پاسخ: مشکل اف پی اس دراپ و stutering
نقل قول:
همه پیام ها رو خونده بودم.
باید گزینه ی ساخت پلن جدید باشه.
توی cmd دستور زیر رو اجرا کنید
powercfg -duplicatescheme e9a42b02-d5df-448d-aa00-03f14749eb61
باید گزینه ultimate performance ظاهر بشه.
در ضمن با گرافیک اینتل هم باید بازی اجرا بشه. اون گرافیکش خیلی جاها با mx450 برابری میکنه.
- - - Updated - - -
همه پیام ها رو خونده بودم.
باید گزینه ی ساخت پلن جدید باشه.
توی cmd دستور زیر رو اجرا کنید
powercfg -duplicatescheme e9a42b02-d5df-448d-aa00-03f14749eb61
باید گزینه ultimate performance ظاهر بشه.
در ضمن با گرافیک اینتل هم باید بازی اجرا بشه. اون گرافیکش خیلی جاها با mx450 برابری میکنه.
داداش گلم میگم همه اینکارارو کردم نمیااااد بخدا بله میدونم گرافیکش خوبه ولی رو لودینگ اسکرین میمونه حالا مشکلم با گزاشتن پیج فایل روی 15000 کمی بهتر شد بنظرتون بیشترش کنم یا مشکلی پیش میاد؟
- - - Updated - - -
نقل قول:
همه پیام ها رو خونده بودم.
باید گزینه ی ساخت پلن جدید باشه.
توی cmd دستور زیر رو اجرا کنید
powercfg -duplicatescheme e9a42b02-d5df-448d-aa00-03f14749eb61
باید گزینه ultimate performance ظاهر بشه.
در ضمن با گرافیک اینتل هم باید بازی اجرا بشه. اون گرافیکش خیلی جاها با mx450 برابری میکنه.
- - - Updated - - -
همه پیام ها رو خونده بودم.
باید گزینه ی ساخت پلن جدید باشه.
توی cmd دستور زیر رو اجرا کنید
powercfg -duplicatescheme e9a42b02-d5df-448d-aa00-03f14749eb61
باید گزینه ultimate performance ظاهر بشه.
در ضمن با گرافیک اینتل هم باید بازی اجرا بشه. اون گرافیکش خیلی جاها با mx450 برابری میکنه.
.
داداش گلم میگم همه اینکارارو کردم نمیااااد بخدا بله میدونم گرافیکش خوبه ولی رو لودینگ اسکرین میمونه حالا مشکلم با گزاشتن پیج فایل روی 15000 کمی بهتر شد بنظرتون بیشترش کنم یا مشکلی پیش میاد؟
پاسخ: مشکل اف پی اس دراپ و stutering
اگه با دستور هم پلن پاور درست نمیشه سیستم عاملتون مشکل داره
اون عدد پیج فایل رو هر چقدر بخواید میتونید بذارید اما به همون حجم تو توی درایو سی تون یک فایل درست میشه.
درضمن بیشترش کردنش هم از یه جایی به بعد دیگه هیچ اثری توی کارایی نداره.
و چون هم اس اس دی ندارید همون چیزی هم که ساخته به شدت کند هست.
در مورد کاراییش پرسیده بودین، به طور ساده این رم مجازی هست یعنی یک فایل روی درایو میسازه که وقتی رم سیستم پر میشه یا به فایلهایی نیازی کمتری هست اونا رو سیستم عامل به این رم مجازی منتقل میکنه.
خود رم سرعتش خیلی بالاست (برای مثال شما 20 گیگابایت بر ثانیه در نظر بگیرید)
اما سرعت هارد شما چیزی حدود 100 مگابایت بر ثانیه ست (ببینید چقدر اختلاف زیاده)
حتی یک اس اس دی سریع مثل 980 هم با رم سرعتش قابل مقایسه نیست (حدود 3 گیگابایت بر ثانیه)
اگر اضافه کردن رم مجازی مشکلتون رو حل کرده با ارتقای رم لپ تاپتون به 16 مشکلتون حل میشه.
