-
Lamborghini
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
اينم از كمپاني جذاب LAMBORGHINI با مشاينهاي بسيار زيبا و جذاب و شيكش . لوگوي اين كمپاني هم جزء لوگوهاي واضح است تصوير يك گاو خشمگين . آقاي Lamborghini از طرفداران سرسخت مسابقات گاوبازيه و اين موضوع را نه تنها در لوگوي كمپاني خود بلكه در اسامي ماشينها نيز به كار برده است .
در حدود سال 1960 توليد كننده تراكتور اقاي Ferruccio Lamborghini تصميم به ايجاد اتومبيلهاي اسپرت و با كيفيت نمود . اون فردي علاقه مند به ماشين بود و ماشينهايي مثل Oscas, Maseratis, and Ferraris را هم داشت اما از هيچ كدوم راضي نبود داستانهاي زيادي در مورد علت تصميم وي براي ايجاد يك كارخانه جديد نقل شده اما همه داستانها اعتقاد دارند كه Ferruccio پس از دعوا با صاحب كارخانه فراري جهت رقابت با وي شروع به اين كار نمود . پسر Ferruccio نقل مي كند كه پدرم به كارخانه فراري رفت تا به Enzo Ferrari در مورد كلاچ ماشين Ferrari 250 GT ( كه يكي از انها را داشت ) شكايت كند اما اقاي فراري او را از كارخانه بيرون كرد و به او گفت كه بهتر است به تراكتور سواري خود برسد وي به كارخانه خود برگشت و پس از بررسي ماشن فراري خود متوجه شد كلاچ فراري از همان كارخانه اي تامين مي شود كه كلاچ تراكتورهاي وي و به علت تجربه قادر به رفع مشكل شد . و اين گونه بود كه شروع به طراحي مشخصات ماشين مورد نظر خود نمود . تعريف ادامه ماجراهاي كارخانه از حوصله بحث ما خارجه اما شايد بد نباشه يك ليستي از مدلهاي كارخانه را بگيم :
350GTV (1963), 350GT (1964), 400GT (1965), Miura (1966), Flying Star II (1966), Marzal (1966), Espada (1968), Islero (1968), Jarama (1970), Countach (1974), Bravo (1974), Silhouette (1976), Jalpa (1982), LM002 (1986), Diablo (1990), Cala (1995), Murciélago (2001) and the Gallardo (2003).
-
تويوتا
خود كارخانه كه خيلي باحاله يكي از سرچشمه هاي علم همون طور كه مي دونيد اصلا اسم ديگه توليد JIT هست سيستم توليد تويوتا و كتابهايي به اين اسم هم در بازار هست .
تعابير مختلفي براي اين لوگو وجو دارد ساده ترينش اين كه شكل اين لوگو ما را ياد حرف T اول كلمه تويوتا مي اندازه بعضي ها نيز آن را به صورت يك كابوي تعبير مي كنند. اما در حقيقت ارم از 3 بيضي تشكيل شده است يكي به معناي مشتري يكي به معناي محصول و ديگري به معناي تكنولوژي پيشرفته و فرصتهاي در حال گسترش تويوتا ( 3 موردي كه در كنار هم به معناي تويوتاست )
در زبان ژاپني Toyo' به معناي abundance of و 'ta به معناي rice است . چون در اسياي شرقي اين باور وجود دارد كه كسي كه كه با وفور برنج بركت يابد بسيار ثروت مند شده و در همه موارد بركت مي يباد .
البته زماني كه در سال 1937 كارخانه تويوتا نام گذاري شد نام خود را از فاميل Toyoda الهام گرفت و اين تغيير در نام اصلي به 3 منظور بود :
1- جدا كردن زندگي فاميلي و كاري تا حدودي
2- راحت تر شدن تلفظ
3- استفاده از يك نام فرخنده و تبرك شده براي شروع كار زيرا علاوه بر موارد گفته شده عدد 8 عدد مقدسي در ژاپن است و كلمه تويوتا در Katakan با 8 ضربه نوشته مي شود اما كلمه تويودا با 10 ضربه .
