alirafaat (03-01-10), alireza_asol (30-12-09), Armin-N (30-12-09), bill geits (30-12-09), D J V A H I D (30-12-09), Hamid2547 (31-12-09), K1LOU (30-12-09), KING (30-12-09), mamehdi (31-12-09), MARINE (30-12-09), ripek (30-12-09)
کاربر شهرسختافزار
دوستان سلام.
يک تجربه که گفتم شايد براتون مفيد باشه.
حدود دو ماه پيش يه سيستم با کانفيگ زير بستم :
RAM 2 *1GB Kingmax/Bus1066Mhz
H.D.D Samsung 500GB SataII
CPU Intel Core 2 Duo E7300-Box
Case+Power Green 430Watt
VGA Point of view Gefroce 8600GT-1GB
M.B GA EP31DS3-L و ...
خلاصه سيستم عالي کار ميکرد و هيچ مشکلي نداشت. تا زد و دوستمون هوس کرد يه کارت DVB بخره و بندازه روش.
خوب بنده هم پس از تحقيق يه کارت Sky Star 3 براش خريدم و نصب کردم. اما Quality هنگام نمايش از 0 به 100 مي پريد و بالعکس و تصوير شطرنجي نمايش داده ميشد!!!! ديش هم کاملا تنظيم بود و مشکل از ديش و LNB هم نبود!!!
گفتيم حتما کارت DVB معيوبه و رفتيم تعويضش کرديم. اما باز هم مشکل حل نشد. 4 بار کارت رو تعويض کرديم اما بازم مشکل به قوت خودش باقي بود. روي چند تا سيستم ديگه تست کرديم ولي به راحتي جواب داد!!!
تمام قطعات رو عوض کردم(منظور پاور رم و پردازنده و گرافيک) بازم جواب نمي داد!!! تمام قطعات رو از روي سيستمي که کارت روش به درستي جواب مي داد رو باز کردم و گذاشتم روي سيستم جز مادربورد. بازم جواب نمي داد.
هر دو رو در يک محيط قرار دادم که شايد پارازيت محيطي عاملش باشه. اما بازم نتيجه اي نگرفتم!!! ديگه واقعا داشتم گيج مي شدم.
اما مشکل از چي بود!؟
اين تجربه رو که از چند تن از استيد مجرب هم شنيده بودم داشته باشيد:
مادربوردهاي ورژن 1 يا اصطلاحا REV 1.0 برند گيگابايت در هر مدل معمولا مشکل دار هستند. شايد مشکل اونارو مدتها نبيند اما بعد از گذشت مدتها ممکنه ايرادي الکي و غيرمنطقي ببينيد.
مشکلم رو به آواژنگ گفتم و تقاضا کردم که مادربورد رو برام با يه ورژن 1.1 يا بالاتر عوض کنن و اونا هم پذيرفتن و مادربورد رو بدون تست تعويض کردن و مشکلم هم حل شد.
نتيجه اينکه :
1) سعي کنيد حتي الامکان از مادربوردهاي سري Rev 1.0 مدلهاي گيگابايت خريد نکنيد و حداقل از Rev 1.1 به بالا تهيه کنيد(گوشه مادربورد ورژنش رو نوشته) و به ورژن مادربورد اهميت بديد.
2) اينکه فلان سيستم رو تست کرديد و ديديد معيوب نيست دليل بر بي عيب بودنش نمي شه و ممکنه خيلي از مشکلات در دراز مدت معلوم بشه. لذا سعي کنيد از برندهاي معتبر مادربورد تهيه کنيد تا با ضريب اطمينان بيشتري بتونيد با سيستمتون کار کنيد.
3) انصافا هيچ مادربوردي توي ايران از نظر گارانتي به پاي گيگا بايت نمي رسه و آواژنگ واقعا با سرويس گارانتيش شاهکار کرده . کما اينکه اگر بورد از برند ديگه اي بود هيچوقت مرکز گارانتي حاضر به تعويض بورد بخاطر اينکه با فلان کارت DVB مشکل داره نمي شد و زير بار نمي رفت. مساله گارانتي خيلي خيلي مهمه.
نهايتا در پايان از مديران و دست اندرکاران شرکت آواژنگ بخاطر سرويس دهي خوب و برخورد خوب و منطقيشون با مشتريان تشکر و قدرداني مي کنم و بنا به تجربه چندين ساله با کمال اطمينان اين گارانتي رو به عنوان بهترين گارانتي مادربورد در ايران معرفي مي کنم و محصولات گيگابايت رو هم در ايران کم نظير مي دونم.
alirafaat (03-01-10), alireza_asol (30-12-09), Armin-N (30-12-09), bill geits (30-12-09), D J V A H I D (30-12-09), Hamid2547 (31-12-09), K1LOU (30-12-09), KING (30-12-09), mamehdi (31-12-09), MARINE (30-12-09), ripek (30-12-09)
|
|
عضو VIP شهرسختافزار
دوست عزیز حالا شاید شما رو میشناسن بهتون حال میدن . ؟نهايتا در پايان از مديران و دست اندرکاران شرکت آواژنگ بخاطر سرويس دهي خوب و برخورد خوب و منطقيشون با مشتريان تشکر و قدرداني مي کنم و بنا به تجربه چندين ساله با کمال اطمينان اين گارانتي رو به عنوان بهترين گارانتي مادربورد در ايران معرفي مي کنم و محصولات گيگابايت رو هم در ايران کم نظير مي دونم.
من شخصا یک برد EP45-UD3R بردم خدمتشون گارانتی داغ هم داشت و به دلیل مشکلی که برای PWM به وجود اومده بود هم خودشون سوخته بودن هم سی پی یو E8400 بنده رو سوزونده بودن ، کسی که مادر برد رو تحویل میگرفت یه ذره نگاه کرد بعد مشکل مادر برد رو نوشت سی پی یو سوکت (تصویر نمیدهد ) من کفتم عزیز مدار PWM مشکل داره تصویر هم میده ولی توجه نکردن گفتن ما خودمون همشو چک میکنیم . بخاطر کج شدن یک عدد از پایه های سوکت گارانتی داغ پرید . برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
روزی که رفتم تحویل بگیرم برد رو تست کرد یه بار تصویر نداد یه زره اسپری تمیز کننده زد تصویر داد گفت درسته برو سی پی یو سوکت دقیقا همون پایه هنوز کج بود و من نمیدونم چی کار کرده بودن با برد . با سماجت هیت سینک روی مدار PWM رو باز کردم و مشکل رو نشون دادم که هنوز پا بر جا بود ! حالا قراره بشینن ببینن درست میشه یا نه .
اون قسمت قرمز فقط گفته شماس . برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
تو هر کاری همه جورش هستن !!!
یه عده فقط نظر میدن , یه عده شروع نکرده قسم میخورن که بهترینن ، بابا اعتماد به نفس !!!
یه عده هم هستن . . .ولی بودن و نبودنشون فرقی نمیکنه ...فقط یه سری یه جنبشو شکل میدن ...
با هر قدم جهت آینده کل جنبشو برا همه مشخص میکنن ... اونان که تاریخو با دستاشون مینویسن ...
alireza_asol (30-12-09), AMD>INTEL (30-12-09), Hessam_7800gtx (30-12-09), ripek (30-12-09)
من فك مي كنم اينكه تو كشور ما تقريبا گارانتي ارزشي نداره بيشتر از هر چيزي به خاطر فرهنگ مردمي و برخورد سليقه اي افراده مثلا واسه اقا رضا مينو عوض مي كنند و واسه اقاي اكستريم نه
كيفيت وچگونگي كارها را افراد تعيين مي كنند نه ضوابط و قانون و كلا نمي شه در جايي ثبات پيدا كرد
با تشكر
alireza_asol (30-12-09), Hamid2547 (31-12-09), K1LOU (30-12-09), ripek (30-12-09), saman87 (30-12-09)
کاربر شهرسختافزار
منم با اين حرف کاملا موافق هستم چون يکي از دوستان من هم توي يزد مي گفت يه قطعه رو بردم گارانتي قبول کرد و من هم همون قطعه رو با همون مشکل بردم گفتن نه. از نوسان برق است و شامل گاراني نميشه البته مشکل از نوسان برق هم نبودبرای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط roben برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
در کل اگه حساب کنيم گارانتي در کشور ما ارزشي نداره و فقط تبليغات است . در دو شماره از عصر شبکه هم در دو مورد گارانتي و حکايتهاي بعد از اون مقاله نوشته بودن اونا که ديگه توي اين کار هستن و به قول خودشون با اکثر شرکتها در ارتباط هستند به اون صورت جوابشون رو داده بودن حالا جواب بقيه رو چطور انتظار داريد بدن
با تشکر
Comodo Internet Security
alireza_asol (30-12-09), nima_hl (30-12-09), ripek (03-01-10), saman87 (30-12-09)
به نظر من گارانتی تو ایران خیلی مهم هست . تو یکی دو تا قطعه شاید تاثیر نداشته باشد . ولی اگر از داخل ببینید متوجه میشید شرکتها هزینه زیادی برای آموزش و ... میکنند .
