-
تابلوي هاليوود
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
تابلوی بزرگ "HOLLYWOOD" که برای بيش از 80 سال بر فراز تپه های محله معروفی به همين نام جا خوش کرده به مرور زمان به نماينده و نشان اصلی سينمای هاليوود و شهر لس آنجلس بدل شده است. اما اين تابلو سرگذشت غيرمنتظره ای دارد.
خيلی ها که آن را از طريق فيلم های هاليوودی شناخته اند بر اين تصورند که اين تابلوی عظيم که قد حروف آن به 14 متر می رسد را صنعت سينما به عنوان مظهر و نشان خود بنا کرده است.
اما تابلو اصلا توسط "گروه املاک هاليوودلند" در سال 1923 برای تبليغ تپه های شهر به عنوان محل مناسبی برای ساخت خانه و زندگی نصب شد.
به علاوه برای کسانی که سال های پيش از 1950 را به ياد می آورند اين تابلو چيزی کم دارد. در واقع چهار چيز کم دارد. تابلو اصلا حاوی چهار حرف ديگر يعنی "LAND" به عنوان حروف پايانی بود که نام کامل شرکت املاک را منعکس می کرد.
آلبوم عکس از تابلوی هاليوود
اما اين تابلو - که ظاهرا قرار بود فقط برای يک سال و نيم برپا باشد - برای بيش از 80 سال پا برجا مانده و مردم شهر چنان به آن خو گرفته اند که اکنون يک موسسه خصوصی وظيفه نگهداری از آن را به عهده دارد.
طول تابلو تقريبا 150 متر است و از همه بخش های محله هاليوود و همچنين به شرط شفاف بودن هوا از بسياری نقاط ديگر لس آنجلس قابل رؤيت است.
تابلوی اوليه را چهار هزار لامپ روشن می کرد و يک کارگر داشت که تنها وظيفه اش تعويض لامپ های سوخته بود. او در کابينی پشت تابلو زندگی می کرد.
نگهداری رسمی از تابلو در سال 1939 متوقف و فرسايش سريع آن شروع شد.
حتی حادثه تلخی در سال 1932 باعث بدنامی تابلويی شد که امروزه مظهر زرق و برق هاليوود شناخته می شود.
تابلوی هاليوود را می توان از بسياری نقاط شهر ديد
در آن سال زن جوانی به اسم "پگ اِنتويسل" پس از ناکامی در حرفه بازيگری و ياس شديد از پله های يکی از حروف تابلو (H) بالا رفت و خود را به زير افکند.
در دهه چهل يکی از حروف تابلو در اثر سقوط اتومبيلی از جاده ای که از فراز تپه می گذرد تخريب شد.
روند تخريب ادامه يافت تا اينکه در سال 1949 اتاق بازرگانی هاليوود پا پيش گذاشت و پيشنهاد کرد چهار حرف پايانی تابلو را برچيند و بقيه را مرمت کند.
هرچند آن اقدام جان تازه ای به تابلو بخشيد اما وظيفه نگهداری از آن مشکل از آب درآمد.
تا اينکه اتاق بازرگانی هاليوود در سال 1978 تصميم گرفت تابلو را که در وضعيت بدی قرار گرفته بود به کلی با يک نشان تازه جايگزين کند.
هيو هفنر موسس Playboy در ويلای خود مهمانی داد و علاوه بر خود او هشت نفر از مهمانان حاضر شدند هر يک 28 هزار دلار اعطا کنند تا 9 حرف تابلو عوض شود.
حروف تازه از جنس فولاد است که عمری طولانی را برای تابلو تضمين می کند.
تابلوی جديد در روز 14 نوامبر سال 1978 در هفتاد و پنج سالگی هاليوود در برابر چشمان 60 ميليون بيننده تلويزيونی پرده برداری شد.
تابلو بار ديگر در سال 2005 نوسازی و رنگ شد. همان سال بود که قطعه ای از تابلوی اصلی به حراج گذشته شد و تصور می شود بيش از 300 هزار دلار فروخته شده باشد
-
Lotus'
Lotus'
Anthony Colin Bruce Chapman موسس كارخانه Lotus در سال 1928 در انگلستان در خانواده اي معمولي متولد شد .