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
-
مزدا
لوگوي مزدا شكلي بسيار شبيه به گل لاله دارد اين لوگو تسط يكي از طراحان معروف به نام Rei Yoshimara طراحي گشته است . در وسط لوگو حرف V با بالهاي باز ديده مي شود كه نشاني از خلاقيت و انعطاف در دنياي مزداست . و نماد دايره به معناي اماده بودن شركت جهت پيش روي در قرون جديد .
كارخانه مزدا در سال 1920 در ژاپن تاسيس شد و در ابتدا تجهيزات اتومبيل را توليد مي كرد انگاه در سال 1931 بود كه به توليد خود اتومبيل مايل گشت . نام مزدا به طور رسمي در سال 1984 تعيين شد . اولين اتومبيل 4 چرخ مزدا با نام Mazda R360 در سال 1960 توليد گشت .
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
-
آديداس
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
آديداس
شركت اديداس اولين بار در سال 1925 در يك دهكده الماني به نام Herzogenaurach در 12 مايلي نرمبرگ توسط Adolf "Adi" Dassler ايجاد گشت . Adi پس از احساس نياز جامعه به كفشهاي ورزشي اقدام به ايجاد اين كارخانه نمود و كفشهاي ورزشي و اسپرت امروزه نيز اصليترين و معروفترين توليدي شركت آديداس است .
امروزه آديداس يكي از بزرگترين شركتهاي توليدي در دنياست كه محصولات خود را به بيش از 200 كشور دنيا ارسال مي كند .
نكته بسيار قابل توجه اينه كه فاميل Dassler سابقه طولاني در توليد كفش دارن Rudolf برادر ديگه Adi در سال 1948 بعد از يك دعواي اساسي با وي از او جدا گشت و اقدام به ايجاد مارك معروف پوما نمود . هم چنين يكي Adi Dassler ديگه يعني از نواده هاي همون Adi Dassler اصلي اقدام به ايجاد كمپاني A.D.ONE جهت توليد كشف نمود .
براي ساليان متمادي علامت مرتبط با شركت اديداس يك گل به شكل شبدر 3 برگ بود و اين ارم اولين بار در سال 1972 معرفي گشته بود در سال 1991 لوگوي جديدي براي شركت معرفي گشت و اين همان لوگويي است كه امروزه بر روي اكثر محصولات آديداس مشاهده مي شود . اين لوگو در حقيقت براي خط توليد برتر و عالي adidas equipment در شركت آديداس به كار مي رفت . adidas equipment خط توليدي بود كه در سال 1991 براي توليد 3 نوع كفش فوتبال راه اندازي شد . ( زمين كلوخي ، چمن و مرطوب ) و در سال 1996 بود كه تصميم گرفته شد اين لوگو بر روي تمامي محصولات آيداس به جز محصولات كلاسيك آن ( از جمله Stan Smith, Rod Laver, A-15 Warm-Up, and Classic T-Shirt. ) نمايش داده شود .
اين 3 مدل مبناي طراحي لوگوي آديداس بودند ( اولين محصولات توليدي خط موفق adidas equipment ) در ابتدا اين لوگو سبز رنگ بود اما بعدا رنگ سياه جايگزين گشت . لوگو در حقيقت تنها براي خط adidas equipment طراحي گشت اما به زودي با حذف كلمه equipment بر روي تمامي محصولات ظاهر گشت .
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
-
Sun Microsystems Logo
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
يك كمپاني طراحي كننده قطعات كامپيوتر و نرم افزار مي باشد كه در سال 1982 در Santa Clara, California تاسيس گشت .
