با سلام و تشکر از شما دوست محترم
سلام بر شما
در حال حاضر بین دو مدل N56 JK , GE60 2PC به شدت دچار وسواس شدم برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
مزایای هر کدوم:
Asus : صفحه نمایش بهتر، قدرت و کیفیت صدای بهتر، شارژ دهی بهتر باتری، طراحی زیباتر، کیبورد بهتر و گرافیک با دو گیگ رم بیشتر (که در بعضی مواقع واقعا کاربردیه) و در کل کیفیت ساخت بالاتر که نمیدونم تا چه حد این حرف درسته!
صفحه نمایش بهتر منظورم مدل های IPS ایسوس بود، مدل های TN ایسوس خیلی وضعیت بهتری نسبت به آپاچی ندارن.
قدرت خیر، پردازنده هر دو یکسان هست گرافیک آپاچی هم بدون شک قوی تر، پس آپاچی قدرت بیشتری داره . از نظر کیفیت صدا هم، موضوعیه که خیلی روش حساسم چون روزی کم کم 5 6 ساعت هدفن استفاده میکنم و کلاً معقوله صدا، یکی از مهمترین فاکترو های مورد نظرمه. و خب میتونم بگم صدای آپاچی از n اگه بهتر نباشه، در همون حده. ضمن اینکه ساب ایسوس (دقیق یادم نیست تو N56 این ساب هست یا نه) علاوه بر نکته مثبت بودنش یعنی اشغال فضای بیشتر ! چه روی میز چه درون کیف ! به عبارتی من این مورد رو نکته منفی حساب میکنم، که خب کاملاً سلیقه ایی هست !
طراحی زیباتر ور کاملاً قبول دارم که ایسوس بهتره . ولی خب سلیقه ایی هست و حتی چند نفر از افرادی از دوستان که آپاچی رو دیدن، خوششون اومد از ظاهرش که خب توضیح میدم بعداً.
گرافیک با رم بیشتر، به هیچ عنوان نکته مثبتی محسوب نمیشه. اصولاً حتی بازیی مثل BF4 هم رو 1080 و حتی خیلی از بازی های سنگین تر، تو این رزولوشن به رم گرافیکی بیشتر از 2 گیگ نیازی ندارن، بلکه به پهنای باند رم بیشتر یا همون GDDR5 بودن نیاز دارن ! تست ها هم همین موضوع رو نشون میده. اما اون مواقع رو که گفتید بله مواقعی حافظه گرافیکی رم بیشتر مفید هست ولی نه در گیمینگ، بلکه در رندر فریم های سه بعدی مثلاً به 3dmax . ظاهراً به این نرم افزار های رندرینگ آشنایی دارید و میدونید که حجم پروجکت باید کامل درون حافظه گرافیکی لود شه و اگه پروژتون بیشتر از 2 گیگ هست، خب اون دو گیگ Gddr5 کلاً غیر قابل استفاده میشه ...
ولی موضوعی که مهمه، اصولاً اجرا و رندر یه پروژه بیشتر از 2 گیگ رو لپ تاپ، واقعاً به نظر من کاره غیر عقلانیی هست ! اصولاً نباید ماهیت یک لپ تاپ رو فراموش کرد، یک لپتاپ خلق شده برای جابجایی و به اصطلاح کار را بنداز بودن، نه انجام فعالیت های اصلی . که خب بیشتر راجب این موضوع صحبت میکنم...
در رابطه با کیفیت ساخت، بله ایسوس به نظر با کیفیت تر میاد ! جنس بدنه در قسمت های آلمینویمی واقعاً خوب کار شده ...
Msi : هارد سریعتر، دو اسلات mSATA، گرافیک DDR5، دکمه Cooler Boost، وزن سبک تر (که این مورد واسم مهم نیس)، استاندارد نظامی و گیمینگ بودن این مدل (که طبق مطالبی که خوندم لپ تاپ های گیمینگ خیلی مقاوم تر و دارای طول عمر بیشتر هستن - مادر بورد این لپ تاپ ها تعداد لایه مس بیشتری دارن و از خازن های مخصوص درست شدن - تعداد فازهای بیشتر مدار تغذیه پردازنده - گرافیک بهینه شده و هماهنگی بیشتر بین قطعات و ...) که درستی یا نادرستی این مطلب رو دوستان لطف کنن بگن.
