اين روزها نوكيا به ندرت شاهد رقابتي در زمينه موبايل است و كماكان يكه تازي مي كند .

سامسونگ دارد ضعف هايي اين زمينه را مي پوشاند و سعي دارد با ارائه محصولات زيبا وخوب

پشتيباني كند . اما آنها با خدمات رسانهاي محلي خوب تعامل برقرار نمي كنند . پس رقابت

اصلي نوكيا در زمينه سرويس ها و موسيقي است . البته اشاره نكردن به itunes در اينجا غير

ممكن است . در اصل تمام محصولات اپل اعم از موبايل يا پخش كننده هاي موسيقي با itunes

گره خورده اند و هيچ راه فراري ندارند . در واقع نوكيا از تجربه اپل درس بزرگي گرفته است و حالا

مي خواهد مشتري هاي اپل رابه سمت خود بكشد . چگونه؟ اكنون هر كسي مي داند كه فروش

پر فروغ آيفون اصلي در آمريكا بدليل تقاضاي زياد در مناطق ديگر بود .اپل چشمهاي خود را بر روي

تمام شكاف ها بست و در تلاش بود كه اينگونه فعاليت ها را زياد كند . در گذشته اپل مجبور بود

توليد زيادي داشته باشد تا بازار را در دست بگيرد . اما آن مرحله اول بود . مرحله دوم كه اين روزها

در حال اجرا است قرار است كه آيفون را به صدر برگرداند . و آن دقيقاً لحظه ايست كه نوكيا زنگ

ها را با اين گوشي زير قيمت و تاچ اسكرين به صدا در مي آورد و راههاي كمي براي تلافي كردن

اپل باقي مي گذارد . از جمله اين راهها كاهش قيمت آيفون است . البته آيفون چندان در اروپا

محبوب نيست و در سوي ديگر اشتراك نامحدود و موسيقي و دستگاهي توانمندتر (از نظر فعاليت

مركزي) از طرف نوكيا به هيچ محصول ديگري اجازه خود نمايي نخواهد داد .

برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید