در این تاپیک انتقاداتی نسبت مدیران محترم پی سی نتورک دارم که امیدوارم با کمک شما دوستان به نتایج خوبی برسیم.
موضوع در مورد قوانین و خط مشی انجمن هست و بحث کاملا در مورد سخت افزار و کامپیوتر است و به هیچ عنوان سیاسی نیست.
من به چند دلیل که در ذیل عنوان میکنم فکر میکنم تحمل مدیران در مورد بعضی از پست ها به شدت پایین هست. و این عدم تحمل رو در انجمن های دیگه به خصوص در انجمن های خارجی ندیدم. به عبارتی روی بعضی از موضوعات و موارد حساسیت های بی دلیلی می بینم که حتی یک موردش رو هنوز در فروم های معتبر خارجی من جمله evga یا tomshardware و ... ندیدم
اجازه بدید چند مثال عرض کنم.
1- به عنوان مثال یکی از مواردی که مدیران بهش حساسند پست های بی ربط به موضوع هست. و سریع پاک میشه. حالا نمیدونم اگه یه پستی بی ربط به موضوع باشه چه اتفاقی خواهد افتاد? من نمونه این پست ها رو بارها در انجمن های خارجی دیدم و ندیدم پستی پاک بشه. مثلا در این تاپیک پست 11 دوستمون آقای The king که قراره در آینده مدیر بخش لپ تاپ بشه از قرار دادن لینک سایت شرکت وارد کننده گله مند بودند و اصلا به این موضوع توجه نداشتند که اگر بعنوان مثال لینک رو از سایت سازنده لپ تاپ بدیم اونجا بیشتر از 20 مدل کانفیگ برای یک مدل لپ تاپ گذاشته و دوستی که مشاوره خرید خواسته سر در گم خواهد شد. که بعدش هم بحث بین بنده و ایشون بالا گرفت در نهایت هم پست ها به بهانه بی ربط بودن به موضوع پاک شد!
2- مورد بعدی حساسیت روی نام شرکت ها و فروشگاه های اینترنتی و ... هست. که به عنوان تبلیغ ازش یاد میشه. به هر حال ما چندین فروشگاه اینترنتی قطعات سخت افزاری من جمله lioncomputer و rayansaba و ... در اینترنت داریم که روز به روز هم تعدادشون داره افزایش پیدا میکنه، حالا نمیدونم اگه یه کاربری بخواد یه قطعه رو معرفی کنه یا قیمت یه قطعه رو بده و لینک این سایت ها رو معرفی کنه چه اتفاقی میفته! جالب اینجاست که اگه اسم یه سایتی مثل newegg رو ذکر کنیم اشکالی نداره ولی اسم سایت های ایرانی مشکل سازه! همینطور فرض کنیم فروشگاهی اصلا سایت اینترنتی هم نداشته باشه. مگه چه اشکالی داره آدرس و شماره تلفن فروشگاه داده بشه. تا حالا موارد زیادی تو فروم های خارجی دیدم که آدرس فروشگاه به خصوص فروشگاه اینترنتی رو دادند. کافیه بگی میخوام فلان قطعه رو بخرم تا توی پست بدی شاهد یه لینک از سایت neweeg یا سایتهای مشابه باشی.
3- مورد آخری که به ذهنم میرسه بحث یا انتقاد در مورد شرکت های وارد کننده قطعات هست. همه میدونیم اکثر این شرکت ها از نظر کیفیت خدمات در حد پایینی قرار دارند و بیشتر مواقع هم از دادن خدمات سر باز میزنند. مثلا شما اگه یک تلویزیون خراب رو توی هر کشوری ببرید پیش نماینده بدون هیچ پرسشی خدمات ارائه میده و ازتون نمیپرسه این تلویزیون رو از چه کسی خریدی و قاچاق بوده یا نبود (کاملا متوجه هستم که اینجا ایرانه و ...)، حالا شرکت ایرانی که کلی هم تبلیغ میکنه، ما تنها نماینده یک قطعه هستیم و بقیه قاچاق هست و تقلبی و قطعه ای رو که از خودشون خریدی رو با هزار منت خدمات گارانتیش رو بهت ارائه میدن،
حداقل انتظار میره من مصرف کننده بتونم انتقاد بکنم و اگه انتقادی کردم (چه موجه و چه غیر موجه) دیگه پستم پاک نشه و هر کی از انتقادم بدش اومد اونم بیاد نظرش رو بگه. ( اونم توی محیطی مثل اینترنت که بر آزادی بیان بنا شده) نه اینکه سریع پست رو به هزار بهانه واهی پاک کنیم چون ممکن شرکت مورد نظر خوشش نیاد.
در آخر هم از همه دوستانی که نظرشون رو مطرح کنند تشکر میکنم.
با احترام.







Bookmarks