اولين ماشين با نام Lotus توسط Colin Chapman در گاراژ منزل دوست دختر وي در سال 1946 يا 1947 ساخته شد .
در بالاي لوگو حروف نوشته شده نشان دهنده حروف اول نام موسس كارخانه اقاي Anthony Colin Bruce Chapman مي باشد . در زير اين حروف نام كارخانه يعني Lotus' نوشته شده است . چرا آقاي Anthony Colin Bruce Chapman نام كارخانه را Lotus' نهاد اطلاع دقيقي در دسترس نيست .
رنگ سبز (British Racing Green, ) رنگ محبوب اتومبيلهاي انگليسي در دوران تاسيس كارخانه بوده است و رنگ زرد نمادي از روزهاي روشن و افتابي بوده است كه اقاي Anthony Colin Bruce Chapman براي كارخانه ارزو مي نموده
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
-
Panoz
Panoz
Eugene Panunzio قهرمان بكس در سال 1900 از ايتاليا به امريكا مهاجرت نمود . او در ويرجينيا ساكن شد و فاميل خود را به صورت كوتاه شده Panoz درآورد . پسر وي Donald مشتاق به داروسازي بود و در سال 1960 كمپاني دارويي Mylan Laboratories را راه اندازي نمود و 9 سال بعد به ايرلند مهاجرت نمود . برعكس او پسرش Daniel بسيار علاقه مند به اتومبيل بود و او كسي بود كه در سال 1989 كمپاني Panoz را بنيان گذاري نمود
Panoz يك كارخانه سازنده اتومبيل مي باشد . ارم لاله وار كاخانه توسط بنيان گذار آن Daniel Panoz. طراحي شده است . استفاده از رنگهاي قرمز و آبي و سفيد در اين ارم اشاره به محل كارخانه يعني امريكا دارد ( هم خواني با رنگهاي پرچم) . چرخشها نمودي از احترام براي تعادل و تقارن هستند . شبدر سبزرنگ ميان ارم نشاني از ريشه اصلي كمپاني و خانواده موسس آن Daniel Panoz. يعني ايرلند دارد
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
-
آيوا
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
آيوا يك كمپاني الكترونيكي ژاپني است كه در سال 1951 بنيان نهاده شد . در دهه هاي 70 و 80 اين كمپاني بسيار موفق بود و يكي از پيش تازان صنعت ژاپن و بسياري از چيزها را براي اولين بار اين كارخانه ايجاد نمود . در دهه 90 رقباي كارخانه زياد شدند و آيوا در پي رقابت براي كاهش قيمت ، كيفيت و نوع آوري را فدا نمود . به اين ترتيب كمپاني به طور سريع به سوي ورشكستگي پيش مي رفت تا به كمك رقيب خود سوني از اين وضعيت نجات پيدا كرد . آيوا به قسمتي از كمپاني سوني اما كاملا مجزا تبديل شد . سوني ، آيوا جديد را نماينده نسل جوان معرفي نمود و لوگوي جديد آيوا طراحي گشت .
لوگوي جديد آيوا نام كمپاني با فونتي مواج و مارپيچ به رنگ قرمز است .
لوگوي انتخابي آيوا نشان دهنده حالتي مبارزه طلبانه است به دور از تمام قواعد و قوانين موجود .
رنگ انتخابي نيز قرمز خاصي است كه بيان كننده شور و اشتياق و هيجاني است كه از طريق وسائل آيوا به مصرف كننده منتقل مي شود .
موجي كه در اين لوگو وجود دارد سمبلي از موج موجود در نسل جوان است و هم چنين نشاني از قابليت حركت در برابر حوادث مختلف . منظور ديگر از اين حالت موج وار ياد آوري انعطاف و قدرت ابتكار كارخانه مي باشد .
موضوع جالبي كه در اين لوگو وجود دارد اين است كه خطوط نوشته در ابتدا باريكتر است و با حركت به سمت انتهاي نام يعني سمت راست كلفت تر مي شود اين به معناي هدف كمپاني در پيشرفت متوالي در روزهاي پيش روست .
