سلام
همونطور که average بیانگر میانیگین تعداد فریم رندر شده در یک بازه زمانی مشخص هست
اون درصد ها هم بیانگر حداقل فریم ها هستن
برای مثال توی 30 ثانیه تست میانگین 100 فریم بر ثانیه بوده اما حداکثر مثلا 130 بوده، توی 1 درصد مواقع هم فقط 50 فریم داده و توی 0.1 درصد 45 فریم
قبلا از عنوان مینیمم استفاده میکردن اما چون از دقت کافی برخوردار نبود تبدیل به 1% و 0.1% شد.
چون ممکن بود به هر دلیلی فقط یک بار تو کل تست fps ی داده میشد که عدد خیلی کمی بود اما همون رو اونوقت به عنوان مینیمم اعلام میکردن.
اما اینجوری اون درصد رو از کل بازه زمانی حساب میکنن برای همین دقیق تر هست چون ممکنه بارها این افت فریم اتفاق افتاده باشه.
این افت فریم اگر زیاد باشه و تاخیر بین هر فریم اگر خیلی متغیر باشه اثر خیلی بدی روی تجربه ی گیمینگ داره. مثلا اگه توی یک بازی فاصله ی بین هر فریم حتی عدد خیلی کمی هم نباشه مثل 16 میلی ثانیه اما این فاضله منظم باشه باز میشه بازی کرد
اما اگر خیلی تغییر کنه یعنی مثلا بین 1 و 2 فاصله 8 میلی ثانیه باشه ، بین 2 و 3 ، 16 میلی ثانیه، بین 3و 4 ، 11 میلی ثانیه ، بین 4و 5 ، 24 میلی ثانیه و همینطور تا آخر
باعث میشه نشه بازی کرد چون اصلا دیگه روان نیست و خیلی اذیت میکنه.
که البته دلایل زیادی هم میتونه داشته باشه، فقط به کارت گرافیک و مقدار حافظه اش نیست، بلکه پردازنده هم باید بتونه با سرعت مناسب کارش رو انجام بده، مقدار و سرعت و تاخیر رم مناسب باشه.
کیفیت کابل خروجی و خود مانیتور هم مهمه، تکنولوژی های مختلفی هم از جمله v-sync - G-sync , free-sync اومدن که توی همگام سازی نرخ نوسازی مانیتور با فریم ریت گرافیک یا جلوگیری از ghosting و به هم ریختگی تصاویر توی فریم ریت های متغیر معرفی شدن.
کلا اون 1% low چیز مهمی هست و حتی به نظرم از میانگین فریم مهمتره
چون گرافیک های زیادی به بازار اومدن که میانگین فریم خوب و بالایی داشتن اما توی 1% خیلی این عدد کم میشد که باعث بد شدن تجربه ی بازی میشد.
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید






پاسخ با نقل قول
Bookmarks