هارد سریعتر هست و این موضوع کاملاً مشخص هست. اسلات M2 رو من خیلی نکته مثبت تلقی نمیکنم به دو دلیل اولاً ssd های این اسلات یا وارد نشدن یا خیلی تنوع کمی دارن و دوماً قیمتشون هم زیاد جالب نیست ! در واقع اون تنوع و ثبات قیمتی ساتا ها هنوز رو m2 اعمال نشده.
استاندارد های نظامی و کلاً این موارد بیشتر تو محصولات دیگه این شرکت به کار رفتن تا آپاچی، این لپ تاپی که من تست کردم آنچنان هم از این نظر ویژگی های خاص نداره ! و بیشتر تو مدل های بالاتر یعنی GT یا حتی GS اعمال شده .
(کاربری: طراحی سه بعدی، شبیه سازی و رندرینگ و همچنین گیمینگ/ کیفیت ساخت، طول عمر و توان تحمل فشار کاری [رندر چند روزه و بدون وقفه] واسم مهمه)
طراحی سه بعدی کلاً از نظر شخصیه من روی لپ تاپ اشتباه هست ! حتی اصولاً واژه لپ تاپ گیمینگ یه تناقض بزرگ محسوب میشه ! مثل اینه که بفرمایید اتومبیل سدان صخره نورد! خب صخره نوردی و بیابون نوردی کاره suv هست نه یه سدان !
از طرفی فکر رندر سه روزه هم با لپ تاپ 3 تومینی نکنید ! عمر لپ تاپ رو به شدت کم میکنه ! (بحث لپ تاپ های تینکپد لنوو جداست)
>>> راستی شما از تکنولوژی های موجود در این لینک اطلاعی دارین که در مدل مورد بحث وجود داره یا نه ؟! تکنولوژی TDE رو از کجا میشه فعال کرد؟؟
MSI Notebook Technology Guide
مظمئن نیستم ولی رو این مدل این قابلیت وجود نداره. فقط اون فن بوست هست.
----------------------------------------------
1- در خصوص گرافیک 760m و 765m طبق سایت زیر هر دو مدل از 850m قویتر هستن، تنها برتری 850m نسل جدید بودن بودنه! (که بهینه تر و کم مصرفتره)
GeForce GTX 850M vs 765M
اولاً منظوره بنده برتری مطلق 850 نسبت به 765 نبود ! بلکه نسبت فریم دهی، مصرف (که دقیقاً در ارتباط هست با گرمای تولید شده) و همچنین قیمت هست.
در مورد GPUboss هم از نظر من منبع موسخی نیست ! و تا حد بسیار زیادی Notebookcheck مستند تر و معتبر تر هست ! GPUboss بیشتر بر مبنای مقایسه تئوری هست.
این لینک رو ببینید. کارایی تقریباً مشابه هست و در بعضی موارد برتریه 850. بعضی هم 765.
زیاد بحثی رو نمی خوام رو این زمینه ادامه بدم که خب زیاد هم موضوع مهمی نیست ! چون اصولاً کم مصرف بودن و خنک تر بودن 850 و همچنین جدیدتر بودنش خودش کفایت میکنه تا حدودی ...
_ همچنین در مورد Lenovo y5070 مدل 4k کاملا مخالفم، 4k بودن صفحه فقط بار اضافه برای GPU و باتری دستگاه هستش و از همه مهم تر اینکه پنل این مدل TN که حتی در مقایسه با FULL HD با پنل ips حرفی برای گفتن نداره.
4k بودن زمانی باره اضافه هست که شما از این رزولوشن برای بازی استفاده کنید ! در واقع اجباری بر این کار نیست و میشه بازی رو همون 1080 اجرا کرد که طبیعیتاً غیر این هم ممکن نیست ! 4k بودن این مدل دو نکته مثبت بیشتر نداره، یک روی کاغذ و دو برای کار نر افزار که این مورد هم کاملاً روی یه مانیتور 15 اینچ جنبه تبلیعاتی داره تا عملی ! ولی این پنل ضعیفتر از FHD نیست بلکه در همون حد هست + ppi بالاتر، ضمن اینکه این مدل دارای کنتراست خوبی هست موردی که آپاچی توش ضعیف هست ! و خب صد البته IPS از هر دو مورد بهتره !