هم چنين اين حروف حالتي مارپيچ دارند و به چپ و راست متمايل مي شوند هدف از اين كار نشان دادن حركت كارخانه براي پيدا كردن نياز مشتري و رفع آن از طريق تكنولوژيهاي قابل اعتماد بوده است .
لوگوي قديمي تر آيوا كه در دهه 90 كاربرد داشت به صورت زير است .
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
-
Nestle
Henri Nestlé شيمي دان ساكن Vevey به علت مرگ شديد كودكان سوئيسي در آن زمان به مبحث غذاي كودك علاقه مند شد و با درك اين نياز شديد براي بهبود تغذيه كودكان به ايجاد يك غذاي شيري مناسب براي انها دست زد و به كمك ان توانست جان كودك نارسي كه قادر به تغذيه از شير مادر نبود را نجات دهد . دنيا خيلي زود به ارزش اين محصول پي برد و محصول جديد Henri Nestlé با نام Farine Lactée Nestlé ( غذاي شيري Nestle) در تمام دنيا به فروش رسيد .
از سال 1904 كمپاني وارد صنعت شكلات شد به اين صورت كه كمپاني Peter & Kohler Swiss General Chocolate تحت نام تجاري Nestlé به توليد شكلات شيري مي پرداخت ( اين كپاني در سال 1929 با كمپاني Nestlé ادغام گشت ) . در سال 1905 كارخانه با كمپاني Anglo-Swiss Condensed Milk Company ادغام شد . پس از پايان جنگ در حدود سال 1920 كارخانه به دليل برگشت مردم به سوي شير تازه اقدام به توليد محصولات مختلف ديگري نيز نمود كه مهمترين آنها شكلات بود .
پس از آن كمپاني مرتبا رشد مي كرد و محصولات جديدي را وارد بازار مي نمود . در سال 1938 اولين قهوه سريع تحت نام NESCAFÉ توسط اين شركت به جهان معرفي شد و اين موضوع با جنگ جهاني مقارن شد كه خود باعث فروش چندين برابر اين محصول به دليل استقبال سربازان از آن گشت و تا امروز نيز همه ما به عنوان يكي از معروفترين و بهترين ماركهاي قهوه از Nestlé ياد مي كنيم . در سال 1947 كمپاني توليد كننده سوپ MAGGI نيز با كارخانه ادغام شد . و اين روند پيشرفت تا امروز هم چنان ادامه داشته است .
Henri Nestlé كمپاني خود را Societé Farine Lactée Henri Nestlé ناميد و در اين نام گذاري از اسم خود كه در زبان الماني به معناي اشيانه كوچك است استفاده نمود و بر همين اساس لوگوي كارخانه نيز طراحي شد . يعني در حقيقت نام و لوگوي كارخانه هر 2 الهام گرفته شده از نام موسس ان مي باشند .
لوگو تصوير يك لانه كوچك با 2 جوجه و مادري كه در حال تغذيه اين جوجه هاست مي باشد . اين لوگو القا كننده حس مادري ، امنيت ، مهرباني ، خانواده و تبادلات است . در حقيقت لوگو نشان دهنده مفهوم و معناي اصلي ايجاد كارخانه است يعني تهيه غذاهاي و خوراكيهاي سالم در تمامي سنين و به خصوص توجه كارخانه ( مبدا اصلي پيدايش آن ) به پرورش كودكان و هم چنين كار گروهي . در ضمن نام كارخانه با فونتي خاص در زيرارم لانه پرنده نوشته شده است .
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
-
Lufthansa
Lufthansa بزرگترين خط هوايي آلمان و دومين خط بزرگ هوايي دنيا ( بعد از KLM( است . نام كمپاني از 2 قسمت تشكيل شده است Luft كه در آلماني به معناي هواست و Hansa برگرفته از نام Hanseatic League كه گروه بازرگاني بسيار قدرتمندي در قرون وسطي بودند .
شركت در 6 ژانويه 1926 در برلين ايجاد شد و نام اوليه و كامل ان Deutsche Luft Hansa Aktiengesellschaft بود و از سال 1933 آن را Lufthansa ناميدند و مي گويند مبتكر اين اسم F.A. Fischer von Puturzyn بوده است .
