برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط علی حسنی برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
سلام
فکر می کنم شما منظور متن رو متوجه نشدی و به جای فهمیدن اصل مطلب، سعی کردی در جزئیات به دنبال اشکال بگردی
اول اینکه من خودم اولش توضیح دادم:
می خوام به طور خلاصه بگم نمی خوام پیچیده باشه
همونطور که ملاحظه می کنی این انجمن مخاطبین زیادی داره که اکثرا عام هستن و من اگه می خواستم مطلبی با تمام جزئیات بذارم باید n صفحه مطلب می نوشتم که هم رقبت به خوندن پیدا نمی کردن و هم متوجه نمی شدن بنابراین ضروری نبود
******
اما پاسخ شما:
بله در دانشگاه ها و موسسه های غیر دولتی، غیر انتفاعی و دانشگاه های آزاد و پیام نور، دانشجوهای ممتاز فوق لیسانس، عضو هیات علمی میشن و به عنوان مربی تدریس می کنن ولی فقط یک مربی نامیده میشن و نه یک استاد. فقط اون دانشجوهایی که چاپلوس هستن به این مربی ها،استاد میگن که برای این کار دلایل خودشون رو دارن
به این نکته هم توجه داشته باش مثلا کسی که دانشجوی ممتاز فوق لیسانس دانشگاه تهران باشه ممکنه عضو هیات علمی، مثلا تو یکی از دانشگاه های کرج بشه نه تو دانشگاه تهران (چون شما مشهد زندگی می کنی اینو میگم : کرج تو استان البرزه و همجوار تهران)
در دانشگاه های برتر، مثل دانشگاه تهران، شریف، امیر کبیر، تربیت مدرس و ... بدون داشتن مدرک دکترا، عضو هیات علمی شدن محاله و اون هم هزار پیچ و خم داره یعنی دکترای دانشگاه تهران هم داشته باشی باز شاید نتونی عضو هیات علمی اونجا بشی (نمی دونی چه خبره و چقدر باند بازیه)
گرچه تو چند سال اخیر به دلیل زیاد شدن افراد دارای مدرک دکترا،کمتر دانشگاهی حاضر می شه یک فوق لیسانس رو عضو هیات علمی دانشگاه کنه
این رو هم یادآوری کنم که یک استادیار برای دانشیار شدن حداقل به 4 سال زمان نیاز داره تا بتونه امتیازات لازم آموزشی، پژوهشی و فرهنگی رو بدست بیاره که اون رو هم باید هیات ممیزه دانشگاه تشخیص بده
بعضی از دانشگاه ها که هیات ممیزه ندارن، باید تقاضای خودشون رو به هیات ممیزه مرکزی در وزارت علوم ارسال کنن
یک دانشیار هم برای استاد شدن حداقل به 4 سال زمان نیاز داره که ممکنه 5 سال یا بیشتر هم طول بکشه که حساسیت در اینجا خیلی بیشتره چون خیلی از اساتید به همین راحتی اجازه نمیدن یک دانشیار، استاد (professor) بشه
چهارما برای استاد (تمام ) شدن نمیشه سن مشخصی رو عنوان کرد و اینکه فرد باهوش شاید بتونه در 45 سالگی استاد بشه اشتباهه چرا که افراد زیادی هستند که زیر 40 سالگی به این مقام نائل اومدند مثلا پروفسور نيما امجدي استاد دانشگاه سمنان که در 35 سالگی به درجه استادی رسیدند و شاید بیشتر از استعداد و هوش نیاز به تلاش بیشتر داشته باشه
خوب شما نباید از استثناها مثال بیاری چون ربطی به این بحث نداره. من دانشجوهای باهوش رو مثال زدم و نه نابغه ها رو
مثلا Jacob Barnett در 16 سالگی مدرک فوق لیسانس خودش رو گرفته یا کریستوفر هیراتا در سن 22 سالگی مدرک دکترای خودش رو گرفته
یا علی نجفی مدرک دکترای خودش رو توی 14 سالگی از دانشگاه کمبریج گرفته
البته شما برعکس گفتی چون اینجا بحث ضریب هوشی مطرحه
یعنی اگه کسی ضریب هوشی 100 تا مثلا 115 رو داشته باشه (فرض می کنیم نرمال تا باهوش) خودش رو هم بکشه نمی تونه تو 22 سالگی دکترا بگیره اگه خیلی درسخون باشه می تونه لیسانس بگیره
*******
البته تو ایران پارتی بازی زیاده و افراد زیادی هستن که این مراحل رو به سرعت طی میکنن و مدارکشون معتبر نیست و ما کاری به اونا نداریم
*******
الان یه مغازه کامپیوتری تو خیابونمون هست که دی وی دی بازی، نرم افزار، آنتی ویروس و ... میفروشه و هم ویندوز نصب میکنه دیپلم داره ولی همه بهش می گن مهندس!
از اینجور مهندس و دکتر و استاد قلابی زیاد داریم
امیدوارم که اصل مطلب رو گرفته باشی





پاسخ با نقل قول
Bookmarks