2-بله عزیز.قدرت G6950 در حد Phenom II X2 550 و در اکثریت برنامه ها، بازدهی بیشتری نسبت به Ph II x2 550 داره. تنها موردی که پردازنده Ph II X2 550 در حد کمی بهتر عمل میکنه،محیط ارشیو گزاری داده ها به خصوص Win RAR هستش. دلیل این موضوع این هستش که اینطور برنامه ها به شدت به مقدار کش L3 وابسته هستند و 6 مگابایت L3 پردازنده Ph II x2 550 نسبت به 3 مگابایت L3 پردازنده G6950 ،تاثیر بسازیی در زمان اتمام ارشیو گزاری یا دیکامپرسینگ داره.

در مورد بالا بودن بی جهت لود پردازنده،اولین دلیل میتونه به بالا بودن دمای پردازنده داشته باشه. پس ابتدا با برنامه Hwmonitor دمای پردازنده رو چک کنید. در مرحله بعد،می بایست پروسه های تحت اجرای سیستم عامل رو بررسی کنیم. برای اینکار در Task Managerتب preocesses بررسی کنید که کدام یک از پروسه ها درصد بیش از حد از ظرفیت پردازش رو اشغال کرده. میتونه یک تداخل نرم افزاری یا ویروس یا بدسکتور هارد باعث اینچنین پردازش های کاذب بشه.
ممنونم بابت پاسخ هات...
در مورد سیر تکاملی چیپست ها و معایب و مزایاش و سوکت 1366 هم توضیح میدی؟؟