يه سري به اين سايت بزن:
www.ezaam.com
|
|
کاربر شهرسختافزار
يه سري به اين سايت بزن:
www.ezaam.com
1- تحصيلات دانشگاهي بايد به زبان انگليسي باشدشرايط جهاني و روند جهاني شدن و توسعه فراگیر و ناگزیر ناشی از آن و پيامد هايي نظير گسترش فراگير اينترنت به عنوان جامع ترين رسانه موجود و گسترش روز افزون رسانه های انگليسي زبان و کاربرد های فراوان اين زبان در دنيای امروز، وضعيتي را پديد آورده که در همه جنبه های زندگي از هنر و سرگرمي گرفته تا علم و صنعت و تجارت ، تسلط نسبی به زبان انگلیسی و توانایی استفاده از کامپیوتر در حد متوسط را اجتناب ناپذیر نموده است. برای دانشجوياني که با صرف هزينه و وقت قصد دارند آينده خود را بر مبنای تحصيل در يک دانشگاه خارجي بسازند ، اولويت نخست بايد يافتن يک دانشگاه و محيط انگليسي زبان باشد. چرا که همين زبان انگليسي به تنهايي ميتواند آينده شغلي فرد را تضمين کند و جز آن ، به نظر مي رسد برای يک ايراني ، يادگيري گويشی مانند ترکی – آذری کاربرد بيشتری از زبان هايي نظير روسي يا بلغاری داشته باشد.2- موقعيت امن اجتماعي کشور مقصدجواناني که برای تحصيل از کشور خارج مي شوند، قطعا از خانواده هايي سالم هستند که به ارزش های خانوادگي خود پايبند مي باشند. اما محيط کشور مقصد نيز شرط است که می بایست از امنیت و سلامت لازم برخوردار باشد. بسياری از کشور ها که برخی از آن ها نیز با جديت مورد تبليغ قرار مي گيرند ، از حد اقل فاکتور های امنيتي و سلامت اجتماعي برخوردار نيستند. آمار جرایم و بزه کاری در برخی کشورها مثل کشورهای اروپای شرقی و تازه استقلال يافته ، به لحاظ مسائل تاریخی ، اقتصادی و فرهنگی همواره با اختلاف زیادی نسبت به سایر کشورها در سطح بالایی قرار داشته است و همه ما کم و بيش از مشکلاتي که دانشجويان در اين کشورها با آن مواجه مي شوند چيزهايي شنيده يا خوانده ايم. برای جذب دانشجو به يکي از اين کشورها به عنوان يک امتياز تبليغاتي گفته مي شود که برای دانشجويان بادی گارد استخدام کرده اند، بايد از خود پرسيد مگر در اين کشور چه ميگذرد که حتي دانشجويان نياز به بادي گارد دارند؟ در انتخاب محیط تحصیل ، ضروری است که در زمینه امنیت اجتماعی مطالعه و دقت فراوانی صرف کنیم تا در حد امکان ، از دغدغه ها و نتایج نا مطلوب احتمالی یک فضای آلوده در امان بمانیم.البته دانشجويان در هر محیطی خود مي بايست حد اکثر احتياط را در زمینه هایی مثل معاشرت ها و ارتباطات ، انتخاب مسکن و غیره انجام دهند و قطعا نقش بسیار مهمی در زمینه تامین امنیت یا بر هم نزدن امنیت موجود بر عهده خود دانشجو است. مثلاً به لحاظ فرهنگي ايراني ها قرابت کمي با اتباع کشورهای آفريقايي و عربي دارند لذا بهتر است دانشجويان از ارتباط یا هم خانگی با اتباع اين کشورها پرهيز کنند ، اما محیط و عوامل محیطی نیز به میزان زيادی در امنيت نقش دارند و در انتخاب مقصد باید محتاط بود.