به دنبال Déjà vuبرای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط red_waves برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
امیدوارم دوستانی که پیگیری این موضوع بودند نوشته های پست قبلی من را مطالعه کرده باشند
سعی من بر آن است در این پست به توجیه های دژاوو بپردازم
توجیه اول به نظریه سقراط مشهور هست البته نمی دانم آیا سقراط آن را عنوان داشته یا نه (مثل قضیه خیام نیوتن پاسکال هستش)
در این نظریه عنوان شده است انسان پیش از این یکبار زندگی کرده است و زندگانی اش به پایان رسیده و این زندگانی که همکنون داریم ایفای نقشی مطابق بر سناریویی پیش از این رقم زده ایم بیش نیست
توجیه دوم به نام Forgotten "فراموش شده" اینگونه توجه خود را بیان می دارد که نوزاد در هنگام NBE* تمامی زندگی و کارهایی در آینده انجام می دهد از ذهن او عبور می کند و پس از تولد دچار یک فراموشی کلی می گردد ولی گاهی پیش می آید که آن ها بخاطر می آورد
توجیه سوم به نام نظریه تداخل عنوان شده است این نظریه از ایجاد ارتباط یک طرفه (که می توان القا در نظر گرفت) از یک منبع خارجی که باعث تجربه کردن پدیده دژاوو برای فرد می شود حکایت می کند این نظریه یک نظریه متفاوت با دیگر توجیه ها می باشد ولی متاسفانه بطور کامل منتشر نشده است
توجیه چهارم : متاسفانه این توجیه را از خاطر برده ام و هر چه در ایمیل هایم گشتم متاسفانه ردی از آن پیدا نکردم
توجیه پنجم نظریه ای به نام جهش با دیدگاهی متفاوت عنوان کرده است
این نظریه برای انسان یک بعد غیرمادی (انرژی بسیار عظیم) در نظر گرفته است که از کودکی همراه انسان می باشد و با رشد جسم آن هم رشد می کند بطوریکه مانند یک جز متصل به بدن تلقی می شود (نظریه Synchronicity مهر تاییدی بر این قسمت نظریه جهش می زند ) تا زمان بلوغ در اکثر انسان ها این جز غیر مادی کاملا در کنترل بعد جسمانی هست ولی پس از دوره خردسالی کمک جز غیرمادی انسان برای غلبه بر بدن و رهایی از آن دست نیرو کافی کسب کرده است بطوریکه جسم برای کنترل آن بشدت در حال تکاپو می باشد که خود ما از آن بی اطلاع هستیم (توجیهی برای خستگی بدن و نیاز به خواب حتی اگر در روز فعالیتی نداشته باشیم و همچنین پیری و فرسودگی بدن ) البته اگر جز غیرمادی در بدن ضعیف باشد و فعالیتی از خود بروز نکند باعث تحلیل روز به روز قدرت بدن می گردد
دوران جوانی اوج این کشمکش یاد شده است در این حین زمان های بسیار بسیار بسیار کوتاهی رخ می دهد این جز غیر مادی بر بدن غلبه می کند و پدیده جهش اتفاق می افتد و می تواند آزادانه حرکت کند چون این جز فاقد ویژگی مادی است محدودیت زمان و مکان برایش معنا ندارد
پس در همین مدت کوتاه جهش می تواند در آینده و مکان ها و عالم های دیگر حرکت کنند و چیزهایی را ببیند که انسان از آن ناآگاه است چون دیده های این جز غیرمادی برای جسم قابل لمس نیست نمی تواند مفهوم آن را متوجه شود ولی هنگامی که در عالم مادی آن را تجربه می کند احساس می کند که آن را پیش از این تجربه کرده است
این جهش ها در خواب بیشتر رخ می دهد چرا که بدن بطور کامل خسته و مغلوب جسم است
در این توجیه به این جز غیرمادی نام روح را در نظر گرفته اند ولی کاملا متفاوت با آنچه پیش از آن فرض می کردیم
-------
*NBE مخفف Near Brith Experience می باشد که از اتفاقاتی در برای جنین و والدین تا قبل از تولد اتفاق می افتد (حتی پیش از لقاح) حکایت می کند که یکی از آنها مشاهده تمام زندگی آینده جنین در هنگام خروج از رحم مادر می باشد.
NBE ، نظریه بسیار گسترده ای می باشد که نیازمند زمان زیادی برای تامل و بررسی دارد
=> مطالب بعدی من در عنوان نمودن ابزارهای مادی برای شناخت و اثبات وجود این عضو غیرمادی در بدن می باشد
با تشکر







پاسخ با نقل قول

Bookmarks