پاسخ: تجربه خرید جنس ایرانی
نقل قول:
اما الان افتادن به مونتاژ آشغالترین گاری حلبی های رده خارج با قیمت کذایی
دوست عزیزم بدبختی اینجاست که ملت فعلا خیلیاشون خواب همین گاری حلبی ها رو هم نمی تونن ببینن.
وقتی کل یک کشور فقط زیردست دو تا کارخونه خودروسازی باشه بدون هیچ رقابتی مدیران این کارخونه ها مغز فلان چهارپا را خورده اند بیان با کیفیت بالا تولید کنن.می دونن هر چی تولید کنن مردم مجبورن بخرن و میخرن.
دولت هم به جای اینکه به بهانه حمایت از تولید داخلی اندازه پول خود ماشین عوارض گمرکی از ماشینهای وارداتی بگیره بیاد و پدر این کارخانه های بی کیفیت ساز وطنی رو دربیاره اگر خیلی به فکر مردمه.یعنی اگر می خواستن در طول 37 سال نمی تونستند اینها را به راه راست بکشونن.
مگر کشورهایی که الان خودشون تولید کننده بهترین خودروهای دنیا هستند و در اونها واردات خودرو کاملا آزاده با کمترین عوارض گمرکی به صنایع داخلی اشون ضربه خورده؟!!!!
اینا همش بهونه است.چون این صنعت نون دونی خوبی برای بعضی سودجویان شده است.
پاسخ: مراقب خرید جنس های ایرانی باشید...
نقل قول:
اولا واقعیت اینه که چین باعث شده خیلی کشورها دچار مشکلات عجیب و غریبی در تولیدات داخلی بشن. تنها ما نیستیم
مثلا سوئد مهد کامیون سازی اروپا شرکتهاش یکی پشت دیگری ورشکست کردند و چینی ها مالک شدند، بخش زیادی از مردمش وابسته به کمکهای سوسیال (اداره ی کمک هزینه های رایگان دولتی) هستند که بودجه ی اینا هم از مالیات 70-60 درصدی! که از صاحبات مشاغل و صنایع گرفته میشه تامین میشه
ما هم مثل دیگران در بعضی تولیدات مزیت کیفی داریم در بعضی مزیت اقتصادی و در بعضی هیچکدوم
همه رو که نباید با یک چوب زد! اون کارگری که بیکار میشه فردا ممکنه از دیوار من و شما بالا بره یا کارهای بمراتب خیلی بدتری بکنه ...
اون کارگر کم سواد شرکت آبلیمو با عائله ی گرسنه اش وقتی می بینه اداره ی استاندارد مملکت محصول رو تایید کرده به چه دلیلی باید پاپیچ رییس احمقش بشه که چرا اسیدهای آلی و معدنی رو با اسانس و رنگ قاطی میکنه و به اسم آبلیمو میده بازار؟
صنایع گاری حلبی دودی مونتاژ کنی ما (یه به تعبیر اشتباه شما خودروسازی) هم بعلت حضور مدیران بی وجدان بعد از نیم قرن به این فلاکت افتاده که پیکان انگلیسی 60 سال قبل رو هنوز مونتاژ میکنه و دستش پیش بدترین خودروسازان دنیا درازه : کارخانه های چینی هایی که فقط ظاهری عوام فریب دارن و کارخانه های فرانسوی که اونقدر آشغال سازن که حتی 1 عدد خودروشون توان ورود به بازار پررقابت آمریکای شمالی رو نداره
همین مدیر عامل ایرانگاری (یا بقول شما ایرانخودرو) هفته ی پیش در نشست خبرنگاران در پاسخ انتقادشون گفت : "خودروهای ما هم مشابه سایر محصولات انسانی و کارخانه ای مون هست" !
اینو بذار کنار درفشانی اکبر ترکان که چند دولت وزیر صنایع مملکت بود و حدود 20 سال قبل در جواب انتقاد مجری تلویزیون از کیفیت پایین پیکان گفت : "وزارت صنایع ما هم مثل سایر وزارتخانه هامون، مثل وزارت خارجه مون" ! (اخیرا هم با پررویی تمام گفت که فقط در آبگوشت بزباش خودکفا هستیم!)
