الویت تون را از اول دسته بندی میکردین دیگه .برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط AliScan برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
خوب دقت کنید به عرایضم :
اگه افترافکت 2022 یا بالاتر (با قابلیت multi frame اش) را استفاده میکنید ، قابلیت استفاده ی بیشتری از هسته ها و رم ، نسبت به نسخه های قبلی اش داره (نه اینکه بتونه کاملا فول لود استفاده کنه) .
در این صورت ، حجم رم را در الویت اول بذارید . پیشنهادم 64 گیگ یا بالاتر هست (حتی اگه DDR5 تهیه میکنید) .
مخصوصا جلوه های ویژه و مخصوصا اگه با ذرات و particular و form در صورتی که تعداد ذرات بسیار بالایی کار میکنید و پروژه های حرفه ای دارید ، پیشنهادم بیش از 64 گیگ رم هست .
------------
در وهله ی بعد پردازنده با تعداد هسته ی بالاتر هست (13600K یا بالاتر) .
گفتم که بصورت فول لود حتی با قابلیت multi frame هم احتمالا افترافکت نمیتونه استفاده کنه اما هر چی تعداد هسته هاش بیشتر باشه ، احتمال پردازش فریم های بیشتری بصورت همزمان هست و در نتیجه سرعت رندرش نسبت به تعداد هسته های پایین تر ، بیشتر میشه .
اما مثل رندر vray که بصورت فول لود از تمام هسته ها استفاده میکنه ، افترافکت حتی با multi frame اش ، اون قدر فول لود نمیتونه کار کنه و بنابراین اون قدر مهم نیست که تمام هزینه را وقتی برای شرایطی که بودجه تون محدود هست را برای cpu صرف کنید .
فرضا وقتی پردازنده ی 6 هسته ای داشته باشید ، حالا به 12 هسته ای ارتقاء بدین ، علی القائده در نرم افزارهای رندر 3 بعدی ، 2 برابر افزایش سرعت رندر خواهید داشت اما در افترافکت (با قابلیت multi frame اش) بجای 2 برابر افزایش سرعت رندر ، فرضا 1.4 برابر (یا کمتر یا بیشتر) ، افزایش سرعت رندر خواهید داشت . هر چی تعداد هسته ها بیشتر بشه ، این اختلاف نسبت هم در این قابلیت ، بیشتر میشه . بیشترین تاثیر این قابلیت ، روی پردازنده های 16 هسته ای یا بالاتر هست .
که البته این هم خودش مستلزم این هست که رم تون هم به مقدار کافی موجود باشه . یعنی قابلیت multi frame ، رم بیشتری مصرف میکنه . اگه این رم موجود نباشه ، همونقدر افزایش کارایی هم نخواهد داشت .
برای این قابلیت ، آدوب ، پردازنده های 8 هسته ای یا بالاتر را پیشنهاد میده . حالا اگه بودجه تون رسید که 13700K یا 12900K که گزینه ی بهتری برای این قابلیت افترافکت هستند وگرنه همون 13600K تهیه کنید .
** بسیار دقت کنید که اگه از نسخه های قبل از افترافکت 2022 استفاده میکنید ، پس ، این قابلیتِ multi frame را ندارن ، دیگه افترافکت همین میزان استفاده ی بیشتر از تعداد هسته های cpu را هم که داشت ، نداره . یعنی در این صورت ، افترافکت بصورت متوسط ، بین 4 تا 6 هسته حدودا استفاده میکنه (حالا ممکنه در حالاتی ، گاها بیشتر و حتی ممکنه بیشتر اوقات هم کمتر از این ها بشه اما میانگین اش حدودا همونه) .
یعنی در این صورت ، پردازنده ی 12400 یا 12600 یا نهایتا پردازنده ی 12600K یا 13600K هم براش کافی و اضافی هم هست (در این صورت ، 12400 بیشترین ارزش خرید را داره اما 13600K را اگه بودجه تون میرسه و ارزش خرید و کارایی نسبت به قیمت براتون خیلی مهم نیست هم میتونید انتخاب کنید) .
البته باز دقت کنید که قبلا گفتید که بصورت همزمان هم رندر میگیرید و هم میخواید نرم افزار کار کنید خوب در این صورت هر چه تعداد هسته ها بیشتر باشه ، رندرتون زودتر انجام میشه .
-----------
گرافیک را از الویت تون (برای افترافکت) نذارید .
با این بودجه تون ، گرافیک rtx 3060 هم کافی هست .
دقت کنید که گرافیک ، اغلب ، در پلاگین های خاص در افترافکت مثل red giant و e3d و اینها استفاده میشه . تعداد و تنظیمات این پلاگین ها هم در تاثیر استفاده از گرافیک ، مهم هست .
بنابراین بسته به اینها ، ممکنه حتی چند درصد هم از گرافیک استفاده نشه و برعکس ، شاید بیشتر از توان 3060 استفاده بشه (اما معمولا ، گرافیک ، اون قدرها استفاده نمیشه و 3060 ، حتی در پروژه های نیمه حرفه ای و حتی حرفه ای هم جوابگوست) .
کلا پیشنهاد میکنم که هزینه تون را برای گرافیک نذارید و با این بودجه ، گرافیک 3060 ، خوبه .
------------
ضمنا ، ssd را هم مورد توجه قرار بدید . nvme بگیرید (نه خیلی گرون و نه خیلی ارزون . جوری که نسبت کارایی به قیمت اش بصرفه) .
چرا به ویرایش این لیست تاکید دارید؟برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط AliScan برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
آقا امیر حسین که لیست خوبی دادن .
گرافیک مجتمع اینتل ، قابلیت intel quick sync داره که در انکد و دیکد کردن (مخصوصا در کدک h265) ، گاها سریعتر و ممکنه حتی خیلی سریعتر از کارت گرافیک عمل کنه .برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط AliScan برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
واسه همین ، پردازنده با گرافیک مجتمع (بدون سری F) تهیه کنید .
نه .برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط AliScan برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
برای گرافیست جماعت که قابلیت ارتقاء رم در الویت بسیار مهمی هست ، تا میتونه باید سعی کنه که یه تک ماژول رم اش ، حجم بیشتری داشته باشه تا اسلات های دیگه اش خالی بمونه برای ارتقاء در آینده .
مخصوصا افترافکت کار و پریمیر کار .






پاسخ با نقل قول
Bookmarks