در ضمن راجب نمایشگر سری N، مدل TN رو تست نکردم ولی نسبت به مدل نمایشگر بکار رفته شده و مدل های لپ تاپی که این نمایشگرها توش به کار رفته این موارد رو عرض میکنم.
و از طرفی نکته مهم تر که کلاً نظر من در مقام مقایسه، در نظر گرفتن N550 نه N56 . مدل 550 برتری هایی داره که باعث میشه دلیل آنچنانی برای انتخاب 56 وجود نداشته باشه ! در واقع شما برای مدل 550 نمایشگر IPS، پنجاه درصد هارد بیشتر و کولینگ دوال فن به ازای 250 تومن هزینه بیشتر نسبت به 56 دریافت میکنید که از نظر من کاملاً منطقیه ! با خاطر همین من 56 رو منتفی میدونم ! و دلیل اینکه گفتم رقیب مناسبی برای آپاچی نیست هم همینه چون مدل خیلی بهتری به اسم N550 وجود داره !
* و خب همیشه اما هایی وجود داره ! تو یه فرومی دیدم یه بنده خدایی لپ تاپ N550Jv ش تراتل بک میکرد رو 800 مگاهرتز و N56jr اش پردازنده زیر 94 نمیومد. ولی خب هم مدل 56 هم 550 دمای سطح مناسبی دارند که !
_ در خصوص کولینگ msi -- در کل واسه بازی کول پد ضروریه. به نظرتون اگه همین بازی رو تو همین تایم یک ساعته رو N56 JK اجرا کنی دمای CPU , GPU چقدر باشه؟! (میخوام کولینگ رو مقایسه کنم)
و اگه کولینگ این لپ تاپ جز بهترین هاست چرا لپ تاپ داغیه!!؟ لطفا بیشتر توضیح بدید... یعنی در شرایط برابر تحت استرس برابر ام اس آی بیشتر از ایسوس داغ میشه!!!؟
دلیلش مربوط میشه به cpu throttling . تو بسیاری از مدل ها دما اینقدر افزایش پیدا میکنه که پردازنده فرکانس کاری و کاهش میده که خب مصادف هست با کاهش پرفورمنس یا لگ تو بازی. ولی آپاچی درسته که داغ محسوب میشه ولی در حدی نمیذاره دما بالا بره که فرکانس کاهش پیدا کنه ! البته این مورد بیشتر تو مدل لنوو پیش میاد. و مدل N550 ایسوس که طراحی دوال فن داره میشه گفت از این مدل آپاچی کمی بهتره ! آپاچی در واقع یک فن دور بالا داره تا تکنولوژی خاص خنک کنندگی ! ضمن اینکه دمای سطح لپ تاپ تو تمام مدل های ایسوس وضعیت مناسبی داره !
تعریف من از کولینگ آپاچی بیشتر به خاطر پرفورمنس هست نه خنک تر بودن نسبت به مدل های دیگه، یک خب لازمه یه موضوعی هم راجب بهتر یا بدتر بودن عرض کنم. اصولاً در چنین مواردی مورد بهتر معنیش برتری مطلق نیست بلکه کمی عملکرد بهتر، و منظور این نیست که مدل ضعیفتر ، ضعیف عمل کنه ! به عبارتی بحث فریم هست که اصولاً 50 فریم با 40 فریم فرق خاصی نمیکنه ...
***چون گرمای زیاد در حد داغی قاتل سخت افزاره و عملا طول عمر لپ تاپ رو میاره پایین!!! که این مورد واسه یه لپ تاپ گیمینگ که باید تحمل روزانه 5 ساعت بازی مداوم رو داشته و واسه همین کاربری ساخته شده خـــــــعلی عجیبه!!!