لوگوي شركت كه در حقيقت تكرار 4 بار كلمه SUN مي باشد توسط Vaughan Pratt پروفسور دانشگاه Stanford طراحي شد . لوگوي اوليه به اين صورت بود كه گوشه ها به صورت افقي و عمودي مايل گشته بودند اما بعدها لوگو تغييراتي كرد و ارم به صورت ساده در كنار قرار گرفت.
رنگ اصلي لوگو نيز تركيبي از بنفش و سفيد است يا نوشته سفيد بر روي زمينه بنفش يا برعكس .
در كل لوگوي ملايم و معنا داريه به نتظر من خوب طراحي شده
-
Alfa Romeo
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
كمپاني Alfa Romeo توسط Cavaliere Ugo Stella در سال 1907 بنياد نهاده شد . استلا جز طبقه اشراف شهر ميلان بود . در ابتداي تاسيس وي با كمپاني فرانسوي Alexandre Darrcq شراكت داشت اما بعدا به كمك شركاي ايتاليايي كارخانه به ميلان انتقال يافت . در اين زمان نام كارخانه ALFA نهاده شد .
در طول جنگ جهاني اداره كمپاني به دست Nicholo Romeo افتاد و كمپاني ALFA در طول جنگ جهاني به توليد تراكتور و ماشينهاي سنگين و حتي موتور هواپيما پرداخت . بعد از جنگ كارخانه در اختيار Nicholo Romeo بود و از سال 1919 دوباره توليد اتومبيل شروع شد .در سال 1920 نام كارخانه به Alfa Romeo تغيير يافت .
در سال 1910 اقاي Romano Cattaneo براي طراحي لوگوي كارخانه انتخاب شدوي براي طراحي از Giuseppe Merosi كمك گرفت . تمامي طراحها شامل علامت شهر ميلان و نشان خانوادگي Visconti بودند . اين نمادها درون يك دايره به رنگ آبي پرنگ متاليك ترسيم شدند و درون ان نام الفا و ميلان درج شده بود . در سال 1972 نام ميلان برداشته شد و نام رمئو به ارم اضافه گشت اما علامت شهر ميلان در ارم باقي ماند . در حقيقت لوگو تركيبي از 2 آرم مختلف مي باشد .
-
Subaru
اولين كارخانه ژاپني بود كه يك نام برآمده از زبان ژاپني را براي خود برگزيد . اين نام به خوشه پروين مجموعه ستارگاني در صورت فلكي تاروس اشاره دارد . لوگوي كارخانه هم نمادي از نام كارخانه است . 7 ستاره خوشه پروين .
Subaru در زبان ژاپني هم چنين به معناي اتحاد هم مي باشد و شايد به شكل گيري اوليه اين كارخانه كه در اثر اتحاد 5 كارخانه ژاپني بود اشاره دارد .
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
-
ناسا
لوگو ناسا به سال 1959 بر مي گرده زماني كه موسسه National Advisory Committee on Aeronautics (NACA) تغيير شكل يافت و به موسسه اي هم براي تحقيقات هوانوردي و هم فضايي تبديل گشت ، نام موسسه جديد the National Aeronautics and Space Administration (NASA). نهاده شد . بعد از اينكه NASA Lewis Research طرحي را براي مهر اين شركت انتخاب نمود دبيران اجرايي ناسا از سرپرست NASA Lewis Research آقاي James Modarelli خواستند كه لوگويي را براي اهداف غير رسمي تر طراحي نمايد . آقاي James Modarelli نيز طرح موجود را ساده تر نمود به صورتي كه تنها ستارگان سفيد آرم و مدار دايره وار را درون يك دايره آبي به همرا يك جسم آيروديناميك قرمز باقي گذاشت و هم چنين حروف سفيد رنگ N-A-S-A را نيز به لوگو اضافه نمود .
اين لوگو به نام meatball معروف است . دايره نشان دهنده يك سياره و ستاره ها نشان دهنده فضا مي باشد . تير قرمز رنگ نشان دهنده يك بال و سمبلي از هوانوردي است ( اين طرح پيشرفته ترين بال در طحهاي ماوراالصوت است كه در زمان طراحي لوگو ايجاد شده بود )و نهايتا فضا پيماي دواري در اطراف بال ديده مي شود .