لوگو Lufthansa يك مرغ ماهي خوار درون يك دايره است كه در سال 1918 طراحي شده . اين ارم قسمتي از نشان اولين خط هواپيمايي آلمان يعني Deutsche Luftreederei GmbH بود كه كار خود را از سال 1919 شروع نمود . اين مرغ با حالت خاصش توسط Professor Otto Firle ترسيم شده است . در سال 1926 ، Lufthansa ارم شركت Aero Lloyd AG را كه 3 سال قبل با Deutsche Luftreederei GmbH ادغام شده بود به عنوان لوگوي خود پذيرفت . اين لوگو نمادي از پرواز و مهارتهاي تكنيكي است . در سال 1955 براي نشان دادن نماي جديد شركت پس از جنگ جهاني تصميم گرفته شد لوگو اندكي تغيير كند در اين زمان بود كه تصميم گرفته شد پرنده آبي رنگ در زمينه زرد درون يك سهمي محاط شود . بار ديگر در سال 1967 لوگو اندكي تغيير يافت و به صورت امروزي در آمد يعني پرنده آبي بر روي پس زمينه زرد درون يك دايره كوچك قرار گرفت . بعدها از رنگهاي آبي و طوسي و سفيد نيز به عنوان سمبلي براي اعتماد و راحتي و شفافيت استفاده گشت .
اين لوگو يكي از زيباترين و پربحث ترين لوگوهاي آلماني است . بسيار سوال شده كه ايا پرنده درون دايره نمادي از مشتري درگير شده در دنياي اقتصادي نمي باشد؟!!!
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
-
اي بي ام
نام IBM براي تمام افرادي كه با كامپيوتر سر و كار دارن بسيار اشناست و لوگوي IBM را نيز اكثرا به خاطر دارند يك ارم بزرگ آبي رنگ متشكل از حروف IBM . نام كمپاني در حقيقت مخففي از نام International Business Machines مي باشد و رنگ آبي هم از همان ابتدا به عنوان يك امضاي متحدكننده كليه فعاليتهاي اين كارخانه پس از حركت كمپاني به سوي آي تي استفاده شد .
در سال 1972 اقاي Paul Rand لوگوي كارخانه را اندكي تغيير داد و به جاي حروف ساده از حروف مقطع و راه راه استفاده نمود و هدف وي از اين كار القا شعار سرعت و پويايي بود . اين لوگو يكي از لوگوهايي است كه خيلي طرف دار داره و خيلي ازش تعريف مي شه چون تونسته خيلي راحت با مخاطب ارتباط برقرار كنه
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
-
Lucent
تاريخچه به وجود امدن اين كمپاني و روند حركت ان بسيار مفصل و جالب است ولي از انجايي كه پيچ و خمهاي زيادي دارد و بارها تركيب و تجزيه را تجربه كرده است از پرداختن به ان خودداري مي كنيم .
فقط اشاره مي كنيم كه كمپاني معروف Lucent از 3 بخش تقسيم شده است :
1- Network Solutions Group : تهيه تجهيزات لازم براي سرويس هاي موبايل و خطوط شبكه اي
2- LWS : شبكه جهاني براي كمپاني هاي و تجارتهايي كه به صورت تله كام كار مي كنند
3- Bell Labs : كه بيشتر حالت تحقيق و توسعه دارد
و در حقيقت در سال 1996 به طور عمده كمپاني AT&T با تغيير نام به كمپاني لسنت تبديل شده است . و از همان موقع جايگاه مهمي در موارد زير پيدا كرده است :
• optical,
• data and wireless networking
• Web-based enterprise solutions that link public and private networks
• communications software
• professional network design
• consulting services
• communications semiconductors and optoelectronics
لوگو كارخانه كه به صورت يك حلقه قرمز رنگ است توسط Landor Associates, طراحي شده است .
اين لوگو يكي از جنجنال برانگيزترين و پرنقدترين لوگو ها بوده است .
