برند یا نام تجاری لپ‌تاپ‌ها به تنهایی نشان دهنده کیفیت دستگاه نیست اما نمی‌توان حین خرید آن را نادیده گرفت. در بازار با نام‌های مختلفی روبرو خواهید شد و هر کدام از آنها نیز شایعات و باورهای مخصوص خود را در میان فروشندگان و مصرف‌کنندگان دارند. واقعیت این است که لپ‌تاپ به عنوان یک کالای پیشرفته، از فیلترهای کیفیتی متعددی حین تولید و حتی قبل و بعد از تولید عبور می‌کند و تولیدکنندگان نیز به خوبی می‌دانند عملکرد دستگاه ضامن ادامه فعالیت آنها است.بنابراین هنگام خرید بهتر است قبل از برند به ویژگی‌های فنی و ظاهری دستگاه توجه کنید. برندهایی مثل اپل و سونی دارای قیمت بالاتری در مقایسه با مدل‌های عادی هستند زیرا از فناوری‌های مختلفی در مقایسه با مدل‌های رایج استفاده می‌کنند و روش‌های کنترلی سخت‌گیرانه‌ای در ارایه محصول دارند. ضمن اینکه هزینه نام تجاری خود را هم به بهای تمام شده دستگاه اضافه می‌کنند. این به معنی عدم کیفیت برندهای دیگر نیست و می‌توان آن را قسمتی از سیاست‌های بازاریابی این برندها دانست.

منبع لبتاب مدیا