بر اساس صحبتهای رئیس دستگاههای مخابراتی، به دلیل عدم اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات گوشی موبایل، قیمتها در این بازار ۳۰ الی ۴۰ درصد گرانتر شده است و حتی بازرگانان هم به روشهای جدیدی برای واردات این محصول روی آوردهاند.
به دنبال نوسانات شدید نرخ ارز در یکی دو ماهه اخیر، قیمت تمامی بازارهای وارداتی و به خصوص بازار گوشیهای موبایل به شدت بالا رفته است و در این زمینه به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی محبی، رئیس دستگاههای مخابراتی اعلام کرده است که:
بازار گوشی موبایل به دلیل عدم تخصیص ارز دولتی به این صنف و مشکلات واردات، دچار وضعیت وخیمی است و طی ۲۰ روز گذشته شاهد افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت انواع گوشی در این بازار هستیم.
او در ادامه با اشاره به مشکلات پیش روی واردکنندگان گوشیهای موبایل اضافه کرد:
بازرگانان موبایل، کارت بازرگانی را کنار گذاشته و به صورت شخصی از طریق گذرنامه به صورت مسافری، گوشی وارد می کنند. هم اکنون به دلایلی که مشخص نیست، سیستم گمرک باز است و هر مسافر با یک گذرنامه می تواند تا ۵ هزار گوشی را به صورت مسافری وارد کشور کند. به همین دلیل بازرگانان با پرداخت عوارض گوشی مسافری، نسبت به واردات گوشی اقدام می کنند و دست از واردات رسمی تجاری کشیده اند.
او تنها راهحل برای بازگشت بازار به شرایط گذشته را تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به این مسئله دانست و امیدوار است که با این مسئله به توان به مقداری وضعیت را به روال گذشته نزدیک کرد.


![شبیهساز پرواز Google Earth به مرورگرها آمد [تماشا کنید] شبیهساز پرواز Google Earth](/fa/modules/mod_raxo_related_articles/tools/tb.php?src=%2Ffa%2Fimages%2F1405%2F22%2F03%2F2nd%2Fgoogle-earth-flight-simulator-1.png&w=380&h=213&zc=1)










نظر خود را اضافه کنید.
برای ارسال نظر وارد شوید
ارسال نظر بدون عضویت در سایت