reza76622201 (31-12-09), ripek (03-01-10)
آره دقیقا همینطوره منم این مشکلو دیدممادربوردهاي ورژن 1 يا اصطلاحا REV 1.0 برند گيگابايت در هر مدل معمولا مشکل دار هستند. شايد مشکل اونارو مدتها نبيند اما بعد از گذشت مدتها ممکنه ايرادي الکي و غيرمنطقي ببينيد.
در مورد گارانتی هم که واقعا تو ایران اصلا چیز جدی نیست و خیلی الکیه
مخصوصا همین آواژنگ من هم یه بار یه کارت گرافیک گیگا خریده بودم برای یه سیستم اون کارت خراب بود فرستادم گارانتی گفتند سالمه!!! و برگردوندن اما کارت خراب بود .مشکل خودشو بارها و بارها نشون داد من کارت دوباره فرستادم بازم گفتند که کارت سالمه ما خودمون کاملا چکش کردیم و ازین حرفا و میخواستند گیر به سیستم بدن که پاور نمیکشه نمیدونم کیس مناسب نیست نمیدونم مادربرد پایینه و از این حرفا کاری کردن که من مجبور شدم خودم کیس بردم شرکت آواژنگ حدود 6 ساعت تو شرکت بودم هی از این پله ها بالا پایین رفتم مگه قبول میکردن کلی ایرادای الکی گرفتند منم یکی یکی جوابشونو میدادم بعد میدیدن که ایرادشون بی ربطه دوباره یه ایراد الکی دیگه میگرفتند دیگه اینقدر باشون سروکله زدم تا آخر گذاشتن خودم همونجا سیستمو تست کنم بعد مشکلو نشونشون دادم بازم دست بردار نبودن دیگه دیدن نمیتونن گیر الکی بدن کارت گرافیکو برام عوض کردن.
در کل بازم اینطور مشکلا با آوژنگ داشتم سر قطعات مختلف
آخرین ویرایش توسط HoSsEiN.iR در تاریخ 30-12-09 انجام شده است
|
|
راستش من تا حالا با آواژنگ هیچ مشکلی نداشتم به غیر از اینکه هر چیز را بردم یک 7-10 روز طولش دادن.
دوتا مادر برد بردم که یکیش تقصیر خودم بود خراب شده بود بدون حرفی تعمیرش کردن ،مادر برد دیگه ای هم که پیششون بردم با یک نو عوضش کردن در حالیکه تعویض با مادر برد سالم توی گارانتیشان هست نه مادر برد نو.
در ضمن یک Logitech MX620 هم پیششون بردم که گیربکسش بعد از یکسال ونیم استفاده شکسته بود پولش را بدون کم وکسری تازه بیشتر از اونی هم که خودم خریدم بهم دادن رفتم یک مقدار رویش گزاشتم از بازار یم ست موس و کیبرد Logitech نو گرفتم .
من که واقعا از گارانتی آواژنگ از لحاظ انجام کار راضی هستم اما اگه یک ذره سریعتر کار را راه میانداختن دیگه فوق العاده میشد .
ripek (03-01-10)
یک نکته هم هست . معیار ما برای خوبی یک گارانتی چی هست . اگر به نفع ما همیشه تموم بشه خوبه ؟ بعضی وقتها مشکلات فیزکی تا حدی هست که شرکت اصلی هم قبول نمیکنه . تو خیلی از موارد قطعات اورکلاک شده که آسیب دیدن تعویض میشه بر خلاف عموم کشورهای دیگه . گارانتی تو ایران کاستی هائی هم دارد ولی زیاد فاصله نداریم .
mohammad1985 (31-12-09), reza76622201 (31-12-09), ripek (03-01-10)
کاربر شهرسختافزار
منم به گارانتي تو ايران اعتقادي ندارم.
