این هفته انویدیا اعلام کرد به ارائه درایور جدید برای پردازنده‌های گرافیکی مبتنی بر ریزمعماری Fermi پایان می‌دهد. با اعلام این خبر دیگر خبری از درایورهای Game Ready جدید و بهینه‌سازی‌ها نخواهد بود. هم زمان تا کمتر از یک ماه دیگر انتشار درایورهای 32 بیتی متوقف می شود.

سایت Videocardz ساعتی پیش اعلام کرد که ایسوس قصد دارد با معرفی برند جدیدی با عنوان AREZ، به صورت اختصاصی، از آن برای عرضه کارت‌های Radeon کمپانی AMD استفاده نماید.

پس از مدت‌ها کمبود کارت گرافیک در بازار و متعاقبا قیمت‌های سر به فلک کشیده‌ی آن به نظر می‌رسد بالاخره موجودی این‌ کارت‌ها در بازار در حال عادی سازی است که نوید کاهش قیمت‌ها به روزهای پیش از بحران ماینینگ را می‌دهد.

برخی از سازندگان بی سر و صدا نسخه ضعیف‌تری از کارت گرافیک GeForce GT 1030 انویدیا را عرضه کرده‌اند که به جای حافظه GDDR5، از تراشه‌های کُندتر DDR4 در ساخت آنها استفاده شده است.

سرانجام شایعات به واقعیت پیوستند و Bitmain یک ماینر اختصاصی برای استخراج ایریوم معرفی کرد. ارائه ASIC اختصاصی برای عرضه این رمز ارز می‌تواند به شدت از قیمت و تقاضا برای کارت‌های گرافیک گیمینگ بکاهد.

کنفرانس تکنولوژی پردازنده‌های گرافیکی انویدیا بدون اشاره‌ای به گرافیک‌های آمپر یا سری GTX11 به پایان رسید. اما اخیراً یکی از تامین‌کنندگان حافظه‌ی گرافیک‌های انویدیا تایید کرده است که این سری از تکنولوژی GDDR6 بهره خواهد برد.

به گفته شایعات AMD یک پردازنده گرافیکی جدید با کُد Vega 20 عرضه خواهد کرد که در اصل همان Vega 10 اما با به‌کارگیری یک فناوری ساخت جدیدتر چون 12 یا 10 نانومتری است.

Corsair در یک اقدام جالب با راه اندازی یک کمپین به نام «سوء استفاده از پردازنده‌های گرافیکی را متوقف کنید» (Stop GPU Abuse) تلاش می‌کند کارت‌های گرافیک را از اسارت ماینرها آزاد کند!

ورود به شهرسخت‌افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار
ورود به شهر سخت افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار

نام و نام خانوادگی(*)
لطفا نام خود را وارد کنید

ایمیل(*)
لطفا ایمیل خود را به درستی وارد کنید

رمز عبور(*)
لطفا رمز عبور خود را وارد کنید

شماره موبایل
Invalid Input

جزو کدام دسته از اشخاص هستید؟(*)

لطفا یکی از موارد را انتخاب کنید