قبل تر گفتم که که واژه لپ تاپ گیمینگ یک تناقض بزرگ هست، منظورم دقیقاً همینه ! گیمینگ یعنی هشت صبح پاشی بری تو سرور هر وقت چشمات سوخت بیای بیرون ! با این شرایط دسکتاپ نسبتاً مناسب من ساعت 5 بعد از ظهر نعره میزنه ! لپتاپ که دیگه هیچی، پس واژه لپ تاپ گیمینگ عجیبه واسه من !
-----------------
2- چیزی که مهمه زیبایی بدون بک لایته... یعنی در سول روز. هرچند بک لایته زیبایی داره ولی به قول یکی از دوستان مثل مینی بوس دهاته :دی
_اگه لطف کنید با لنز تمیز یکی دو عکس از بالا و نزدیک از کیبورد بگیرید ممنون میشم.
(احساس میکنم از نظر زیبایی حرفی واسه گفتن نداره)
اتفاقاً دقیق چیزی به اسم نور پردازی کیس و کیبورد و امثالهم شدیداً از نظر من خز بازیه ! یه چیزی تو مایه پیکان جوانان !
ولی با این حال به نظرم بک لایت آپاچی زیباست مخصوصاً که از سه ناحیه قابلیت انتخاب 16 میلیون رنگ رو داره ! این نکته توضیح میدم کجا مفیده (تو قسمت راجب ماکرو)
-----------------
3- کیفیت ساخت بدنه رو از عکس هایی که من دیدم به نظرم جالب نیومد، مخصوصا نسبت به N56! و بزرگترین مشکل من برعکس شما با قسمت استراحت گاه مچ بود... که ظاهرا در جذب اثر انگشت و عرق مچ استعداد فوق العاده ای داره! اونم به بدترین شکل ممکن... و حاصل این مورد لپ تاپیه که همیشه کثیف نشون میده که واسه من عذاب آوره!!! درسته؟
_ در مورد لولاها روون بودنشون یه مزیت ولی نا پایدار بودنشون یه عیبه... وقتی لپ تاپ تکون بخوره 2-3 ثانیه صفحه نمایش لرزش داره!! (البته بخاطر روون بودن لولاها قابل چشم پوشیه)
_مکانیزم بسته شدنش مگه به چه صورته!!؟
به سه قسمت صحبتم رو تقسیم میکنم.
رک بگم کیفیت ساخت آپاچی در تلاش به در حد ایسوس بودن هست ! و در بهترین شرایط سلیقه ایی بخواد در حد ایسوس به نظر بیاد. به عبارتی ته زورش رو بزنه تازه میرسه به ایسوس ! فکر این رو هم نکنید که بخواد از ایسوس سری N بالاتر باشه ! حالا دیگه نمیخوام راجب نکات مسخره کیفیتی این لپ تاپ حرفی بزنم ...
دوم، راجب اثر انگشت، بیرون آپاچی فاجعه به معنای واقعی هست ! بدنه خارجی فوق العاده زیبا هست هرچند لوگوی گیمینگ قرمرز رنگ روی درب کمی پلاستیکی و بی کیفیت میزنه ! ولی تکسچر سطح خوبه ! اما از اثر انگشت چیزی نگم بهتره !
ولی سطح داخلی، نسبت به خیلی از مدلهایی که دیدم بهتر بود ! بله جذب میکنه ولی از نظر من اذیت کننده نبود شاید دلیلش این باشه که نمونه های بدتر خیلی زیاد دیدم ! ولی اگه شخص وسواسی باشید، همون خارج لپ تاپ کلاً این مدل رو منتفی میکنه !
سوم راجب لولا ، نه منظورم این بود که سفتیش مناسب بود ! نه زیادی سفت که موقع باز کردن لپ تاپ از سطح بلند شه و نه در حدی که با تکون خوردن میز نمایشگر تکون بخوره . که خب این لپ تاپ نو هست، شاید تو طولانی مدت تغییر کنه ...
در مورد درایو، با بستن درایو چفت نمیشه و دوباره بیرون میاد و باید 4 5 بار اینکارو تکرار کرد تا بسته شه، در واقع قلق داره که چجوری بستش، یه قسمت خاصیش رو باید فشار داد که ضامنش گیر کنه. حدس میزنم مشکل برای این مدل تحت تست باشه ولی خب لپ تاپ آکبند ...
