سلام به همه دوستان عزیز برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنیداز دید یک برنامه نویس ,Direct3D مجموعه ای از API های سطح پایینLow-level API هست که برای Render کردن و ساختن تصاویر ویدئویی از شون استفاده میشه.
این بحث در ادامه معرفی DirectX هست و یکی از مهمترین قسمت های DX رو معرفی میکنه .
Direct3D قسمتی از DirectX که وظیفه ساخت و رندر کردن تصاویر و برنامه های کاربردی 3D رو به عهده داره .
برای مثال فراخوانی دستور IDirect3DDevice9::Clearکه یکی از متود های Direct3D هست , توسط یک برنامه کاربردی موجب میشه که صفحه نمایشگر به طور کامل پاک شود .
Direct3D مثه یک پل ارتباطی بین برنامه کاربردی و سخت افزار گرافیکی هست .
البته D3D به طور مستقیم با خود سخت افزار ارتباط نداره , علتش هم تنوع زیاد و معماری های مختلف سخت افزار های گرافیکی هست .
این ارتباط از طریق درایور کارت گرافیک انجام میشه و همه دستورات D3D از طریق درایور به سخت افزار ابلاغ میشه ... درایور کارت گرافیک چیست ؟
نرم افزاری که از طرف سازنده کارت گرافیک به همراه کارت گرافیک عرضه میشه و دید یکنواختی از تمامی ویژگیها و امکانات کارت گرافیک به سیستم عامل ارائه میده .
اگر ازیک متود D3D استفاده بشه که توسط کارت گرافیک پشتیبانی نشه , منجر به هنگ کردن یا نتایج غیر منتظره میشه .
برای پیشگیری از این حالت بهتر است همیشه از دستورات Vertex Processing استفاده شود .
کارتهای گرافیک امروزی با پشتیبانی کردن از آخرین ورژن DX تقریبا هیچ وقت با این مشکلات مواجه نمیشن .
موفق باشید
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
کسری
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
Bookmarks