ضریبMultiplier ضریبی که پردازنده در آن اجرا می شود در مقایسه با سرعت باس. در حقیقت عدد واقعی سیکلهای پردازش هستش که در یک سیکل کلاک تنها از سرعت باس اجرا می گردد. مثلا یک پردازنده پنتیوم 4 با 2.4GHz به صورت زیر عمل می کند:
133 MHz * 18 Multiplier = 2394 MHz or 2.4 GHz


یعنی ضریب مولتی پلیر ضرب در باس پردازنده مساوی با فرکانس کاری پردازنده. فکر نکنم هیچ وقت توی پردازنده های که ضریب مولتی پلیر بازی دارند برای اورکلاک اون را پایین بیارن چون نصبت مستقیم داره با قدرت پردازنده و هرچی بالاتر بره قدرت پردازنده هم بالا میره.
سلام

ممنون از پاسختون! در مورد پائین آوردن ضریب Multiplier احتمالا من اشتباه کردم یا بد متوجه شدم!
اون ضرب ها رو میدونم ولی نمیدونم این Multiplier شاخص چه چیزی در پردازنده هست؟

راستی بهتره خیلی در این مورد اینجا صحبت نکنیم چون جاش اینجا نیست ولی امیدوارم اساتید این سایت جواب سوالات دیگه من رو که مهمتر هم هست هر چه زودتر بدن!برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید