تا جایی که ما دیدیم و شنیدیم از حداقل ده تا سایت معتبر peak wattage کارت 4870 حدود 170 وات هستبرای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط J.Omrani برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
یه سوال , چطوری مصرف یکی رو 280 زده , چهار تا رو 650 ؟ چهار تا 650 باشه یعنی هر کارت 162/5 وات , که از حداکثر مصرف اعلام شده توسط سازنده کمتره , تازه همه می دونن که با اورکلاک این مقدار بالاتر میره , و چون 4870 از رم GDDR5 استفاده می کنه , پتانسیل بالایی برای اورکلاک داره و به سادگی مصرفش به 200 وات می رسه
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط J.Omrani برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
1. به نظر شما مصرف 249 وات توسط cpu گرمای زیادی تولید نمی کند ؟ واتر کولینگ های معمولی قادرن در بهترین شرایط مصرف حدود 170-180 وات رو ساپرت کنن , پس مصرف 249 واقعا زیاد به نظر میاد , ثانیا 1.5 ولت برای 3600Mhz خیلی خیلی زیاد هست , فک نکنم بیشتر از 1.26-1.27 لازم باشه ( بعضی ها رو دیدم حتی با ولتاژ استک ( 1.2 ) هم به 3500 رسیدن )
2. چرا CPU Utili... رو روی صد در صد قرار دادید ؟ در حالیکه توی اون سایت 85 درصد پیشنهاد شده ؟ ( توجه کنید که اون سایت هم حداکثر رو در نظر گرفته
عین جمله سایت :
TDP - Thermal Design Power. We recommend 85-90% since it is very rare that CPU will utilize 100% of TDP.
3. مقدار system load هم 90 درصد پیشنهاد شده که شما 100 درصد در نظر گرفتید
4. بهتر نبود مطمئن شید این دوستمون از چند تا فن استفاده می کنه بعد 5 تا فن قوی در نظر می گرفتید ؟
5. برای Capacitor Aging هم این جمله ای هست که تو سایت اومده :
Electrolytic capacitor aging. When used heavily or over an extended period of time (1+ years) a power supply will slowly lose some of its initial wattage capacity. We recommend you add 10-20% if you plan to keep your PSU for more than 1 year, or 20-30% for 24/7 usage and 1+ years.
حامد جان با در نظر گرفتن همه ی این نکته ها برو به این سایت و خودت حساب کن . من این تغییرات رو دادم :
مصرف سی پی یو رو به 173 وات رسوندم و 85 درصد گذاشتم ( مقدار پیشنهادی ) . بقیه رو هم مقدارهای پیشنهادی گذاشتم , همون 5 تا فن رو هم نگه داشتم , Capacitor aging رو هم روی 25 درصد گذاشتم , مصرف شد 519 وات , وقتی هم کراس فایر رو اضافه کردم شد 641 وات . با در نظر گرفتن ارتقا و ... به نظرم همون سیلوراستنه که پیشنهاد کردم خیلی عالی هست
اگه بازم سوالی بود من در خدمتم






پاسخ با نقل قول
Bookmarks