-----------------
4- در مورد صفحه نمایش... یعنی صفحه نمایش در مقایسه با n56 با پنل TN ولی بهینه شده خیلی ضعیف تره!!؟ ( این مورد واسم مهمه، و به شخصه از صفحه نمایش N56 راضیم)
_راستی قاب دور صفحه نمایش از نظر زیبایی تو ذوق نمیزنه؟! یه جوریه تو عکس ها!
من 56 رو با صفحه IPS تست کردم و شخصاً TN ش رو ندیدم ! ولی طبق مقایسه ها، نمایشگر آپاچی اش دهن سوزی نیست در حالی که ایسوس کمی از کنتراست و برایتنسش تعریف شده و زاویه دید نسبتاً خوبی هم داره ولی در کل از نظر من هر دو ضعیف محسوب میشن. بر میگرده به اون حرفم که گفتم با وجود 550 چرا 56 ؟
یا اجازه بدید طور دیگه ایی عنوان کنم، با وجود پرفورمنس بالای آپاچی، هیچ نکته ایی نمیتونه انتخاب بهتر باشه مگر پنل IPS !!!
-----------------
5- در مورد داغ کردن توضیحی که دادین رو متوجه نمیشم!
_ در حالت کابری عادی (وبگردی، فیلم دیدن و ...) لپ تاپ تا چه حد گرم میشه؟ (زیر و روی لپ تاپ)
_ در حالت گیم به نظرتون در شرایط برابر لپ تاپ های ایسوس خنک ترن!!؟
در این رابطه توضیح دادم که به نظرم کافی باشه.
سطح لپ تاپ تو فول لود یعنی بعد از یک ساعت اجرای گیم سنگین کاملاً داع هست ! و این داغی هم بیشتر سمت چپ دستگاه هست یعنی مکان قرار گرفتن دست جهت بازی !
ولی خب تجربه کلی لپ تاپ های ایسوس مخصوصاً سری N معمولاً دمای سطح خوبی دارن که یکی از دلایلش آلمینیومی بودن سطح هست. ضمناً ذکر کردم که صدای آپاچی بلندترین صدایی هست که من تا بحال از یک لپ تاپ شندیم !
این هم تصویر دمای فول لود لپ تاپ بعد از یک ساعت
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
*نکته خیلی مهم اینکه دمای محیط تست من حدود 30-32 درجه هست در حالی که اکثر تست هایی که میبینم تو نت تو 23-25 درجه هستن.
-----------------
6- در خصوص اسپیکرها تعدادی کاربر از شدت و قدرت کم صدا ابراز نارضایتی کردن و همچنین تعدادی از بم بودن صدا
بله بنده هم گفتم بلندی صدا کافی نیست ولی از لحاظ سه بعدی بودن فوق العاده هست ! بیس هم به نسب مناسب هست ولی ضعیف نیست. البته خب از لپ تاپ که توقع لرزوندن ندارید ؟ و به عبارتی کلاً اسپیکر های لپ تاپ از نظر من جهت خالی نبودن عریضه هستن ! استفاده از یه هدست خوب همیشه توصیه میشه.
اما در همین مورد، لپ تاپ رو با یه هدست استیل سریس سایبریا که مدت بسیار زیادی با یه ساند کارت حرفه ایی ایسوس xonar dx درایو شده تست کردم. برای بنده راضی کننده نبود ولی برای این هدست که حسابی به ورودی قوی عادت کرده میشه گفت مناسب بود !
از طرف دیگه میکروفن خود لپ تاپ و همچنین ورودی میکروفن هم کاملاً عادی بود که نکته منفی محسوب میشه و از یه لپ تاپ گیمینگ توقع بیشتری تو چنین موضوعی داشتم ...
در واقع میکروفن تا حدود زیادی مهم هست توی گیمینگ و حتی برای یه محصول 3.600 تومنی دوست داشتم خروجی مثلاً 60 اهم هدفن داشتم ! ولی خب ظاهراً توقع زیادیه ...
