو انجام میدی خدا پدر سازندشو بیامرزه واقعا آپ خوبیه

  • مهمان - علی

    سایت جهت احراز هویت و تابعیت شماره موبایل و شماره ملی را می گیرد که با وجود شماره ملی امکان خرید بنام مشتری و مشکل امور اقتصادی و دارائی وجود دارد که با تماس به پشتیبانی ایسام جواب منطقی نمی دهند

  • مهمان - Ali

    کلا کلاهبرداری بصورت شرعی انجام میدن،لطفا رسیدگی کنید که مردم بیش از این متضرر نشن

  • مهمان - Ali

    با سلام
    دوستان واقعا در مورد سایتهای خرید و فروش حروم زاده تر از سایت ایسام نیستش،براشون فروشنده اصلا اهمیت نداره کالا رو خریدار مرجوع کرده بدون اینکه اسناد به سوابق و مدارک داشته باشن رای ناعادلانه صادر میکنن در صورتی که خریدار جنس رو می‌خره استفاده میکنه به عبارتی کارش رو را میندازه و دستگاه رو باز میکنه اون قطعه ای که نیاز داره رو بر میداره و اعلا معیوبی دستگاه رو میکنه و عودت میزنه

  • مهمان - نیما

    من یک خریدار ساده هستم محصولات خیلی کمی خریدم و فروش خیلی کمی داشتم منکه تو این خرید و فروش چیزیو متوجه نشدم فقط موقع ارسال کالا قیمتی که به اداره پست دادم حدود ۱۰۰ تومن بود اما به من فقط ۶۰ تومن دادن این یک نشانه هست
    امیدوارم در خرید های بعدیم باز هم با فروشنده های خوب مواجه بشم
    مثلا من یک هارد خریدم به فروشنده زنگ زدم گفتم هاردت خرابه ظاهرا من بلد نیستم درستش کنم تو یک هارد دیگه بده به من و اینو بگیرو خودت درستش کنم
    فروشنده هم خیلی آدم خوبی بود و قبول کرد
    البته من از داخل سایت اقدام خاصی نکردم و به شما هم پیشنهاد میکنم اگه خریدار هستید به هیچ وجه این کارو نکنید اینطوری هرچی پول رفته تو سایت همونجا میمونه و برای خود سایت میشه یا با فروشنده دست به یکی میکنن و ...
    به جای اقدام از داخل سایت خودتون به فروشنده زنگ بزنید و سعی مشکلات رو خارج از ایسام حل کنید به هیچ وجه پولتون رو توی ایسام فریز نکنید
    در کل همه چیز به یک چیز وجود داره اینکه فروشنده عادل باشه
    البته اگه شما فروشنده هستید که من نمیتونم کمکی بهتون بکنم باید ببینید خریدارتون عاقل و عادل هستش یا نه
    امیدوارم تحلیل های بنده برای شما مفید بوده باشه

  • مهمان - aaaa

    افتضاح
    پیغام پشتیبانی میدی یک جواب کپی پیست میکنن اصلا توجه نمیکنن
    فقط به فکر منافع خودشون هستند

  • مهمان - مهدی زارعی

    تهمت زدن هم حدی داره.
    من دهها کالا خریدم و تحویل گرفتم

  • مهمان - ایران

    دوستان توجه کنید کسانی که از ایسام شکایت دارن اعلام کنند تا باهم یک گروه چند هزار نفره بشیم و ازش شکایت کنیم و پرونده سنگین براش درست کنیم تا برش دارن شماره خودتون یا ایمیل ای چیزی بدین تا من گروه را تشکیل بدم تا باهم درباره اش صحبت کنیم

بارگذاری بیشتر ...

ورود به شهرسخت‌افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار
ورود به شهر سخت افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار

نام و نام خانوادگی(*)
لطفا نام خود را وارد کنید

ایمیل(*)
لطفا ایمیل خود را به درستی وارد کنید

رمز عبور(*)
لطفا رمز عبور خود را وارد کنید

شماره موبایل
Invalid Input

جزو کدام دسته از اشخاص هستید؟(*)

لطفا یکی از موارد را انتخاب کنید