سلام.
دوستان يكي به من بگه چطور ميشه كه يه كارت گرافيكي كه عدد بالاتري داره مثل HD 6950 با يه كارت گرافيكي كه عدد پايينتري داره مثل HD 5870 كارايي يكسان داشته باشه؟ اصولا معيار شماره گذاريا چيه؟
ممنون.
کاربر شهرسختافزار
سلام.
دوستان يكي به من بگه چطور ميشه كه يه كارت گرافيكي كه عدد بالاتري داره مثل HD 6950 با يه كارت گرافيكي كه عدد پايينتري داره مثل HD 5870 كارايي يكسان داشته باشه؟ اصولا معيار شماره گذاريا چيه؟
ممنون.
کاربر شهرسختافزار
سلامبرای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط X62 برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
همون طور که مطلع هستید کارت های گرافیک دارای سری هستند برای مثال سری 5000 AMD یا سری 400 nVidia
هر سری ویژگی های خاص خودش رو داره و از لحاظ معماری نسبت به سری قبل دارای بهبودها و مزایایی هست
برای مثال در سری 400 nVidia برای اولین بار شاهد استفاده از رم های GDDR5 و پشتیبانی از DirectX11 هستیم.
گرافیک های هر سری از 3 رده Mid Range - Low End و High End تشکیل شده است.
به طور مثال در سری 400 کارت های GTX460 - GT430 و GTX480 به ترتیب در رده های Mid Range - Low End و High End قرار میگیرند.
پس عدد بیشتر=کارایی بهتر فقط در مورد کارت های یک سری حکم میکنه نه 2 کارت از 2 سری متفاوت.
مثلا یک کارت GTX480 به مراتب قوی تر از یک کارت GTX560 هست. (GTX560 در رده Mid range سری 500 قرار میگیره در شرایطی که GTX480 در رده High End سری 400 قرار میگیره)
موفق باشید
آخرین ویرایش توسط mohamad70 در تاریخ 19-08-11 انجام شده است
nothing is as it seems
1 کاربر در حال مشاهده این موضوع. (0 عضو و 1 میهمان)
Bookmarks