همچنین در اسرع وقت بهتره یک اس اس دی به عنوان درایو بوت بخرید. (حداقل 250 گیگ)
M.2 NVMe
پاسخ: مشکل اف پی اس دراپ و stutering
نقل قول:
اگه با دستور هم پلن پاور درست نمیشه سیستم عاملتون مشکل داره
اون عدد پیج فایل رو هر چقدر بخواید میتونید بذارید اما به همون حجم تو توی درایو سی تون یک فایل درست میشه.
درضمن بیشترش کردنش هم از یه جایی به بعد دیگه هیچ اثری توی کارایی نداره.
و چون هم اس اس دی ندارید همون چیزی هم که ساخته به شدت کند هست.
در مورد کاراییش پرسیده بودین، به طور ساده این رم مجازی هست یعنی یک فایل روی درایو میسازه که وقتی رم سیستم پر میشه یا به فایلهایی نیازی کمتری هست اونا رو سیستم عامل به این رم مجازی منتقل میکنه.
خود رم سرعتش خیلی بالاست (برای مثال شما 20 گیگابایت بر ثانیه در نظر بگیرید)
اما سرعت هارد شما چیزی حدود 100 مگابایت بر ثانیه ست (ببینید چقدر اختلاف زیاده)
حتی یک اس اس دی سریع مثل 980 هم با رم سرعتش قابل مقایسه نیست (حدود 3 گیگابایت بر ثانیه)
اگر اضافه کردن رم مجازی مشکلتون رو حل کرده با ارتقای رم لپ تاپتون به 16 مشکلتون حل میشه.
همچنین در اسرع وقت بهتره یک اس اس دی به عنوان درایو بوت بخرید. (حداقل 250 گیگ)
M.2 NVMe
مشکل از سیستم عامل نیست یک ویندوز روی خود لپتاپ بود همینطور بود یم ویندوز هم یک ماه پیش خودم نصب کردم یعنی عوضش کردم بازم مشکل حل نشد.
داداشم 8 گیگ رم برای این بازی بنظر کافی میاد
پاسخ: مشکل اف پی اس دراپ و stutering
اگه ویندوز سالم باشه و همه درایور ها هم نصب باشه دلیلی نداره که گزینه های ساخت پاور پلن نباشن و حنی با دستور هم نشون داده نشن.
اگر هم رم 8 کافی بود با بالا بردن پیج فابل هیچ بهبودی نباید نشون داده میشد.
وقتی میگید خیلی بهتر شده یعنی رم کم میاره.
پاسخ: مشکل اف پی اس دراپ و stutering
نقل قول:
اول پیج فایل رو غیر فعال کردم تفاوتی ایجاد نشد و مشکل سر جاش بود بعد هی زیادش کردم تا رسید به عدد 15000 حالا مشکل هنوز هست ولی خیلی کمتر شده نسبت به قبل اگر هر 15 ثانیه فریز میشد الان داره هر 15 دقیقه یکبار این اتفاق میوفته اونم 1 ثانیه مثلا فریز میشه بنظرتون بازم عدد را ببرم بالا مشکلی پیش نمیاد؟
بلو اسکرین هم نمایش داده نمیشود.