تمام مشکل از تفکرات کهنه ی مدیران و سواد ناکافی اوناست. موقع خوردن به یکی دو نوع غذا راضی نیستن ولی موقع تولید تا 50 سال فقط یک جنس رو اونم با بدترین کیفیت حاضرن بسازن
اینا قدیم هم مونتاژکار بودن، پیش از انقلاب باکیفیت ترین خودروهای روز جهان (کادیلاک سویل،بیوک اسکای لارک، شورولت نوا، ... ) رو مونتاژ می کردن، حتی همون ژیان دو سیلندر (Citroën Dyane) شاهکار خودروهای کم مصرف داخل شهر در زمان خودش بود. اما الان افتادن به مونتاژ آشغالترین گاری حلبی های رده خارج با قیمت کذایی. حتی اونقدر غرور دارن که حاضر نشدن پیشنهادات عالی ژاپنی ها رو بپذیرن
تمام این مشکلات بخاطر روح سودجویی آنی و تحمیق مردم در مدیران بسیار بیسواد و عقب مانده ی صنایع ماست. کارگر بدبخت چه تقصیری داره اون ناچاره کارش رو انجام بده و وظیفه ی من و شما هم حمایت تا جای ممکن از اونه
بنده هم یک زمان دقیقا مثل شما فکر میکردم. اما الان دیگه آدم سابق نیستم و خداروشکر راضی از تغیر خودم هستم.
من سر پیازم یا ته پیاز که جنس در پیت کارخونه های داخل رو بخرم و بعد خراب بشه و همه رو بندازم سطل اشغال ؟
همان نیروی که میگید باید ازش حمایت بشه، با بدترین نحو با من صحبت کرد. من چرا خودم و مال م رو بزارم وسط؟
دولت و مسئولین برن از کارگر و کارخانه ها حمایت کنن. برن نظارت کنن که رئیس کارخانه جنس با کیفیت تولید کنه. تا مردن بخرن.ما نمی تونیم چوب بخوریم که..
تازه حقوق کارگر جماعت مشخص هست. چه کارخونه سود 10 برابری بکنه و چه 100 برابری...فقط رئیس کارخانه هست که پول هاش بیشتر میشه
پاسخ: مراقب خرید جنس های ایرانی باشید...
نقل قول:
بنده هم یک زمان دقیقا مثل شما فکر میکردم. اما الان دیگه آدم سابق نیستم و خداروشکر راضی از تغیر خودم هستم.
من سر پیازم یا ته پیاز که جنس در پیت کارخونه های داخل رو بخرم و بعد خراب بشه و همه رو بندازم سطل اشغال ؟
همان نیروی که میگید باید ازش حمایت بشه، با بدترین نحو با من صحبت کرد. من چرا خودم و مال م رو بزارم وسط؟
دولت و مسئولین برن از کارگر و کارخانه ها حمایت کنن. برن نظارت کنن که رئیس کارخانه جنس با کیفیت تولید کنه. تا مردن بخرن.ما نمی تونیم چوب بخوریم که..
تازه حقوق کارگر جماعت مشخص هست. چه کارخونه سود 10 برابری بکنه و چه 100 برابری...فقط رئیس کارخانه هست که پول هاش بیشتر میشه
راجع به همه ی محصولات داخلی نگفتم. انواع معدودی کالای تولید داخل واقعا بی کیفیت هست و ارزش خرید نداره، مثال واضحش خودرو
ولی آیا پوشاک و کفش، تلویزیونهای مونتاژی، لوازم خانگی و ... هم اینگونه است؟ لوازم کامپیوتر داخلی اولا بسیار محدود و ثانیا کیفیت متوسط داره که همین خودبخود باعث میشه موضوع بحث نباشه
از این گذشته اگر قراره من و شما و دیگران کل محصولات داخلی رو تحریم کنیم قبلش لازمه مثل همون کشورهای غربی مالیات بالای 70-60 درصد بپردازیم تا صرف بیمه ی بیکاری اون کارگرهای بیچاره بشه. هم خدا و هم خرما با هم که نمیشه عزیزدل
پاسخ: تجربه خرید جنس ایرانی
وضعیت تولید کالاهای ایرانی بر هیچ کدام از ما پوشیده نیست
این تاپیک هم بیخود داره پست میخوره و مطالب تکرار میشه
دوستانی که موافق تولید داخل هستند به جای نشستن پای کامپیوتر و نوشتن مطالب توی این تاپیک بروند جنس با کیفیت تولید کنند یا وقت گران قدرشون را برای تحقیق و کمک به تولید کنندگان مصرف کنند
دوستان مخالف هم بروند جنس خارجی بخرند
من ا.... توفیق
تاپیک بسته شد :give_rose: