چالش های خرید قطعات کامپیوتر بدون گارانتی معتبر!!
یک فاکتور مهم در انتخاب و خرید سختافزار کامپیوتر و محصولات مرتبط با آن، خدمات پس از فروش و گارانتی این محصولات است. بحث خرید قطعات با گارانتی یا بدون گارانتی و به خصوص اینکه تفاوت بین آنها، ارزش صرف هزینهی معمولاً بیشتر برای قطعهی با گارانتی را دارد یا خیر، همیشه مطرح بوده. در ادامه بیشتر دربارهی این موضوع صحبت میکنیم.
683.jpg
یکی از مهمترین خبرها در هفتههای اخیر در حوزهی سختافزار، خبر همکاری شرکت تایوانی MSI با شرکت آونگ به عنوان یکی از شرکتهای پرآوازه و معتبر در زمینهی خدمات پس از فروش بود. بنا بر این خبر، از این پس قطعات سختافزاری برند MSI در کشور ما با گارانتی آونگ عرضه میشوند. حتی اعلام شده دو مادربورد پرطرفدار این برند برای اولین بار با گارانتی چهارساله در اختیار مشتریان قرار خواهند گرفت. به همین بهانه فرصت مناسبیست تا دربارهی مزایای خرید قطعات سختافزاری با گارانتی و معایب خرید آنها بدون گارانتی توضیح دهیم تا افرادی که هنوز در این خصوص مردد هستند، با اطمینان بیشتری قطعاتشان را انتخاب کنند.
حادثه هیچ وقت خبر نمیکند
با توجه به پیچیدگیهای روزافزون و استفاده از فناوریهای مختلف در قطعات سختافزار کامپیوتر، مشکلات و ایرادهای پیش آمده در این محصولات نیز پیچیدهتر و گستردهتر شدهاند. با وجود اینکه در این سالها کیفیت قطعات نیز افزایش پیدا کرده و راهکارهای جدیدی برای کمتر کردن بروز مشکل در آنها ارائه شده، اما باز هم نمیتوان گفت احتمال خرابی در آنها وجود ندارد. ضمن اینکه با وضعیت اقتصادی موجود و قیمت بالای اکثر این محصولات، خرابی یک قطعه میتواند دردسرهای بزرگی برای کاربر در پی داشته باشد. پس چه بهتر که از ابتدا با تهیهی یک قطعه با گارانتی معتبر، از ضررهای احتمالی در آینده جلوگیری کنید. هرچه شرکت ارائهکنندهی خدمات پس از فروش شناختهشدهتر و معتبرتر، خیالتان هم از بابت نیاز به تعمیر یا تعویض قطعه هم راحتتر میشود.
پشتیبانی و خیالی راحت با گارانتی معتبر
جدا از بحث تعمیر و تعویض قطعات در مواقع بروز خرابی، شرکتهای معتبر خدمات پس از فروش در زمینههای مختلفی از راهنمایی در مورد خرید تا پاسخگویی در مورد عملکرد قطعه یا مشکلات احتمالی در آنها به کاربران خدمت ارائه میکنند. در بسیاری از موارد، همین که بدانید در صورت بروز مشکل مرجعی برای پاسخگویی و راهنمایی وجود دارد، دغدغه و استرس را در استفاده از قطعات حساس کاهش میدهد. علاوه بر آن، عرضهی یک محصول با گارانتی معتبر به مشتری کمک میکند بدون شک و تردید در مورد اصل بودن قطعه اقدام به خرید کند.
وضعیت قطعات بدون گارانتی از چه قرار است؟
با توجه به وضعیت پیچیدهی اقتصاد و بازار کشور ما به خصوص در شرایط تحریم، محصولات شرکتهای مختلف خارجی توسط واردکنندهها و شرکتها و البته شرایط خدمات پس از فروش مختلفی در بازار عرضه میشود. غیر از این حالت، بعضاً همین قطعات بدون گارانتی نیز در گوشه و کنار بازار پیدا میشوند. این قطعات معمولاً مقداری از محصولات عرضه شده در بازار رسمی، ارزانتر هستند، اما تهیهی آنها نکاتی دارد که باید در نظر گرفته شود. غیر از موضوعاتی که پیشتر در مورد مزایای تهیه قطعات با گارانتی گفته شد، باید به این نکته نیز توجه کرد که طبق قانون، تمامی قطعاتی که از مبادی رسمی وارد کشور میشوند، باید دارای خدمات پس از فروش و گارانتی باشند. با این اوصاف، قطعاتی که از این ویژگی بهره نمیبرند، به صورت غیرقانونی یا قاچاق وارد شدهاند. ذات حساس قطعات سختافزاری و شرایط معمول حمل و نقل غیر استاندارد در واردات غیرقانونی باعث میشود احتمال آسیب فیزیکی و خرابی در آنها بالا برود. گذشته از آن، با تولید قطعات تقلبی با شباهت زیاد به کالای اصلی، کاربرانی که اطلاعات کافی نداشته باشند، ممکن است دچار اشتباه شده و متحمل ضرری بزرگ در انتخاب محصولات مورد نیازشان شوند. با این اوصاف، ریسک بالای تقلبی بودن، آسیب دیدن در مراحل حمل و واردات و سرگردانی در صورت نیاز به خدمات پس از فروش، باعث میشود اختلاف قیمت احتمالی در قطعهی بدون گارانتی واقعاً ارزشش را نداشته باشد.
Bookmarks