خیر hdd هست
قبل از این تست ، تنظیمات ویندوز را برای page file را دست نزدین؟
یعنی قبل از این تست ها ، وقتی روی صفحه ی تنظیمات Virtual Memory رفتین :
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
بصورت پیش فرض ، همون تیکِ چک باکسِ اولی که "automatically manage paging file size for all drive" هست ، تیکش زده بود دیگه . درسته؟
شما هر تغییری که انجام میدادین (فرضا در صفحه ی بالا ، گزینه ی "No paging file" را که انتخاب میکردین) ، بعدش دکمه ی "Set" را میزدین و بعد از اون هم دکمه ی "OK" در صفحات مختلف را میزدین؟
منظورتون از 15000 که مقدار دادین ، در کادر Maximum Size در صفحه ی بالا این مقدار را دادین؟
گفتین مطمئنید که هم هارد و رم تون سالم هست . این اطمینان را صرفا بخاطر نو بودن لپتاپ تون میگید یا اینکه با نرم افزارهای مورد نظر ، کامل بررسی کردید (البته منظورم این نیست که هارد یا رم تون خراب هست . بلکه از این جهت میگم که اندک شکی هم اگه باشه ، برطرف شده باشه) .
نقل قول:
راستی میشه کاربرد pagefile را به صورت خلاصه توضیح بدید ببینم چی هست اصلا.
خیلی خلاصه اش اینه که سیستم عامل ، از بخشی از هارد (یا ssd) ، به عنوان حافظه استفاده میکنه که هدف اصلی اش اینه که اگه رم ، کم باشه ، به این طریق ، جبرانش کنه . که بهش pagefile میگن .
نقل قول:
و نرم افزار msi after burner از شما که 3 تا نموداه از من یه 20 تایی هست.
عکسش را از اینترنت گذاشتم .
بله ، همه ی اون 20 نمودار را بعد از 10 تا 20 دقیقه بازی کردن ، عکس بگیرید و اینجا بذارید (من الان بیش از 3 بار فقط همین یه جمله را تکرار کردم . نمیدونم چرا باید یک حرف را چندین بار تکرار کنم تا بعد جوابش را بدید!) .
نقل قول:
لپ تاپ کلا 2 ماهه به صورت نو خریداری شده بعید بدونم مشکل سخت افزاری داشته باشه
هر چند احتمالش کمه (نه بخاطر این مشکل) ولی من جای شما بودم ، لپتاپ نو را هم تست کامل انجام میدادم .
احتمال مشکل دار بودن ، برای هر چیزی ممکنه .
پیشنهادم اینه که حداقل هارد و رم تون را بررسی کامل کنید .
رم را با نرم افزار memtest86 (حتما آخرین نسخه اش که در سایت اش الان موجود هست) .
هارد را با نرم افزار hdd sentinel .
به احتمال بسیار زیاد مشکلی ندارن اما زیر یک درصد احتمال مشکل دار بودن را هم بدید ، ارزش داره که بررسی کامل کنید .
نقل قول:
تغییرات و انجام دادم توی انویدیا کنترل پنل هیچ تغییری توی مشکل ایجاد نمیکنه و مشکل گابرجاست فقط باعثمیشه مثلا اگ کارت گرافیک داره 50 درصد استفاده میشه تنظیماتو مثل تنظیماتی که قرار داده بود کنم 30 تا 35 درصد استفاده میشه و روی گرافیک تاثیر میزاره
لطفا سئوالاتی که ازتون میشه را کامل جواب بدین .
فرضا اگه تست کردین و مثل همین ، نتیجه نگرفتین یا حتی اگه بدتر شد ، گزارش اش را بدین .
این باعث میشه سناریویی که در ذهن کسی هست که داره راهنمایی تون میکنه ، متوجه بشه که احتمالِ مشکل در اون سناریو نیست و جای دیگه را برای بررسی پیشنهاد بده .
و مخصوصا اینکه تمام نکاتی که بهتون گفته میشه را انجام و گزارش اش را بدید .
جواب خیلی از نکات و پرسش ها و پیشنهادها را یا نمیدین یا نصفه نیمه کاره میدین و بعضی ها را بعد از چند بار تاکید میدین . که نادیده گرفتن حتی یک موردش ، کار خودتون را پیچیده و سخت تر میکنه .
البته ، این سئوال من نبود .
