خیر نیاز نیست و این کارا باعث کاهش عمر اس اس دی میشه.برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط AtrafNET برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
خیر نیاز نیست و این کارا باعث کاهش عمر اس اس دی میشه.برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط AtrafNET برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
کاربر شهرسختافزار
یعنی اگه یه روز وضعیت پراکندگی داده ها یا همون دفرگش به 100 درصد هم برسه موردی نداره؟برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط خبات کریمی برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
بعد ببخشید SSD من فقط رو حالت IDE میره و نمیشه روی حالت AHCI گذاشتش چرا؟
مادربوردم P61-USB3-B3 هستش که تو بایوس گزینه AHCI گذاشتن داره اما وقتی میذارمش دیگه ویندوز بالا نمیاد تا اینکه دوباره بذارمش روی IDE.
این موضوع مشکلی ایجاد نمیکنه؟
این راه رو امتحان کنبرای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط AtrafNET برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
اول regedit رو باز کن و یک بکآپ ازش بگیر
بعد برو به مسیر زیر
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Servic es\Msahci
بعد در سمت راست روی start راست کلیک کن و modify رو بزن و بعد عدد رو 0 بذار
بعد ok بزن و خارج شو و ریستارت کن و برو داخل بایوس، گزینه رو بذار روی AHCI و save و exit کن و وارد ویندوز شو
AtrafNET (28-06-17), خبات کریمی (28-06-17)
SSD اصلا دچار پراکندگی (به اون معنی هارد دیسک) نمیشهبرای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط AtrafNET برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
خیر هیچ مشکلی نداره
فقط از ویندوز XP استفاده نکنید به انجام هیچ کاری نیاز نیست.
باید رو حالت AHCI بزارید
احتمالا نیازه بعد ست کردن حالت AHCI دوباره ویندوز نصب کنید.
از استارتر عزیز معذرت میخوام اومدم تو تایپیکشبرای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط خبات کریمی برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
جناب آقای کریمی من SSD دارم تریم کردن SSD چند وقت یه بار لازمه آیا انجام زیادش ضرر داره
خیر اگه ویندوز XP نباشه اصلا نیاز نیستبرای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط FRANKLIN برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
خودش خودکار انجام میده
مگر SSD خیلی خیلی قدیمی باشه.
FRANKLIN (28-06-17)
سیستم ذخیره اطلاعات در SSD به صورت الکترونیکی هست بر خلاف هارددیسک که مکانیکیهبرای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط AtrafNET برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
در واقع شما به تک تک بیت های اطلاعات در SSD به سرعت یکسانی دسترسی دارید و همین موضوع باعث میشه پراکندگی داده ها تاثیری در سرعت خوانده شدنشون نداشته باشه
و مرتب کردنشون تنها عمل پاک کردن و نوشتنشون در جایه دیگه ای از فضای SSD رو تحمیل میکنه که مقدار نوشتن اطلاعات معیار عمر مفید SSD هست؛ پس با این کار فقط عمر مفید این قطعه کاهش پیدا میکنه.
اما در هارددیسک این پروسه توسط هد با جابه جایی روی دیسک انجام میشه که اگر داده ها در امتداد هم باشن باعث جابه جایی کمتر هد و افزایش سرعت خواندن و نوشتن میشه
1 کاربر در حال مشاهده این موضوع. (0 عضو و 1 میهمان)
Bookmarks