كمپاني لوسنت بسيار علاقه مند بود كه به نوعي استثنا باشد و اين يگانگي و ابتكار را از هر جنبه به مردم نشان دهد . نام كارخانه توسط Landor Associates ايجاد شد كه نام نامتعارفي براي يك كمپاني مخابراتي و ارتباط از راه دور بود . لوگو طراحي شده بسيار عجيب تر از نام انتخابي بود . برخلاف نمادهاي كارخانه هاي پيشرفته كه بسيار عمومي و محتاط بودند اين لوگو بسيار خاص و منعطف و گرم بود .
بلافاصله پس از به وجود امدن لوگو تعبيرها و اصطلاحات زيادي براي آن به كار گرفته شد
رسانه ها اين لوگو را تخم غاز شعله ور يا صفر بزرگ قرمز يا دايره قرمز خالدار مي ناميدند . يكي از نقدهايي كه در مورد اين لوگو مي شد ان را مانند نشان يك فنجان قهوه بر روي ميز بر مي شمرد . از اين رو انرا لكه قهوه ميليون دلاري نيز مي نامند در اين باره قطعات طنز زيادي ساخته شد .
پس از طراحي ، اين لوگو در كمپاني نيز با انتقاد شديدي رو به رو شد كارمندان شركت ان را يك نان شيريني قرمز طراحي شده توسط يك كودك يا يك ارم تبليغاتي يك كمپاني نقاشي و گرافيك تشخيص مي دادند . و مخالفتهاي زيادي را ابراز نموده و از مسئولين خواستند تا اين لوگو را به عنوان ارم تجاري خود در دنيا معرفي نكنند .
در هر صورت كارخانه اين ريسك نامتعارف بودن و بد معني شدن و تمسخر احتمالي را قبول كرد و لوگوي خود را به دنيا معرفي نمود.
علاوه بر موارد گفته شد اظهار نظرهاي ديگري نيز بود . Mark Fox كه يك گرافيست بود گفت اين ارم شبيه به افسانه ouroboros, و ماري است كه در حال خوردن دم خود مي باشد و مي گفت در بالا قسمت چپ كه دايره كمي پهن تر است نمادي از فك اين مار است .
عده اي ديگر نيز گفتند اين لوگو در حقيقت پايه اي از عقايد بودايي و نمادي از سمبل enso دارد و به يادداشتهاي از Landor Associates اشاره كردند كه بيانگر شباهت اين 2 ارم به يكديگر بوده است .( در مورد سمبل انسو نيز بعدا صحبت مي كنيم )
بعضي نيز مي گفتند كه يك دايره با رنگ قرمز اتشين نشاني از اعتقادات مذهبي شيطاني است .
حرفها و نقدهاي زياد ديگري نيز در مورد لوگو وجود داشت اما همه منفي بودند .
ليكن پس از آن اظهار نظرهاي ديگري هم در مورد اين طرح شد بعضي اين حالت غير معمول را نمادي از اعتماد به نفس و خودمختاري خواندند . و كم كمك اين لوگو در اذهان جاي گرفت و حتي بسيار مورد تقليد واقع شد .
البته لوگوهاي غير متعارف زيادي وجود دارد اما ارائه چنين لوگوي غير متعارفي براي كارخانه اي به اين شهرت و عظمت چيز عجيبي بود .
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
خوب براي روشن تر شدن بيشتر مطلب اشاره مي كنيم كه :
سالها پس از تجزيه Bell system پيشرو دنيا در امور telecommunications ، marketing long-distance services ، equipment, networks and computers كمپاني AT&T بود . براي رشد رقابتي بيشتر د راين صنعت سهام داران شركت تصميم گرفتند كه كمپاني را به 3 كمپاني مجزا تقسيم كنند : systems and technology (equipment), ، long-distance services و computers . كمپاني long-distance services همان نام AT&T را حفظ كرد . قسمت computer به نام اصلي خود يعني NCR بازگشت و تنها قسمت systems and technology بود كه به نام و لوگوي جديد احتياج داشت .
انها از Landor خواستند تا طرح و نامي براي اين كمپاني ايجاد كند . كمپاني از Bell Laboratories مشهور و 4 قسمت Business Communications Systems, Consumer Products, Microelectronics and Network Systems تشكيل شده بود . كه هر قسمت خصوصيات خاص خود را داشت .
