عضو VIP شهرسختافزار
تحقيق*و* توليد :
طي مراسمي *و با حضور مشاور وزير صنايع و معادن، مديرعامل ايران خودرو، عضو هيات مديره سايپا، رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان و مدير عامل بانك توسعه صادرات از اولين خودرو فرمول ايراني (هيوا 2007) رونمايي شد.در اين مراسم قرباني ـ رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان ـ ضمن تشكر از حمايت و اعتماد مسئولان به دانشجويان فعال در اين پروژه، رسالت دانشگاه را برآوردن نياز*هاي جامعه ارزيابي كرد و افزود: اميدواريم به*زودي و با ابلاغ بند (و) تبصره 9 مبلغ 1500 ميليارد تومان در اختيار دانشگاه*هاي كشور قرار گيرد تا آنها بتوانند پروژه*هاي مدنظر دستگاه*هاي اجرايي را انجام دهند.
در اين مراسم پرويزيان ـ مديرعامل بانك توسعه صادرات ـ نيز گفت: بانك توسعه صادرات در كشور ارتباط نزديكي با مراكز تحقيقاتي و دانشگاهي دارد. وي با اشاره به دو محور اصلي كاري بانك توسعه صادرات اظهار كرد: در اين ميان نيروي انساني و سرمايه*گذاري روي آن مدنظر است و محور ديگر سرمايه*گذاري روي بحث IT است كه نياز به فعاليت*هاي بيشتري دارد.
وي در باره خودرو فرمول ايراني تصريح كرد: طبق آخرين اخبار اين خودرو توانسته تأييديه فدراسيون اتومبيل*راني را دريافت كند و حضور مسئولان خودروساز بيانگر تاييد اين حركت از سوي صنعت خودرو نيز هست و اين فرآيند در راستاي جنبش نرم*افزاري است.
در اين مراسم مديرعامل ايران خودرو نيز در سخناني گفت: ما كه در فضاي خودرو*سازي هستيم، ميزان اهميت كاري اين دانشجويان را با توجه به مراحلي كه لازم است يك خودرو از طراحي تا توليد نهايي طي كند را به خوبي درمي*يابيم.
وي خاطرنشان كرد: به دليل اين كه توليد انبوه اين خودرو مدنظر نيست و توليد آن سفارشي است، من از طرف ايران خودرو آمادگي خود را براي كمك اعلام مي*كنم.
منطقي تاكيد كرد: نقصي كه در اين جا وجود دارد اين است كه تا نمونه*اي ساخته و سپس تجاري شود، يك خلاء وجود دارد كه در اين راه نقش حاميان و دولت مطرح مي*شود و حتم دارم كه مي*توانيم در منطقه اول باشيم.
دكتر رياحي ـ عضو هيأت*مديره سايپا ـ نيز اظهار كرد: صنعت كشور به چنين دانشجوياني كه موفق به ساخت خودرو فرمول ايراني شده*اند، افتخار مي*كند واگر از آن*ها استفاده درستي نكنيم از سرمايه خود به خوبي استفاده نكرده*ايم.
وي تصريح كرد: برنامه پنج ساله دوم سايپا بايد با برنامه اول آن متفاوت باشد و به جاي اين كه سازه*گستر سايپا ساخت قطعات خودرو را بين شركت*هاي توليدكننده تقسيم كند، مركز تحقيقات خودرو بايد پروژه*هاي تحقيقاتي را به مراكز تحقيقاتي بدهد و بايد سازماندهي تحقيقات طوري باشد كه به جاي اين كه شركت خودروساز با شركت خارجي ديگري همكاري مشترك انجام دهد، براي توليد خودرويي مثل تندر 90 بايد مراكز دانشگاهي و تحقيقاتي*مان اين اتصال را ايجاد كنند و خودروساز نمود عملكرد چنين مراكزي باشد.
به گفته وي در برنامه پنج ساله پيش روي صنعت خودرو و مجموعه سايپا به اين رويكرد رسيده*ايم كه بايد مراكز تحقيقاتي به عنوان موضوعات مهم و مغز سيستم باشند و اين مراكز بايد به جاي امثال شركت*هاي سازه*گستر پخش كننده پروژه*هاي تحقيقاتي باشند.
گفتني است، در اين مراسم از مهندسان جوان پروژه، ابراهيمي*، اصغري، حسن*پور، خدابخشيان، داوري، عادلي، عباسي، گلشادي، محجوب و نوري تقدير شد. خودرو فرمول ايراني هيوا 2007 داراي سرعت 220 كيلومتر بر ساعت است و از صفر تا 100 متر را در 5/4 ثانيه طي مي*كند.
|
|
1 کاربر در حال مشاهده این موضوع. (0 عضو و 1 میهمان)
Bookmarks