برند evga یکی از معتبرترین عرضه کنندگان قطعات کامپیوتره که محصولات با قیمت مناسب و کیفیت بسیار خوب عرضه میکنه ، شما در اینترنت و حتی بازار از این برند بد نمیشنوید و تقریبا همه افرادی که دستی در دنیای سخت افزار دارند محصولات این شرکت را تائید میکنندبرای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط action1 برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
در مورد تفاوت FTW و FPB با توجه به خنک کننده یکسانی که دارند باید در تنظیمات دیفالت این دو کارت کنکاش کرد
مدل ftw دارای فرکانس gpu برابر با 850 مگاهرتز و مدل fpb فرکانس دیفالت 720 میباشند
فرکانس مموری هم به ترتیب 4000 و 3600 مگارتز برای این دو کارت تائین شده است
طبیعیه که مدل fpb در فرکانس دیفالت 10 تا 20% عملکرد ضعیفتری داشته باشه که در واقعیت هم به همین شکله و شما در بازیها فریم ریت پائینتری نسبت به مدل آورکلاکی خواهید داشت
ولی همانطور که عرض شد به دلیل استفاده از سخت افزار و خنک کننده مشابه شما میتونید با برنامه های مخصوص آورکلاک فرکانس fpb را تا حدود فرکانس ftw بالا ببرید
در این حالت اندکی دما و مقداری مصرف برق شما بالا میره ولی به تعداد فریمی که میگیرید میارزه و این کار خطری برای سیتمتون نداره ( نهایت اینه که در بازی سیستم هنگ میکنه و شما اندکی فرکانسها را پائین میاورید )
برای این کار شما به نرم افزار مخصوص آورکلاک گرافیک نیاز دارید که شرکت evga نرم افزار خوبی برای این کار داره ولی بنده باهاش کار نکردم
به شما برنامه دوست داشتنی MSI After Burner را پیشنهاد میکنم که یکی از بهترینهاست
البته کار من با این گرافیک به همینجا ختم نشد و به افزایش فرکانس GPU به 970 و رم تا 4300 ادامه دادم که شما نتایج تستهاشو در تاپیگ بررسی gkill 1600 میتونید ببینید
تمامی تستهای انجام گرفته در این تاپیک با همین کارت و با فرکانس ذکر شده ( 970/4300 ) انجام پذیرفته که نتایج بسیار جالبیه
برای مثال در تست 3dmark vantage تونستم امتیاز حدود 21k کسب کنم که این امتیاز در حدود امتیازیه که کارت قدرتمند 570 در حالت دیفالت کسب میکنه
اما بریم سراغ تستهای دیگه که سریع تفاوت فریم در حالت دیفالت و این حالت را براتون لیست میکنم
3dmark 11 - D: 3347 OC: 4347
RESIDENT EVIL 5 - D: 63.6 OC: 80.5
CRYSIS WAREHEAD - D: 21.73 OC: 27.82
METRO 2033 - D: 19 OC: 23.67
البته این حد آورکلاک معمولا کار خطرناکی محسوب میشه و بایستی گرافیک بایوس بشه تا محدودیت افزایش ولتاژ برداشته بشه ولی اگر تمایل دارید بفرمائید تا با مسئولیت خودتون فایل فلشش را در اختیارتون بگذارم
اگر سئوالی دارید بفرمائید






پاسخ با نقل قول

Bookmarks