-----------------
7- ضعف تاچ پد جز لق بودن چه مشکلی داره؟
_فرمان های چند لمسی رو به خوبی اجرا میکنه؟
از نظر روونی کاملاً مناسبه، اگه دقت کرده باشید یک سری تاچ پد ها انگشت روش سر نمیخوره ولی رو این اینطور نیست و خوبه. ولی چون تاچپد و دکمه های کلیک و کلیک راست یکی هست، کلاً عمل کلیک روش جالب نیست ! و خب لق هم میزنه ...
زوم رو خوب انجام میده ولی کمی زیاد که خب البته فکر کنم قابل تنظیم باشه.
اصولاً تاچ پد برای مواقع کار را بنداز به نظره من هست. نه گیم و کار نرم افزار و غیره که خب یعنی زیاد مهم نیست تاچ پد در چه وضعیتی باشه به خاطر همین کلاً این موضوع برام مهم نیست.
-----------------
8- یه مثال از قابلیت ماکرو میگید؟ چه کابردی تو بازی داره؟
این بحث یه مقدار پیچیدست.
ببینید خیلی از سبک های گیمینگ به جز FPS، مثل mmo ها یل RTS ها و خیلی های دیگه، نیازمند کلید های ترکیبی زیادی داره که بازیکن مجبوره برای هر کرکترش، یه سری کلید ترکیبی، مشابه دستور های چیت (تقلب) که پشت سره هم هست استفاده کنه . مثال ساده اگر cs بازی کرده باشید، خیلی مواقع خرید اصلحه یه چیز ثابت هست، مثلاً ترکیب دکمه های B+2+4 و B+1+3 که میشه کلاش بعلاوه کلت P250 یا مثلاً کد 54 بعلاوه 13 یا 15 که میشه ترکیب اسنایپر. و این فقط برای دو اصلحه هست و باید آرمور و نارنجنک و این چیز ها هم بهش اشافه بشه ! اصولاً فرد cs باز ترکیب های مشخصی داره و هیچوقت اول بازی نمیشینه تصمیم بگیری چی انتخاب کنه !
فایده کلید ماکرو این هست که میشه تمامی این کلید های ترکیبی رو روی یک کلید ذخیره کرد و ...
اصولا این مورد اینه که کیبورد دارای دکمه های اختصاصی ماکرو باشه که مثلاً تو خیلی از کیبورد های گیمینگ مثلا G510 لاجیتک این کلید ها فراونن ! ولی تو این مدل لپ تاپ که تعداد دکمه ها محدود هست، کلید های اختصاصی وجود نداره (تقریباً تو هیچ لپ تاپی وجود نداره) ولی در عوض کیبورد steelseries بکار رفته این امکان رو بوجود میاره که مثلاً شما دکمه J که تو بازی هیچ کامندی انجام نمیده اختصاص بدید یه سری کامند خاص ! حال تصور کنید تو یه بازی چند نوع کرکتر مثلاً مدافع یا مهاجم یا جادوگر داشته باشید که هر کدوم کامند های خودشون رو داشته باشن ! در کنار این فرض کنید این کیبورد قابلیت ایجاد پروفایل های مختلف با کامند های مختلف داره مثلاً شما 4 تا پروفایل میسازید که هر پروفایل 4 تا کلید ماکرو با کامند متفاوت تعیین کردید و نکته خیلی خیلی جالبتر اینکه میتونید به هر پروفایل یه رنگ خاص بک لای اختصاص بدید !
در واقع وسط بازی پروفایل رو میذارید رو مهاجب و رنگ هم تغییر میکنه به قرمز مثلاً و ماکرو هاتون دستور های مختص اون ریس رو اجرا میکنن !
----------------------------------------------
در خصوص گرفیک 850m تفاوت DDR5 , DDR3 به نظر من فقط در حد چند فریم هست... نه بیشتر، پس میشه گفت برتریه خاصی نداره...
و البته نسبت به n56 دو گیگ گرافیک کمتری داره که واسه گرافیست ها این دو گیگ کاربردیه...
در مورد گیم با لپ تاپ... کاملا با شما موافقم ولی چون نیاز به جابجایی دارم مجبورم لپ تاپ بخرم و البته خرید سیستم مناسب با مانبتور ips بالای 4200 هزینه ش میشه
گیمر نیستم، فقط بعضی مواقع... که خب لازمه دیگه، بیشتر این لپ تاپ رو واسه رندر میخوام... و علت خرید لپ تاپ گیمینگ بخاطر توان و تحمل و طول عمر لپ تاپه... که اول بحث اشاره کردم.