در سال 1975 ناسا تصميم به طراحي لوگويي مدرن تر كرد حروف N-A-S-A با رنگ قرمز و با فونت و فرمتي شبيه به كرم . البته اين لوگو تنها براي كارهاي خاصي مثل تجارت كنار گذاشته شد .
در سال 1992 آقاي Dan Goldin دوباره از آرم meatball استفاده نمود او مي خواست با اين كار شاهكارهايي مانند آپلو را يادآوري نمايد و بگويد زمان معجزه دوباره به ناسا بازگشته است .
در هر صورت آرم meatball يا ارم كرم مانند يا مهر ناسا هر كدام جاي خاصي براي استفاده دارند .
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
-
نوكيا
نوكيا بزرگترين كمپاني توليد كننده تلفنهاي همراه در دنيا مي باشد و به تنهايي در حدود 36 درصد از بازار موبايل در دنيا را در اختيار دارد . اين كارخانه هم چنين تجهيزات ارتباطات شبكه اي را نيز توليد مي نمايد .
كارخانه نوكيا در نزديكي شهر هلسينكي در فنلاند واقع شده است اما مراكز تحقيقاتي و آزمايشگاهي آن در مناطق زيادي از جمله Athens, Helsinki, Tokyo, Beijing, Budapest, Bochum, Palo Alto, and Cambridge, Massachusetts, USA. قرار گرفته اند .
كارخانه نوكيا سرنوشت طولاني دارد كه از مبحث مورد نظر ما خارج است . يك چيز خيلي كلي كه توضيح بدم در سال 1865 كارخانه اي براي pulp mill به نام نوكيا تاسيس شد . در وايل قرن 21 نيز Finnish Rubber Works كارخانه هاي خود را با مارك نوكيا راه اندازي نمو كه 2 كارخانه بوندد . در سال 1965 اين 3 كارخانه با يكديگر ادغام شده و نوكيا به وجود امد . كارخانه نوكيا به توليد محصولات بسيار متنوعي پرداخته است .
لوگوهاي انتخابي كارخانه نيز به همين منوال بسيار زياد بوده اند .
لوگوي مورد استفاده از سال 1865 تا سال 1966
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
لوگوي كمپاني Finnish Rubber Works Lt در سالهاي 1965 و 1966
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
لوگوي نوكيا قبل از معرفي لوگوي Connecting People
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
لوگوي Connecting People كه توسط Ove Strandberg طراحي شد
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
-
Playboy
اولين طراح مجله Playboy كه تجربه زيادي هم نداشت خيلي زود آرم كله خرگوش را براي مجله استفاده نمود و از شماره دوم مجله اين عكس بر روي جلد آن چاپ شد .
hugh hefner, طراح آرم درباره اين آرم گفته است كه : ارم خرگوش را به عنوان سمبلي فكاهي براي سكس به كار بردم و هم چنين چون اين شكل بسيار سرزنده و شوخ و اهل بازي و بازيگوشي بود . و لباس مردانه به او پوشاندم تا حس وسوسه و اغوا را بيشتر نشان دهد . دليل ديگري هم بود چون هر 2 مجله 'the new yorker' 'esquire از مرد به عنوان سمبل خود استفاده مي كردند احساس كردم خرگوش چيز متفاوت تري خواهد بود و لباس پوشاندن او با يك لباس رسمي كاري مناسب و سرگرم كننده و جذاب خواهد شد .
او اضافه كرد كه اگر مي دونستم قرار اين كله خرگوش روزي اين قدر مهم بشه حتما اون روز روي طرح بارها و بارها كار مي كردم و مطمئنا هيچ كدوم به خوبي اين يكي نمي شدن . در حالي كه من نيم ساعته اين طرح را كشيدم .