نکته خیلی جالب این موضوع اینجاست :
این یعنی گیگابایت قصد عرضه مدل های بیشتر High-End با قیمت های پایین تر نسبت به رقبا را باید داشته باشه .در راستای موارد بیان شده همچنین آقای Alexander Ma یکی از روسای گیگابایت بیان داشته اند که قصد دارند تا با مورد هدف قرار دادن سطح میانی و سطح حرفه ای بازار باعث شوند تا متوسط قیمت فروش و همچنین سود ناخالص خود را بالا ببرند. اما از آنجاییکه پیش بینی می شود که در سال 2014 ما شاهد افتی 5 درصدی در بازار PC باشیم، رسیدن به این مهم چندان آسان نخواهد بود.
و موضوع هدف قرار دادن چین انتخاب هوشمندانه ای هست که توی زمانی که برای سخنرانی سمینار PC For Sure تحقیق میکردم، دیدم دقیقاً لنوو همین کارو کرده ! یعنی زمانی که همه سازنده ها افت تولید نزدیک به 20% داشتند روی کامپوننت و لپ تاپ، لنوو با هدف قرار دادن حرفه ای چین، رشد 20% تولید PC داشته به واسطه All-In-One هاش !
برای همین به نظر من گیگابایت ضمن High-End و Mid-Range های بیشتر و خوش قیمت تر، همون طوری که توی گزارش سمینار اصفهان بهش اشاره داشتم، All-In-One های جدید و بهتری را قاعدتاً باید وارد کنه تا بتونه رنج کامل نیاز چینی ها را پوشش بده.
Bookmarks