در مورد ظاهر لپ تاپ که اشاره کردین واقعا رو مخه... n56 یه سرو گردن بالاتر به نظر میاد هرچند msi رو از نزدیک ندیدم ولی فیلم و عکس و مطالب زیادی ازش دیدم
خب مطالب زیاید در این رابطه دارم که بگم ولی همین که گفتید گیمر نیستید خلاصه میکنم ! آپاچی رو بیخیال شید ! به عنوان یه گیمر با روزی 6 7 ساعت بازی و خب یه دانشجوی سال هشتم که اعصاب نداره، اون GDDR5، اون سوکت جداگانه میکروفن، اون کیبورد کاربردی ، و ... خیلی زیاد اهمیت دارن !
بهترین جوابی که میتونم بدم اینه که لپ تاپ مخصوص گیمینگ معناش این مواردی نیست که شما دنبالشی، بلکه این نکاتی بود که راجب امکانات گفتم ! یعنی لزوماً چون این محصول گیمینگ هست، کیفیت و دوام بالایی نداره ! بلکه مزین شده به یک سری موارد تبلیغاتی برای پر کردن سبد محصولات یک شرکت در شاخه گیمینگ ! والسلام !
اما در مورد نرم افزار از اونجایی که تا حدودی با پکیج های adobe مثل پرمیر و افترافکت کار میکنم، به هیچ وجه اون دو گیگ رم اضافه رو درک نمیکنم چرا ؟ چون من الان با یه دسکتاپ قدرتمند و سه عدد مانیتور و هزار و یکی تجهیزات رنگارنگ دیگه بعد 18 ساعت کار روی 30 ثانیه افکت، آخر شر کارم میرسه به Shift+del کل کار و Cs بازی کردن ! بعد اون وقت یه لپ تاپ تاپ فکستنی با یه مانیتور 15 اینچ اسباب بازی ... خب اون 2 گیگ رم اضافه از نظر من مثل قالپاق بنز رو پراید میمونه :D
البته امیدوارم از صحبت بنده دلخور نشید و منظور خاصی هم برداشت نکنید، بدون شک مطمئن باشید بنده کاملاً قضیه نیاز به یه سیستم قابل حمل رو درک میکنم، ولی به عنوان یه فکت قبول نمیکنم و عقیدهام بر این هست که چنین کاری یعنی استفاده از یه لپتاپ برای بازی، رندر و نرم افزار کاملاً اشتباه هست ! لپ تاپ حداکثر برای فیفا زدن تو خواگاه و تحقیقات دانشجویی بکار بیاد و نه بیشتر ...
*راجب چند فریم بیشتر بله عقیده من بر این صورت هست که جایی که قرار باشه ddr3 کم بیاره، Gddr5 هم آنچنان کاره خاصی ازش بر نمیاد مثلاً تنظیمات الترا بتلفیبد . ولی مثلاً تنظیمات high همین بازی، نمونه Gdddr5 داتشنش زمانی که گیمینگ براتون مهم باشه بهتر از نداشتنشه !
=====================
در نهایت از نظرات شما و عکس هایی که گذاشتید مجدد تشکر میکنم و بابت طولانی بودن این پست و تعداد زیاد سوالات عذر میخوام و خواهشی که دارم جواب دادن دقیق به سوالاتیه که پرسیدم، و یه خواهش دیگه گذاشتن چندتا عکس از لپ تاپ در نور روز و زوایای مختلف هست که اگه واستون مقدور باشه ممنون میشم.
اختیار دارید خوشحال میشم پاسخ گو باشم.
دوربین بهتری در اختیار ندارم و عکاس افتضاحی هم هستم ولی خب در هر حال چند تصویر با توضیح :
1. سطح بیرونی به همون حدی که زیباست جاذب چربی و اثر انگشت هم هست. ضمن اینکه لوگو ی Gaming نسبت به سطح بیرونی کمی بیکیفیت هست !