اگر مدتي به اخباری که در جرايد در مورد نا امني برخي کشور ها درج ميشود دقت کنيد در مي یابيد که کدام کشور ها اصلاً مناسب نيستند.3- گرفتن حداکثر امکانات با حداقل قيمتتحصيل در يک کلام يک سرمايه گذاريست بدین معنا که دانشجو وخانواده وی با صرف هزينه های گوناگون مادی و معنوی تلاش خود را بر ساختن آينده ای بهترو روشن تر معطوف ساخته اند. پس عقلانی تر آن است که در اين راه ، کشور ها و دانشگاههايي را انتخاب کنید که در مقابل میزان سرمایه گذاری شما امکانات بهتری ارائه مي کنند. منظور از اين امکانات صرفاً امکانات علمي نيست. برای مثال، دانشگاههای هند اساتيد خوبي دارند اما از داشتن خوابگاههای خوب، کتابخانه روزآمد، امکانات ورزشي و بهداشتي محرومند. در مقابل ، دانشگاه های مالزی ضمن آنکه از نظر علمي در سطح کاملا مناسبی قرار دارند، سرمایه گذاری بي نظيری برای ايجاد اينترنت رايگان، سايتهای مجهز کامپيوتری، کتابخانه های الکترونيکي و امکانات ورزشی انجام داده اند. مسلماً اين امکانات در شرايطي به صرفه است که به نسبت ارزان هم باشد. برای خيلي از رشته ها مالزی ارزانتر است و برای برخي رشته ها هم هند. در مقابل در کشورهايي نظير قبرس و امارات ، امکانات درجه دو و سه به واسطه ماهيت توريستي آنها با قيمت های گزاف عرضه مي شود. پس قبل از انتخاب حتماً تحقيق کنيد و از صحت اطلاعات دريافتي اطمينان حاصل کنيد.توجه کنيدحتي المقدور به دانشگاههايي نرويد که برای پذیرش و ثبت نام در آن ها از دانشجويان به بهانه های مختلف وجوه غير قانوني اخذ مي شود. به عنوان مثال دانشگاه های شهر بنگلور هند و دلالان آنها در اخاذي از دانشجويان و خانواده های آن ها به بهانه های گوناگون و اغلب واهی نه تنها از حد خود خارج شده اند، بلکه به کلی منزلت دانشگاه و دانشجو و تحصیل دانشگاهی را زیر سوال برده اند. اين مشکل در ساير شهر های هند هم تا حدي وجود دارد.4- اعتبار بين المللي دانشگاه ها را دست کم نگيريدواقعيت اين است که در اکثر رشته های دانشگاهي اگر هزار دانشگاه ممتاز وجود داشته باشد نهصد دانشگاه اول آن در آمريکا هستند. با توجه به شرايط نا عادلانه ای که از طرف دولت آمريکا عليه شهروندان ايرانی تحميل شده، امکان دسترسي به اين دانشگاه ها برای دانشجویان ایرانی محتمل نمي باشد. دانشگاه های کشورهای پيشرفته غرب نيز آنقدر پر هزینه و گران است که برای اکثر خانواده ها مقرون به صرفه نيست. مانند تحصيل در انگلستان که سالانه حدود سي ميليون تومان هزينه دارد و تامین آن تنها برای بخش کوچکی از جامعه ما امکان پذیر است.پس چاره چيست؟ اين سوال را همه ما مرتباً از خود مي پرسيم و به ناچار در حد امکانات و توانايي های خود بايد به آن پاسخ دهيم.يک مساله خيلي اساسي پيدا کردن دانشگاه انگليسي زبان است چون به اين صورت شما به آخرين مباحث روز دست می يابيد و هميشه هم به روز مي مانيد. امکان کار و فعاليت وزندگي را نيز در يک محيط جهاني بدست مي آوريد.نکته ديگر انجام تحصيل به صورت تمام وقت است، دنبال تحصيلات مکاتبه ای نباشيد چون اکثراً از محتوای علمي لازم بي بهره اند و از همه بدتر اينکه با تحصيل مکاتبه ای از تجربه پربار دوران دانشجويي در يک کشور خارجي محروم مي شويد.اعتبار جهاني دانشگاه در دوره کارشناسي چندان مهم نيست .يک دانش آموز متوسط در آمريکا هم به يک دانشگاه درجه يک راه نمی يابد. دانش آموزان متوسط برای انتخاب يک دانشگاه خوب ميتوانند با مقايسه امکانات دانشگاه های مختلف يکي را انتخاب کنند يا ببينند کدام دانشگاه در رشته مورد علاقه به آنان پذيرش ميدهد. اما اعتبار بالای دانشگاه برای تحصيلات تکميلي و خصوصا دوره دکتری حياتي مي باشد.