سلام
این که این تاپیک رو اینجا می زنم چون نمی دونستم جای مناسب کجاست امیدوارم مدیران محترم سایت یه زیر مجموعه با یک عنوان مناسب برای همچین موضوعی اختصاص بدهند تا جای مشخص خودش رو داشته باشه و همه کاربر ها بتونند تجربیات خودشون رو از شرکت های گارانتی قطعات تو همچین تاپیکی قرار بدند تا تجربه ای باشه برای دیگران و از انجایی که این سایت یکی از سایت های معتبر سخت افزاری شاید حتی بتونه باعث کیفیت بهتر گارانتی ها بشه شاید اگر شرکتها بدونند که بازتاب کارهاشون در چنین سایتهای منعکس میشه در جهت پاسخگویی بهتر به مراجعین باشند .
مقدمه بالا برای این بود که شاید مدیران محترم رو هم مثل من به این فکر انداخت تا قسمتی از سایت رو به این امر اختصاص بدهند طبیعی هم هست که چون بیشتر با انتقاد مستقیم از این شرکتها رو برو خواهیم بود و ممکن به بازخوردی از طرف شرکت گارانتی کننده داشته باشه ( که امیدوارم اینطور باشه ) اجازه نوشتن هر مطلبی رو به هر شخصی ندهند برای مطالب ارائه شده دلیل و مدرک بخواهند و صرفا جایی برای عقده گشایی نباشه.
اما تجربه امروز خود من که باعث شد این همه حرف بزنم DVD-RW از برند پایونیر و گارانتی سریر بود من چند روز پیش 3 تا از انها رو تهیه کردم به قیمت 29000 تومان با این که همان جا از برند لایتون با قیمت 25000 تومان هم می شد تهیه کرد ولی اعتقاد شخصی من به این برند و گارانتی سریر باعث شد از برند پایونیر با قیمت بالاتر خرید خودم بکنم
وقتی سیستم رو جمع می کردم موقع نصب ویندوز دی وی دی رایتر صدای بیش از حدی می داد برای همین از ترس خورد شدن سی دی سریع خارج کردم با دی وی دی رایتر دیگه ویندوز نصب کردم وقتی سیستم رو کاملا بستم دی وی دی رایتری که صدای زیادی می داد رو برای امتحان به سیستم دیگه وصل کردم اما به محض راه افتادن سی دی رو خرد کرد
.وقتی برای گارانتی بردم به من گفتند که اگر اپتیک دستگاه صدمه دیده باشه از گارانتی خارج وقتی هم اصرار منو دیدن که معتقد بودم دی وی دی از اول مشکل داشته و خیلی سریعتر از حد معمول می چرخیده و حتی 10 دقیقه هم بعد از باز شدن کار نکرده گفتند به احتمال 95 % مشکلی نیست اما اگر 5% مشکلی پیش امده باشه هزینه تعمیر 5 تا 15 هزار تومان ممکن داشته باشه
خلاصه ما دیگه بحث نکردیم به امید اون 95% ولی امروز که برای گرفتن رفتم گفتند که دستگاه اسیب زیادی دیده و قابل تعمیر هم نیست در جواب سئوال من که اشتباه من چی بوده که حالا تاوان شو رو من باید بدم فرمودند ایراد فقط فقط از CD حتما ترک داشته یا تاب داشته یا سرعتش با این دستگاه نمی خوانده و من باید حتما دقت می کردم و سی دی مناسب توی دستگاه قرار می دادم هرچی هم من می گفتم دوست عزیز من تو همان اولین سی دی متوجه سرعت چرخش غیر عادی و صدای اون شدم و اگر مشکل از سی دی چرا من با همین مدل ( همان طور که گفتم 3 تا از دستگاه خرید کردم ) و با همان سی دی ویندوز نصب کردم و سی دی که خرد شد برنامه افیس بود که باز اون رو هم بارها استفاده کردم و اتفاقا قبل از خرد شدن توی یکی دیگه از همین دی وی دی رایتر ها از همین سی دی افیس نصب کرده بودم اما باز مرغ اقایون یه پا داشت که ایراد فقط و فقط از سی دی بوده از نظر اقایون اصلا همچین امکانی وجود نداره که دستگاه به خاطر معیوب بودن با سرعت بالای چرخش خودش باعث خورد شدن شده باشه
جالبه کارشناس محترم می گفت خیلی ها اطلاعات کافی ندارند و اصلا به سازگاری سرعت رایت توجه نمی کنند اگر این ها با هم نخونه اون هم باعث خورد شدن سی دی میشه می گفت همیشه باید حتما نگاه کنید و بدونید سی دی تون با چه سرعتی رایت شده ( نمی دونم چند نفرتون برای استفاده از یک سی دی معمولی به سرعت رایت شدنش فکر کردید ) انقدر از دلیل های بی منطق شون خسته شدم که اعطای دستگاه به لقاش بخشیدم دیگه به دوست به اصطلاح کارشناس نگفتم هیچ دستگاهی نیست که به روز باشه و سرعت خوانش از سرعت رایتش کمتر باشه این مدل سرعت خواند سی دی 40X و بالا ترین سرعت رایت هم برای سی دی فعلا همین 40X
خلاصه که 29 هزار تومان پرید که مهم نیست 2 بار به گارانتی مراجعه کردم که اگر برای وقت خودم قدر یک پیک موتوری ارزش قائل باشم نزدیک 20 هزار تومان هم این جا از دست دادیم همه اینها یه طرف اینکه فکر می کنند ادمی که میره اونجا هیچ چیزی حالیش نیست یه طرف
جالبه که هم تو رسید کالاشون نظر سنجی دارند و هم به محض این که کالا رو تحویل می دهند یک اس ام اس ارسال میشه که آیا از گارانتی ما راضی بودید یا نه جواب من که قطعا خیر بود اما هیچ کس تماس نگرفت که بگه چرا خیر نمی دونم دیگه این اس ام اس برای چی بود وقتی کسی دلیل ناراضی بودن شما رو نمی پرسه کاربردی جز کلاس گذاشتن هم داشته یا نه
من که دیگه سمت گارانتی سریر نمی رم به سایر دوستان هم توصیه می کنم تجربه های مختلف خودشون رو از این گارانتی و گارانتی های دیگه با بقیه به اشتراک بزارند
از حق نگذریم تازه تو بخش سخت افزار و شرکتهای مرتبت با اون از لحاظ گارانتی خیلی جلو تر از اجناس دیگه مثلا ماشین یا چیز های دیگه هستیم اما ظاهرا سخت شدن شرایط کسب و کار انها رو هم وادار کرده به رضایت مشتری اهمیت کمتری بدهند همیشه تو این مملکت مصرف کننده نهایی بوده که بیشترین فشار رو تحمل کرده.






پاسخ با نقل قول
Bookmarks