دلایلی که از عدم توزیع گفته می شه :
1) از سری قدیمی با قیمت های بالا در بازار موجود است، شرکت باید قیمت آن ها را دراپ شدید بدهد، اما نمی خواهد این کار را بکند، با عدم موجودی در بازار می خواهد به مشتری ها فشار بیاورد برای خرید کارت های قدیمی، هر موقع کار های سری قدیمی تمام شد، سپس این کارت ها را توزیع می کند.
2) افزایش تقاضا و اتش در بازار و به طبع کشش قیمتی بیشتر برای عرضه با قیمت بالاتر
3) تحمل برای خالی شدن بازار از موجودی شرکت های رقیب و عرضه در گپ عرضه ی مجدد شرکت های دیگر برای فروش با قیمت بالاتر (با هماهنگی با دیگر برند ها)
4) مشکلات سفارش گذاری و خط تولید ضعیف گیگابایت و دیر رسیدن محصول
5) ضعف در ترخیص کالا یا مزاحمت توسط گمرک (به خواست رقبا)
6)موردی بسیار مهم: شایعه در مشکل در طراحی فن سری اکستریم، که داخل بار آواژنگ هم بوده و آواژنگ برای این که درد سر ترخیص و بعد بازگردادن کالا زیاد است، اول بار را بازگردادنده تا سری اکستریم از آن خارج شود و بعد دوباره بار را آورده به همین دلیل انقدر دیر شده
اینا دلایلی است که از روی شایعات، شرایط بازار و مشاهده شواهد به ذهن می رسه! اما کدام ها درست است واقعا؟
Bookmarks