طبعاً دانشجويي که تا کارشناسي ارشد در ايران تحصيل کرده است شانس کمي برای تحصيل در کشور های غربي دارد. چون بدون رودربايستي دانشگاه های ايران از اعتبار بالايي برخوردار نيستند حتي اخيراً کشوری نظير هند مدرک پزشکي عمومي ايران را برای تحصيل در دوره تخصص قبول نمي کند. اما برای دوره دکتري ميتوان دانشگاه های مطرح در سطح آسيا را انتخاب کرد. مثلاً دانشگاه پونا در هند یا دانشگاه تکنولوژی مالزی برای تحصیلات تکمیلی رشته فيزيک معتبر اند اما برای مثلاً تخصص پزشکی بهتر است از دانشگاه USM مالزی استفاده شود. جهت آگاهی از وضعیت رشته های مختلف در دانشگاه های مختلف، از "راهنمای انتخاب رشته و دانشگاه" استفاده کنید.5- بزرگترين دست آورد تحصيل خارج از کشور تجربه استدوران دانشجويي آنهم در خارج از کشور متفاوت، پر ماجرا و سرشار از تجربه است. اگر در اطرافيان شما کسي قبلاً اين تجربه را داشته مي تواند شما را نسبت به تصميمتان آگاه تر کند.هم دانشجويان و هم خانواده ها توجه کنند که جواني که به خارج از کشور مي رود نياز دارد دست به تصميم گيري هايي بزند که مي تواند تبعات خوب يا بدي برايش داشته باشد و لزوما تا وقتي در ايران زندگی می کرده است نيازی به اين تصميم گيري ها نداشته است. او با ماجراها و شرايطي کاملاً جديد مواجه مي شود که هميشه خوشايند نيست. در روزها و ماههای اول مهاجرت دچار دلتنگي و حتي بهانه جويي مي شود. دانشجو مجبور است برای دوام ، برنامه ريزي داشته باشد. مجبور است بودجه و هزينه هايش را بدقت هماهنگ کند. با افراد جديد مواجه مي شود که از فرهنگ ها و کشورهای ديگري هستند و ناگزیر است خود را با محيط جديد هماهنگ کند تا بتواند با آن ارتباط برقرار کند و از مزايای آن استفاده کند و از بلايای آن آسيب نبيند. در همه اين روزها و لحظات دانشجو بايد به اهدافي که برای آينده خود ترسيم کرده توجه داشته باشد. اعتقاد به آينده و اعتماد به نفس از سختي ها خاطراتي شيرين مي سازد و هر لحظه پردردسر تبديل به خاطره ای به یاد ماندنی مي شود. چه بهتر که خانواده های محترم دانشجویان نیز با آگاهی از این شرایط فرزندان خود را به ویژه به لحاظ روحی تقویت و پشتیبانی نموده و در ترسیم آینده ای بهتر برای آنها بکوشند.اما به دانشجویان نیز باید خاطر نشان کرد کهخانواده های ما معمولاً در فراهم کردن امکانات رفاهي برای فرزندانشان از هيچ تلاشي دريغ نمي کنند و گاهی همين مهرباني ها ما را بد عادت می کند . اگر آينده ای روشن را برای خود در نظر بگیریم و تمام تلاش خود را بر رسیدن به اهدافمان معطوف بداریم، به سادگی می توانیم بر همه مسائل و مشکلات احتمالی فائق آییم . ساده ترین شکل اين مسائل مي تواند چگونگي تغذيه يک دانشجو ، بيماري در غربت يا نرسيدن به موقع پول از طرف خانواده باشد. همه اينها گذراست اما دانشجو ياد مي گيرد و تجربه مي کند که چگونه در مقابل مخاطراتِ جدي تر در کار و زندگي پس از دوران دانشجويي از خود واکنش صحيح را نشان دهد و همين تجارب ، بدون شک بهترين دست آورد دوران دانشجويي هستند. دوراني که با همه سختي ها سرشار از مسئوليت پذيري، تفريح وپيشرفت است.م:iranindia
کاربر شهرسختافزار
من اینجا را دیدم فقط نمی دونم مدارکش تو ایران قابل قبوله یا نه فکر کنم جای خوبی باشه.