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
2. سطح داخلی تقریباً براق و کمی هم جاذب اثر انگشت ولی قابل قبول
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
3. نمای کیبورد بدون بکلایت که خب هیچ نکته ویژه ایی درش دیده نمیشه ...
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
4. تاچپد ظاهر خوب یداره و حس لمسی خوب و Smooth ایی هم القا میکنه ولی کمی نسبت به تپ های محکم عملکرد مستحکمی نداره !
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
5. جنس مواد کیبورد واقعاً عالی هست و از موادی ساخته شده چربی زیاد بهش نمیچسبه که خب تو کیبوردی از شرکت steelseries غیر از این هم انتظار نمیره ! همچنین فونت فارسی زیبایی هم داره !
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
6. نمای نمایشگر در تاریکی مطلق، همونطور که میبیند به هیچ وجه روشنایی یکسانی نداره، این موضوع تو روشنایی پایین بدتر هم میشه !
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
7. یه نکته جالب راجب این لپتاپ،اینکه 10 عدد LED روش تعبیه شده (به جز led های تو تصویر سه عدد برای فن بوست، کلید پاور و لن) و جالب تر این که با این حال هیچ led ایی روی منبع تغذیه تعبیه نشده !
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
8. جنس بدنه از نظر من کاملاً با کیفیت هست ! ولی خب نه در حد عالی !
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
9. بک لایت کیبورد در نور فضای باز (عصر)، همونطور که مشخصه روشنایی بک لایت خیلی زیاد نیست و تو محیط بیرون بدون دقت کردن شاید اصلاً متوجه وجودش نشید ! ولی خب تو فضای روشن اتاق کاملاً مشخص و مناسب هست . ضمن اینکه روشنایی کیبورد تا اونجایی که من فهمیدم قابل تنظیم نیست.
و نکته دیگه، رنگ بندی بک لایت فقط تو ویندوز و در صورت نصب نرم افزار مربوطه امکان پذیره و در غیره این صورت بهو صروت سفید یک دست ولی قابل تنظیم روشنایی خواهد بود .
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
10. نمایی از جنس بدنه که اگه دقت کنید لکه هایی هنوز روش مشاهده میشه. نکته جالب این وضع لکه ها بعد 10 دقیقه تمیز کار با دستمال مخصوص هست !
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
اما چند تا نکته دیگه :
تو کامنت های سایت های فروش لپ تاپ داخلی زیاد دیدم که از خرابی سری N مینالن ! مثلاً دسته زیادی خرابی فلت اسکرین یا دیسک درایو و از این قبیل موارد از همون ابتدای 1 2 روز کارکرد، یعنی خرابیه اولیه زیاد داشته. از طرفی نسبت به گارانتی ایسوس تو ایرن، دفعات بسیرا زیادی برم پیش اومده که شرکت به راحتی و منطقی قبول کرده که قطعه مشکل داره و باید تعمیر یا در واقع قطعه مورد نظر تعویض شه، ولی مشکل اینجاست ایسوس واقعاً قطعات جانبیش تو ایران کمه ! یعنی حتی ساده ترین قطعاتش رو گارانتی میگه نداره و باید 2 ماه منظر باشید که مثلاً فلت اسکرین لپ تاپی که تازه خریدید از خارج بیاد ! این موضوع رو به دفعات در مورد ایسوس دیدم ...
نسبت به صحبت هایی که داشتید، دو پیشنهاد دارم، اول اینکه توقع خودتون رو حسابی از یک لپ تاپ پایین بیراید. یه لپ تاپ 4 تومنی برای رندر و این فعالیت های سنگین ساخته نشده ! دوم اینکه مناسبترین مدل فکر میکنم N550 باشه که حدود 3.5850 تومن هست با همون مشخصات 56jk بعلاوه هارد 1.5 ترا و پنل ips که اگه اون 56 مد نظرتون هست، مطمئن باشید از هزینه کردن 250 تومن بیشتر پشیمون نمیشید ! همچنین یه مورد دیگه اینکه گارانتی آپاچی یکساله هست ولی ایسوس 2 ساله که خب به قولی 2 بزرگتر از 1 است !






پاسخ با نقل قول


Bookmarks