بنظر من مشكل اغلب شركت هايي كه قطعات رو گارانتي مي كنند اينه كه به هيچ اصول و قانوني پايبند نيستند و تو كيفيت ارائه خدمات اين شركت ها هم نظارت خوبي از سوي دولت اعمال نميشه.
ولي در كل وقتي يه قطعه اي توسط شركتي گارانتي ميشه بيشتر ميشه به سالم بودن اون قطعه اطمينان داشت! كه خب اين بنظر من يه امتياز مثبت به نفع اين شركت ها و مشتري است.
اما اينكه اگه قطعه اي بعدا زير فشار و يا هر عامل ديگه اي خراب بشه و كار به گارانتي بكشه از اين مرحله به بعد بنظرمن ديگه گارانتي بي معني ميشه.
من به اعتبار و شهرت يه برند بيشتر اهميت ميدم تا گارانتي چون اگه محصولي از برند خوبي باشه مثلا بايد كيفيت بسيار خوبي داشته باشه و احتمال اينكه بعدا دچار مشكل بشه خب خيلي كمه و گارانتي هم نياز نداره.
ripek (03-01-10)
کاربر شهرسختافزار
دوست عزيز جناب Extreme . فرمايش شما رو کاملا درک مي کنم. بنده هيچ آشنايي يا نسبتي در آواژنگ ندارم و برخورد اونا در شيراز با همه خوبه و مشکلات منطقي هميشه حل شده(نه اينکه ترتيب بورد رو در اثر سهل انگاري بدن و توقع داشته باشن شامل گارانتي هم بشه). در تهران هم چندين مورد بوردم مشکللمو به خوبي حل کردن. اما هيچگاه خوب مطلقي وجود نداره. من نميگم که آواژنگ گل بي عيبه و شايدم منم باهاش يه روزي مشکل پيدا کنم(يه بار هم مشکل پيدا کردم). اما در کل در برابر ساير گارانتيها اگر باهاشون زياد کار کنيد شايد شما هم به حرف بنده برسيد که واقعا در برابر ساير گارانتيها خيلي بهتره(مثل MST و HST و ST و شاب و رايان بدر الکتريک و ... ). ضمنا عزيز نه بنده و نه ... خيليا واقعا از اين گارانتي راضين و مادربورد گيگا رو فقط بخاطر گارانتيش ميخرن. شايد تنها شرکتيه که توي مراکز استان نمايندگي مستقل خدمات پس از فروش داره و اکثر گارانتيها بايد قطعه رو به تهران بفرستن و اکثر اوقات مشتري بايد بشينه تا سيکلش انجام بشه و زمان بره.برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط Extreme برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
به نظر من شما اگر مشکلتون حل نشد مشکلتون رو در فرومهاي سايت سخت افزار که امکان تماس مستقيم با مسئولين آواژنگ رو دارن مطرح کنيد ببينيد چي ميگن.
نهايتا اميدوارم که مشکلتون حل بشه. به نظر من اگر ازشون جواب نگرفتيد به رده بالاتر(مديريت) مراجعه کنيد و همه چيز رو توضيح بديد.
شما باور مي کنيد يه بار به بنده غرامت CPU سوخته رو دادن(پردازنده سلرون 2000)!!!
نهايتا اميدوارم مشکلتون در همين مراحل ابتدايي حل بشه و به بالا نکشه.
به نظر من يه چيزي که توي گارانتي خيلي مهمه اينه که واقعا پشتکار داشته باشيم و تا گفت نه مايوس نشيم و اگر واقعا حق باهامونه اصلا کوتاه نيايم و تا آخرش وايسيم. والا اکثر مراکز گارانتي مي خوان از زيرش در برن(تازه آواژنگ خوبشونه)
در آخر هم اگر موافق باشيد مي تونيم يه نظر سنجي از مراکز معتبر گارانتي مادربورد بذاريم توي سايت و ببينيم دوستان به کدوم بيشتر راي ميدن و با کدوم گارانتي کمترين مشکل رو داشتن و ازش راضي بودن!؟ موافقيد؟
با تقديم احترام.
آخرین ویرایش توسط reza76622201 در تاریخ 31-12-09 انجام شده است
ripek (03-01-10)
1 کاربر در حال مشاهده این موضوع. (0 عضو و 1 میهمان)
Bookmarks