تکنیک 3 بعدی نشون دادن یک تصویر با استفاده از Element 3D :ما رو باش یه قرن میرفتیم دنبال Cinema 4D و ...
اما کلا هر 3 تا Ray Trace و Cinema 4D و Element 3D هر کدومشون معایبی دارن . Cinema 4D هر چند که پلاگین Cinware اش رو کامل نمیدونم اما تا جایی که بلدم ، خیلی کامل که آدم بخاد اگه تو افترافکت (نه تو Cinema 4D) انعکاس ایجاد کنه چون بصورت فیلم ذخیره میشه ، نمیشه
Ray Trace که عالی ترین انتخاب هست (امیدوارم Adobe در آینده Ray Trace اش رو که تا حالا دست نزد ، ارتقاع بده یا چه بهتر اینکه نرم افزار 3 بعدی جداگانه بزنه) اما مشکل بسیار گسترده اش اینه که سرعت رندر افتضاحی داره
توی Element هم هر چند سرعت رندر قابل قبول رو داره و از طرفی هم چون پلاگین افترافکت هه ، مچ شدن بیشتری نسبت به Cinema 4D رو داره اما مشکل اش اینه که حدودا هر چند ریفلکت و انعکاس رو میشه توش با Envirenment انجام داد اما تا جایی که میدونم ، کل محیط (محیط کاری) رو نمیشه توش ریفلکت و انعکاس انجام داد (ریفلکت هم که یکی از مهم ترین پارامتر تاثیر گذار توی زیبایی هه)
برای اکسترود دار کردن یه فوتیج (فیلم و عکس و solid هر چیزی منظورمه) دقیق مثل روش های قبلی ، شی اکسترود دار ساخته میشه (در اینجا مکعب مربع) و یه شی با اکسترود خیلی کم هم جلوش
اول فوتیج (مثلا در اینجا همونطور که در شکل زیر میبینین ، عکس هواپیما) رو به پروژه وارد کنین و بعد از اضافه کردن پلاگین Element 3D به یه solid ، در قسمت Custom Layer و زیر مجموعه ی Custom Texture Map جلوی یکی از Layer هاش (مثلا Layer 1 اش) آدرس شماره ی لایه ی عکس دلخواه تون رو بدین (عکس هواپیما)
*در Custom Texture Map همونطور که مشخصه ، لایه ای باید به Element 3D شناسونده بشه که به عنوان تکسچر روی اون شی اکسترود دار میخایم بکار ببریم (در اینجا عکس هواپیما) یا بخایم ریفلکت و انعکاس روی شی ای بزاریم
بعد از زدن Scene Setup که وارد تنظیمات المنت 3 دی شدین ، دو شی بسازین که در اینجا یکی مکعب مربع هست و یکی دیگه شی ای که کمتر اکسترود داشته باشه (یا اصلا اکسترود نداشته باشه) هست (اگه نسخه 2 المنت 3 دی رو دارین ، میتونین اشیاء رو از قسمت Create که در بالای صفحه هست بسازین. همینطور برای اون شی ای که کمتر اکسترود داره ، میتونین از همون قسمت Create از شی یکی مونده به آخری که شبیه Plane هست استفاده کنین یا یه شی مکعب مربعی بسازین و بعد توی تنظیمات اکترودش رو به میزان دلخواه کم کنین)
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
حالا برای راحت تر شدن کار میتونین همینجا اون شی با اکسترود کمتر رو با کلید Shift (با بدون Shift هر جور راحت ترین) دقیق به مکعب مربع بچسبونین . چون هر دو حرکات شون یکی باید باشه (مکعب مربع و اون لایه ی با اکسترود کمتر که میخاین فیلم یا عکس (در اینجا عکس هواپیما) جاش بزارین) پس باید هر دو توی یک گروه باشه که بصورت پیش فرض هست
حالا اون لایه ی با اکسترود کمتر که میخاین فیلم یا عکس (در اینجا عکس هواپیما) جاش بزارین ، زیر مجموعه ی متریالش رو انتخاب کنین (کل شی منظورم نیست ها . متریالش منظورمه که بصورت پیش فرض Default هست رو انتخاب کنین) و در قسمت Texture ، اولین گزینه که Diffuse هست جلوش دکمه ی Browse رو بزنین و در صفحه ی باز شده از لیست کشویی اون لایه ای که تصویر یا فیلم (عکس هواپیما) رو اضافه کردین که Custom Layer 1 بود رو انتخاب کنین
تموم دیگه
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
اگه Texture رو (عملیات بالا رو) روی یه شی با چندین ضلع بزاریم (مثل مکعب مربع پشتش) ، اون تصویر (عکس هواپیما) توی همه ی اضلاع اش کپی میشه و همه طرف عکس هواپیما رو خواهیم داشت
همونطور که میدونیم ، اگه بخایم روی شی مورد نظر (هواپیما یا معکب پشتش و ...) انعکاس انجام بدیم ، باز هم مثل همین قضیه ، اول بعد از اضافه کردن پلاگین Element 3D به یه solid ، در قسمت Custom Layer و زیر مجموعه ی Custom Texture Map جلوی یکی از Layer هاش (مثلا Layer 2 اش) آدرس شماره ی لایه ی عکس دلخواه تون رو بدین بعدش در محیط پلاگین المنت 3 دی از قسمت بالاش Environment از لیست کشویی اش لایه ای رو که اضافه کردین رو انتخاب کنین و در قسمت متریال شی ای (نه تنظیمات کل اون شی) که میخاین روی اون شی انعکاس انجام شه (عکس هواپیما) ، در قسمت Reflectivity اش مقدار Intensity اش رو زیاد کنین
حالا توی تصویر ، من اکسترود هواپیما و شایدم مکانش رو خوب درست نکردم (حالا بعضی ها مثل من دوست دارن یه کم فاصله داشته باشه)
Bookmarks