داودي ":ايران استفادهاز نرمافزاري اطلاعات را در اولويت قرار داده است تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ۸۵/۰۹/۲۱
داخلي. علمي. اقتصادي. داودي.
"پرويز داودي " معاون اول رييس جمهوري تاكيدكرد كه جمهورياسلامي ايران استفاده از سيستمهاي نرمافزاري اطلاعات را در اولويت كاري قرار داده است.
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، داودي كه روز سهشنبه در مراسم افتتاح مركز صدور گواهي الكترونيكي ( ( CAسخن ميگفت ، اظهار داشت : حجم تجارت الكترونيكي با سرعتو شتاب زياد درحال افزايش استو اقتصاد پيچيدهترميشود.
وي افزود : قطعا حركت به سمت تجارت الكترونكيو فعاليتهاي اقتصادي با استفاده از سيستمهاي نرمافزاري همانند كامپيوتر ، مخابرات و الكترونيك در اولويت كاري جمهوري اسلامي ايران است.
داودي، به برنامهريزيهاي انجام شده در توسعه فناوري اطلاعات اشاره كرد و اظهار داشت : امروز شاهد تلاش روزافزون وزارت بازرگاني براي جمع آوري ، ذخيرهسازي، انتقال، توزيع، طبقهبندي ، امنيت و فناوري اطلاعات هستيم.
معاون اول رييس جمهوري به تشكيل شورايعالي فناوري اطلاعات زيرنظر رييس جمهوري كه وظيفه مديريت اطلاعات را برعهده دارد ، اشاره كرد و گفت : وظيفه اين شورا مديريت و برنامهريزي چگونگيمديريت و جمعآوري، ذخيرهسازي و توزيع اطلاعات است.
وي با بيان اينكه در حال فعال كردن سيستم بانكداري الكترونيكي هستيم، تصريح كرد : كارتهاي اعتباري ، نحوه استفاده از خدمات بانكي ، بحث سيستم تامين اجتماعي و افراد تحت پوشش آن ، بيمه درماني و نظام سلامتو بهداشت از ديگر فعاليتهاي مرتبط با شورايعالي فناوري اطلاعات است.
داودي خاطرنشان كرد:در مديريت اطلاعات بررسي ميشود كه هر دستگاه چگونه و چه تمهيداتي را بايد بينديشد از جمله اينكه اين اطلاعات را چه كسي، چطور و با چه طبقهبندي ذخيره كند و اينكه نرمافزارها قابل طبقه بندي با هم نيز باشند.
معاون اول رييس جمهوري با بيان اينكه هر دستگاه بايد سيستم اطلاعرساني خود را بگونهاي مديريت كند كه كاربرها بتوانند از برنامهها استفاده كنند، افزود:در اين شبكه شرح وظايف ميان دستگاههاي مختلف از جملهوزارت بازرگاني تقسيم ميشود.
وي به كارهاي خوب انجام گرفته در بحث امنيت اطلاعاتو امضاي الكترونيكي اشارهكرد و اظهارداشت كه اين كارها در واقع تضمينكننده تجارت الكترونيكي است و اگر انجام نميشد قطعا اين نوع تجارت شكل نميگرفت.
داودي تصريح كرد:با تمهيداتي كه انديشيده شده،ميتوانيم اميدوار باشيم به سرعت در معاملات و تجارت و حتي فعاليتهاي ديگر قادر هستيم با اتكا به اين سيستم، امنيت را به خوبي ايجاد كنيم و در نتيجه تجار و فعالان اقتصادي ميتوانند بدون نگرانياز افشاي اطلاعات خود نزد رقباو ساير مراكزبا استفاده از اين سيستم تجارت و فعاليتهايشان را انجام دهند.
معاون اول رييس جمهوري در پاسخ به اين سووال " آيا ايرانيان خارج از كشور هم ميتوانند از مزاياي اين سيستم استفاده كنند؟"،گفت: آنان ميتوانند يك پهنهاي را بازكنند و تحت مديريت اين پهنه قرارگيرند ومعاملات بينالمللي تجار نيز در اين زمينه انجام شود و تحت امنيت لازم قرار گيرد.







Bookmarks