با سلام!
خواهش می کنم دوست عزیز...
اگر قصد دارید دوربین رو حول مکعب دوران بدید می تونید از کد زیر استفاده کنید:
در کد بالا یک حلقه در نظر گرفته شده که درون آن تابع view (تابع تعیین جهت گیری دوربین) در مختصات کروی مقدار دهی میشه. البته این مقدار دهی می تونه در دستگاه مختصات کارتزین نیز صورت بگیره. در این مقدار دهی زاویه ی φ مقدار ثابت 30 درجه رو خواهد داشت و زاویه ی θ توسط شمارنده ی i از 0 تا 360 درجه تغییر می کنه. دستور getframe وظیفه ی عکس گرفتن از پنجره ی Figure رو بر عهده داره. به دلیل بار پردازشی این دستور، حلقه آهسته تر از حالتی اجرا میشه که دستور getframe درون حلقه وجود نداشته باشه. در نتیجه روند چرخش به شکل محسوس تری برای کاربر به نمایش در می آید.کد:vertex_matrix = [0 0 0 1 0 0 1 1 0 0 1 0 0 0 1 1 0 1 1 1 1 0 1 1]; faces_matrix = [1 2 6 5 2 3 7 6 3 4 8 7 4 1 5 8 1 2 3 4 5 6 7 8]; patch('Vertices',vertex_matrix,'Faces',faces_matrix,... 'FaceVertexCData',hsv(8),'FaceColor','interp') for i=0:360 view(i,30) axis square getframe; end
لازم به ذکره اگر تصویر زمینه ای به عنوان مرجع در گرافیک وجود نداشته باشه، چرخش خالص مکعب و چرخش دوربین حول مکعب هر دو به یک شکل دیده خواهند شد.
شاد و موفق باشید
آرمینبرای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
Bookmarks