خود Landor در اين باره مي گويد كه من پس از بررسي به اين نتيجه رسيدم كه كيفيت سرعت و انرژي و نوآوري و تكنولوژي در همه اين قسمتها مشترك است و بايد مبدا طراحي نام و لوگوي كمپاني باشد .
او نام Lucent Technologies را پيش نهاد داد . زيرا اين نام به معني درخشش از نور است و از انجا كه بيانگر روشني است دورنما و هدف كمپاني را به خوبي شرح مي دهد .
در مورد لوگو وي مي گويد كه اين دايره قرمز پويا بيانگر چرخه متوالي اكتشاف و خلاقيت و دانش است . او مي گويد اين لوگو بسيار جديد است و سادگي رسم ان به خوبي احساسات مردم و صنعت را پيوند مي زند .
-
سامسونگ
كارخانه سامسونگ در مارچ 1938 توسط Byung Chull Lee در كشور كره بنيان نهاده شد .
لوگوي سامسونگ نام كارخانه با يك پشت صحنه بيضوي آبي رنگ است كه اين رنگ آبي نمادي از استحكام و محبت و دوستي است . بيضي نيز نمادي از حركت در كل فضا به همراه نوآوري و تغييرات است . و 2 حرف S و G از دايره آبي بيرون زده است تا نمادي از پيوند سازمان دروني كمپاني با دنياي خارج باشد و نشاني از تمايل سامسونگ براي متحد شدن با تمام دنياست . و نوشتن حرف A به صورت نيمه تمام به علت مدرن كردن و زيبايي بخشيدن به شكل ظاهري لوگو است .
هم چنين قرار گرفتن اسم بر روي يك زمينه محوتر نمادي از پويايي محيط است .
قابل ذكر است كه لوگوي قبلي سامسونگ نام كمپاني به حروف چيني بود و اين لوگوي جديد در اقدامي براي جهاني كردن كارخانه در سال 1991 معرفي گشت .
ـــــــــــــــــــــ
به نظر من يكي از هوشمندانه ترين طراحيها همين لوگوي سامسونگ بوده . چون لوگوهايي كه اسم كارخانه است معمولا در ذهن كسي نمي مونه اما سامسونگ تنها با اضافه كردن يك بيضي آبي رنگ اين قدر اين لوگو را در ذهنها ماندگار كرده است .
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
-
اينتل
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
كمپاني اينتل در 16 جولاي سال 1968 با يك هدف عمده تاسيس شد : بررسي حافظه هاي نيمه رسانا . اولين ريزپردازنده انها در اواخر سال 1971 به بازار ارائه شد . و شركت اي بي ام براي سي پي يو اولين كامپيوتر خود از تراشه هاي اينتل استفاده نمود . از آنجاييكه اين شركت از بدو تأسيس با تأكيد روي ساخت مدارات مجتمع ايجاد
شد. نام آن را INTegrated Electronics يا به طور مختصر INTEL نهادند.
لوگوي اينتل به مدت 37 سال به صورت ثابت باقي ماند و اين لوگو نام كمپاني بود به رنگ بنفش كه حرف E در آن پايين تر از ساير حروف نوشته شده بود . اما در سال 2005 اينتل تصميم به تعويض لوگو گرفت و لوگوي جديد خود را كه نام كمپاني به رنگ آبي درون يك بيضي بود به جهان معرفي نمود . اين تغيير لوگو نمادي از تغيير استراتژي و روند توليد كمپاني اعلام شد .
هم چنين بعد از تغيير لوگو شعار كناري لوگو از Intel Inside به "Leap ahead" تغيير يافت .
البته اكثرا عقيده دارند كه در طراحي لوگو هيچ نواوري وجود ندارد و لوگوهاي مشابهي براي اين لوگو وجود دارد .
لوگوي اوليه اينتل توسط موسسان آن در همان ابتداي تاسيس كارخانه ايجاد شده بود اما شعار Intel Inside در سال 1991 به لوگو اضافه شد . و لوگوي جديد توسط RANDOR طراحي شده است .