http://www.apiit.edu.my
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط amir123 برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
1- کاردانی فناوری اطلاعات و ارتباطات (Information & Communication Technology)الف) دوره های کاردانی
2- کاردانی آی سی تی – مهندسی نرم افزار (ICT – Specialization: Software Engineering)
3- کاردانی مدیریت و آی تی (Business with Information Technology)
ب) دوره های کارشناسی1 ) گروه رشته هاي کامپیوتر – برنامه نویسی (Computing)1-1 كارشناسي برنامه نویسی ( Computing)(مدرک پایان دوره فقط از Staffordshire)
2-1 کارشناسی برنامه نویسی - توسعه فناوری وب (Web Development )
3-1 كارشناسي برنامه نویسی - مالتي ميديا (Multimedia Computing )
4-1 کارشناسی برنامه نویسی - مهندسي نرم افزار ( Software Engineering )
5-1 كارشناسي برنامه نویسی - برنامه نويسي موبايل ( Mobile Computing )
6-1 کارشناسی برنامه نویسی - هوش مصنوعی (Artificial Intelligence )
7-1 کارشناسی برنامه نویسی - بیومتریک (Biometrics )
8-1 کارشناسی برنامه نویسی - مدیریت دانایی (Knowledge Management )
9-1 کارشناسی برنامه نویسی - امنیت کامپیوتر (Computer Security )
2 ) گروه رشته هاي فناوری اطلاعات (IT)1-2 كارشناسي فناوری اطلاعات ( Information Technology )(مدرک پایان دوره از هردو دانشگاه)
2-2 کارشناسی آی تی – امنیت سیستم های اطلاعاتی ( IT – Information Systems Security)
3-2 كارشناسي آی تی – سیستم های هوشمند ( IT – Intelligent Systems)
4-2 کارشناسی آی تی – شبکه های کامپیوتری( IT – Network Computing)
5-2 کارشناسی آی تی – برنامه نویسی قضایی ( IT – Forensic Computing)
6-2 کارشناسی برنامه نویسی اقتصادی (Enterprise Computing)
7-2 کارشناسی برنامه نویسی بازی های کامپیوتری (Computer Games Development)
8-2 کارشناسی فناوری رسانه ای وب (Web Media Technology)
3 ) گروه رشته هاي برنامه نویسی تجاری (Business Computing)1-3 كارشناسي برنامه نویسی تجاری ( Business Computing )(مدرک پایان دوره فقط از Staffordshire)
2-3 كارشناسي برنامه نویسی تجاری - مدیریت (Business Computing - Management)
3-3 كارشناسي برنامه نویسی تجاری – بازاریابی الکترونیک ( Business Computing – E-Marketing)
4-3 کارشناسی فناوری اطلاعات بازرگانی( Business Information Technology)
5-3 کارشناسی تجارت الکترونیک (E-Commerce )
4 ) گروه رشته هاي تجارت و بازرگانی (Business)1-4 كارشناسي مدیریت بازرگانی (Business Management)(مدرک پایان دوره از هردو دانشگاه)
2-4 کارشناسی تجارت بین الملل ( International Business)
3-4 كارشناسي مدیریت بازاریابی ( Marketing Management)
4-4 کارشناسی مدیریت منابع انسانی(Human Resource Management)
5-4 کارشناسی حسابداری و امور مالی ( Accounting and Finance)
6-4 کارشناسی کارآفرینی فنی (Technopreneurship)
7-4 کارشناسی مدیریت خدمات (Services Management)
8-4 کارشناسی مدیریت توریسم و جهانگردی (Tourism Management)
1 کاربر در حال مشاهده این موضوع. (0 عضو و 1 میهمان)
Bookmarks