خیلی ممنون استاد امید .برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط AMD>INTEL برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
درباره ی بهبود عملکرد چند هسته در نرم افزار ها ، معمولا و در اغلب اوقات (نه همیشه) روندشون در هر نسخه ای یکسان هست . یعنی مثلا اگه نرم افزاری در نسخه ی 1 ، در شرایط A (منظورم رویداد و زمان خاص هست) ، مثلا اگه از 4 هسته از پردازنده فقط استفاده کنه ، در نسخه های بعدی هم در همون شرایط A ، باز هم فقط از همون 4 هسته استفاده میکنه .
مگر اینکه دو حالت پیش بیاد :
- یا قابلیت جدیدی را به نرم افزار اضافه کنن که اون هم باز بسته به طراحی الگوریتم برنامه نویس اش داره تا چه تصمیمی بگیره و چقدر هزینه اش کنه و ببینه میارزه اصلا در هسته ی جدید اجراش کنه یا نه .
- دوم اینکه در نسخه های بعدی اون نرم افزار ، بیاد از اساس و از نو برنامه را بنویسه یا حداقل اینکه بیاد تغییر اساسی در کدنویسی اش ایجاد کنه .
به هر حال ، هر کدوم از این دو هم که اتفاق بیافته ، به این معنا نیست که مثلا در نسخه ی قبل ، در شرایط A که از 4 هسته استفاده میکرد ، با این تغییرات و در نسخه ی جدید مثلا از 16 هسته یا حتی از 8 هسته بتونه استفاده کنه . دیگه خیلی زحمت بکشن ، معمولا (نه همیشه) ، فقط استفاده از یک ، یا دیگه تهش دو هسته ی بیشتر از پردازنده را به قابلیت های اون نرم افزار میتونن اضافه کنن . یعنی اگه در نسخه ی قبلی ، در شرایط A ، از 4 هسته میتونست (همزمان) استفاده کنه ، در نسخه ی جدید با این توضیحات و تغییرات که به برنامه دادن ، در همون شرایط A ، از 5 یا تهش 6 هسته بصورت همزمان استفاده میکنه.
استفاده از هر هسته ی بیشتر برای برنامه ، کار برنامه نویسی را عجیب و غریب سخت تر میکنه مخصوصا در الگوریتم های پیچیده .
گاها هم کار اضافه ای وجود نداره تا به اجرا در هسته ی جدیدی نیاز باشه و همون کار قبلی ، به ترتیب باید اجرا شه .
اغلب ، برنامه های رندر 3 بعدی هستن که فعلا میتونن از تمام هسته های پردازنده (چه 8 هسته باشه یا 64 هسته و تهش فکر کنم تا 128 هسته) بصورت کامل استفاده کنن چون موقع رندر ، به چندین بخش تقسیم میکنن و هر بخش را به یه هسته ی جدید میسپارن .






پاسخ با نقل قول

Bookmarks