دوست عزيز. به موضوع مهم دقت کنيد!
هميشه يکسري تکنولوژي بورس بازار هستن و ميشه اونارو با قيمت معقولانه خريد. براي مثال پردازنده هاي Intel DualCore E5200 و Intel Core 2 Quad Q9550 و AMD Athlon X2 7750 و AMD Phenom II-X4 920 و گرافيک ATI Radeon HD4850 و Geforce GTS250. اينها بازيهاي روز رو روي رزلوشن بسيار خوب جواب مي دن. اما در همين حال يکسري هستند که در بازار هستند و در اوج هستند مثل Core i7 965 و GTX295. اينها قيمت بالايي دارن و بازيهاي روز رو روي نهايت تنظيمات گرافيکي اجرا مي کنن. يکسري هم هستند که معمولي هستند مثل HD4670 و 9500GT و... . تمام اينها در حاليست که حتي اگر شما بريد بهترينها رو بخريد باز هم پيش بيني غير ممکنه.اکنون نسل بعدي طراحي شده و تا چندي ديگر(دقيق معلوم نيست) به بازار خواهد اومد مثل GTX سري 300. ضمنا Core i9 هم در حال طراحي نهاييه.
خوب تکليف چيه؟ سرعت پيشرفت تکنولوژي چقدر قابل پيش بينيه!؟ فلان سيستم تا کي از رده خارج نخواهد بود!؟ تازه اينها در حالي هست که کمپانيهاي سازنده گيم هميشه با ساختن بازيهاي روز و هماهنگي با کمپانيهاي سازنده کارتهاي گرافيک شما رو مجبور به آپگريد کارت گرافيک و بعضا سيستم مي کنن!!!
من خودم Geforce 9600GT داشتم. بازي Under Cover رو روي بهترين حالت عالي اجرا مي کرد. اما Call OF duty 5 رو روي رزولوشن متوسط خوب اجرا مي کرد. رفتم و ZOtac Geforce GTS250-1GB خريدم و تعويضش کردم. بازي رو روي رزولوشن بالا با کيفيت خوب اجرا کرد. هنوز دو هفته نگذشته بود که بازي BurnOut Paradise ساخت Electronic Arts اومد و هنوز هيچي نشده روي بالاترين گرافيک يه مقدار بگي نگي داره کم مياره!!! پردازنده هم 4 هسته اي Q9400 و RAM 2*2GB Corsair DDR3/1333Mhz.
شما با 700000 تومان مطمئن باشيد سيستمي نمي تونيد ببنديد که حتي بازيهاي فعلي رو روي بهترين رزولوشن ويا حتي رزولوشن بسياز خوب جواب بده.
با عنايت به مطالبي که عرض کردم به هيچ وجه نميشه پيش بيني کرد که فلان سيستم تا چند سال مخصوصا واسه بازي پاسخگو خواهد بود.
به نظر بنده واسه بازي در حال حاضر اگر بخواين که روي بهترين حالت گرافيکي کم نياريد بايد حداقل Radeon HD4890 يا Geforfce GTX275 تهيه کنيد که خودشون از 300000 تومان به بالا هستند. به نظر بنده اگه بخوايم به انتظار تکنولوژي برتر بشينيم هميشه بايد صبر کنيم. پس بايد بهترين و معقولانه ترين سيستم روز رو با توجه به نيازمون و توانايي ماليمون تهيه کنيم و ازش استفاده بهينه کنيم. والا تکنولوژي هميشه در حال رشد هست و هيچ نظر قطعي راجع به مدت سرپا ماندن يک سيستم نميشه داد(حتي بالاترين سيستم روز).
پس بشينيد فکراتونو بکنيد. سوالي داشتيد در خدمتم.






پاسخ با نقل قول

Bookmarks