با سلام و تشکر از شما دوست محترم
در حال حاضر بین دو مدل N56 JK , GE60 2PC به شدت دچار وسواس شدم برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
مزایای هر کدوم:
Asus : صفحه نمایش بهتر، قدرت و کیفیت صدای بهتر، شارژ دهی بهتر باتری، طراحی زیباتر، کیبورد بهتر و گرافیک با دو گیگ رم بیشتر (که در بعضی مواقع واقعا کاربردیه) و در کل کیفیت ساخت بالاتر که نمیدونم تا چه حد این حرف درسته!
Msi : هارد سریعتر، دو اسلات mSATA، گرافیک DDR5، دکمه Cooler Boost، وزن سبک تر (که این مورد واسم مهم نیس)، استاندارد نظامی و گیمینگ بودن این مدل (که طبق مطالبی که خوندم لپ تاپ های گیمینگ خیلی مقاوم تر و دارای طول عمر بیشتر هستن - مادر بورد این لپ تاپ ها تعداد لایه مس بیشتری دارن و از خازن های مخصوص درست شدن - تعداد فازهای بیشتر مدار تغذیه پردازنده - گرافیک بهینه شده و هماهنگی بیشتر بین قطعات و ...) که درستی یا نادرستی این مطلب رو دوستان لطف کنن بگن.
(کاربری: طراحی سه بعدی، شبیه سازی و رندرینگ و همچنین گیمینگ/ کیفیت ساخت، طول عمر و توان تحمل فشار کاری [رندر چند روزه و بدون وقفه] واسم مهمه)
>>> راستی شما از تکنولوژی های موجود در این لینک اطلاعی دارین که در مدل مورد بحث وجود داره یا نه ؟! تکنولوژی TDE رو از کجا میشه فعال کرد؟؟
MSI Notebook Technology Guide
----------------------------------------------
1- در خصوص گرافیک 760m و 765m طبق سایت زیر هر دو مدل از 850m قویتر هستن، تنها برتری 850m نسل جدید بودن بودنه! (که بهینه تر و کم مصرفتره)
GeForce GTX 850M vs 765M
_ همچنین در مورد Lenovo y5070 مدل 4k کاملا مخالفم، 4k بودن صفحه فقط بار اضافه برای GPU و باتری دستگاه هستش و از همه مهم تر اینکه پنل این مدل TN که حتی در مقایسه با FULL HD با پنل ips حرفی برای گفتن نداره.
_ در خصوص کولینگ msi -- در کل واسه بازی کول پد ضروریه. به نظرتون اگه همین بازی رو تو همین تایم یک ساعته رو N56 JK اجرا کنی دمای CPU , GPU چقدر باشه؟! (میخوام کولینگ رو مقایسه کنم)
و اگه کولینگ این لپ تاپ جز بهترین هاست چرا لپ تاپ داغیه!!؟ لطفا بیشتر توضیح بدید... یعنی در شرایط برابر تحت استرس برابر ام اس آی بیشتر از ایسوس داغ میشه!!!؟
***چون گرمای زیاد در حد داغی قاتل سخت افزاره و عملا طول عمر لپ تاپ رو میاره پایین!!! که این مورد واسه یه لپ تاپ گیمینگ که باید تحمل روزانه 5 ساعت بازی مداوم رو داشته و واسه همین کاربری ساخته شده خـــــــعلی عجیبه!!!
-----------------
2- چیزی که مهمه زیبایی بدون بک لایته... یعنی در سول روز. هرچند بک لایته زیبایی داره ولی به قول یکی از دوستان مثل مینی بوس دهاته :دی
_اگه لطف کنید با لنز تمیز یکی دو عکس از بالا و نزدیک از کیبورد بگیرید ممنون میشم.
(احساس میکنم از نظر زیبایی حرفی واسه گفتن نداره)
-----------------
3- کیفیت ساخت بدنه رو از عکس هایی که من دیدم به نظرم جالب نیومد، مخصوصا نسبت به N56! و بزرگترین مشکل من برعکس شما با قسمت استراحت گاه مچ بود... که ظاهرا در جذب اثر انگشت و عرق مچ استعداد فوق العاده ای داره! اونم به بدترین شکل ممکن... و حاصل این مورد لپ تاپیه که همیشه کثیف نشون میده که واسه من عذاب آوره!!! درسته؟
_ در مورد لولاها روون بودنشون یه مزیت ولی نا پایدار بودنشون یه عیبه... وقتی لپ تاپ تکون بخوره 2-3 ثانیه صفحه نمایش لرزش داره!! (البته بخاطر روون بودن لولاها قابل چشم پوشیه)
_مکانیزم بسته شدنش مگه به چه صورته!!؟
-----------------
4- در مورد صفحه نمایش... یعنی صفحه نمایش در مقایسه با n56 با پنل TN ولی بهینه شده خیلی ضعیف تره!!؟ ( این مورد واسم مهمه، و به شخصه از صفحه نمایش N56 راضیم)
_راستی قاب دور صفحه نمایش از نظر زیبایی تو ذوق نمیزنه؟! یه جوریه تو عکس ها!
-----------------
5- در مورد داغ کردن توضیحی که دادین رو متوجه نمیشم!
_ در حالت کابری عادی (وبگردی، فیلم دیدن و ...) لپ تاپ تا چه حد گرم میشه؟ (زیر و روی لپ تاپ)
_ در حالت گیم به نظرتون در شرایط برابر لپ تاپ های ایسوس خنک ترن!!؟
-----------------
6- در خصوص اسپیکرها تعدادی کاربر از شدت و قدرت کم صدا ابراز نارضایتی کردن و همچنین تعدادی از بم بودن صدا
-----------------
7- ضعف تاچ پد جز لق بودن چه مشکلی داره؟
_فرمان های چند لمسی رو به خوبی اجرا میکنه؟
-----------------
8- یه مثال از قابلیت ماکرو میگید؟ چه کابردی تو بازی داره؟
----------------------------------------------
در خصوص گرفیک 850m تفاوت DDR5 , DDR3 به نظر من فقط در حد چند فریم هست... نه بیشتر، پس میشه گفت برتریه خاصی نداره...
و البته نسبت به n56 دو گیگ گرافیک کمتری داره که واسه گرافیست ها این دو گیگ کاربردیه...
در مورد گیم با لپ تاپ... کاملا با شما موافقم ولی چون نیاز به جابجایی دارم مجبورم لپ تاپ بخرم و البته خرید سیستم مناسب با مانبتور ips بالای 4200 هزینه ش میشه
گیمر نیستم، فقط بعضی مواقع... که خب لازمه دیگه، بیشتر این لپ تاپ رو واسه رندر میخوام... و علت خرید لپ تاپ گیمینگ بخاطر توان و تحمل و طول عمر لپ تاپه... که اول بحث اشاره کردم.
در مورد ظاهر لپ تاپ که اشاره کردین واقعا رو مخه... n56 یه سرو گردن بالاتر به نظر میاد هرچند msi رو از نزدیک ندیدم ولی فیلم و عکس و مطالب زیادی ازش دیدم
=====================
در نهایت از نظرات شما و عکس هایی که گذاشتید مجدد تشکر میکنم و بابت طولانی بودن این پست و تعداد زیاد سوالات عذر میخوام و خواهشی که دارم جواب دادن دقیق به سوالاتیه که پرسیدم، و یه خواهش دیگه گذاشتن چندتا عکس از لپ تاپ در نور روز و زوایای مختلف هست که اگه واستون مقدور باشه ممنون میشم.
با سپاس






پاسخ با نقل قول
Bookmarks