پاسخ: مشکل اف پی اس دراپ و stutering
نقل قول:
بحث دیگه هم اگه تاخیر باشه که یکی از دلایل همون هست که بازی رو گرافیک جیفورس رندر میکنه بعد میفرسته به گرافیک اینتل که به صفحه نمایش منتقل کنه بعد شما میبینیدش!
اگر از مانیتور جدا استفاده کنید این مشکل دیگه نیست.
سلام
ویندوز ، برای یک برنامه (یا بازی) ، فقط روی یک گرافیک و درایورش کار میکنه (حداقل من همچین چیزی جایی ندیدم) .
نقل قول:
در مورد کاراییش پرسیده بودین، به طور ساده این رم مجازی هست یعنی یک فایل روی درایو میسازه که وقتی رم سیستم پر میشه یا به فایلهایی نیازی کمتری هست اونا رو سیستم عامل به این رم مجازی منتقل میکنه.
اگه منظورتون از رم مجازی اینه که اطلاعات بخشی از رم بهش منتقل میشه ، بله . اما رم مجازی نیست .
page file به همراه رم ، حافظه ی مجازی را تشکیل میدن .
البته این طور نیست که فقط همیشه اگه رم سیستم پر شد ، تازه کار انتقال را انجام بده (هر چند معمولا در دفعه ی اول که رم در حال پر شدن هست ، بیشترین تراکنش و انتقال اطلاعات را در اون زمان و همچنین ممکنه از اون به بعد داشته باشه) .
نقل قول:
خود رم سرعتش خیلی بالاست (برای مثال شما 20 گیگابایت بر ثانیه در نظر بگیرید)
برای رم های ddr3 دو کاناله ، تقریبا این سرعت هست .
رم های ddr4 و ddr5 که به طبع سرعت بیشتری دارن .
پاسخ: مشکل اف پی اس دراپ و stutering
نقل قول:
حداقل همه پیامارو میخوندی همه اینکارو که گفتی کردیم با هکار شما گذینه highe performance موجود نیست عزیزم
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
سلام
لازم به ساخت plan جدید نیست . هر چند مانعی هم نداره .
اول ، دنبال plan ئه high performance در power option نگردید .
بلکه قبلا گفته بودم که اول برید دنبال پروفایلِ high performance در تنظیمات Windows Mobility Center در قسمتِ آیکونِ مربوط به شارژر بگردید و این گزینه را انتخاب کنید (که در پست شماره ی 11 عکس اش را داده بودم) .
اگه پروفایلِ high performance را در صفحه ی Windows Mobility Center نداره ، اولا از این صفحه عکس بگیرید و اینجا بذارید و دوما توی device manager چک کنین که آیا همه ی درایورهاتون نصب شده یا نه؟ درایورها را از سایت اصلی اش دانلود کنین . (همچنین طبق گفته ی دوستمون ، ویندوزتون هم باید سالم بوده باشه یا فرضا نرم افزاری نصب نکرده باشین که با درایورهای device هاتون مشکلی داشته باشه . مثلا درایورهای آنتی ویروسی که مشکلی داشته باشه) .
هر چند این احتمال ، کمه .
بعد از تنظیمِ High Performance در Windows Mobility Center ، حالا بد نیست برید در تنظیمات power option و plan ئه High Performance را انتخاب کنید .
دقت کنید که چی نوشتم و به ترتیبِ همین الویت این کار را کنید (الان این دومین یا سومین باره که دارم این قضیه را مجددا توضیح میدم) .
قبل از اجرای همه ی این کارها ، شارژر تون وصل باشه (مخصوصا موقع بازی) .
نقل قول:
از اونجایی که گرافیک اینتلی که روی این لپتاپ استافده شده خودش گرافیک خوبی هست و قالیت اجرای این بازی را در گرافیک 1080 low دارد اینکار را امتحان کردم ولی در صفحه لودینگ بازی گیر میکند
اون همه ی آمار مولفه های msi afterburner را که زمانی که با گرافیک nvidia بازی میکردید و بارها گفتم و هنوز ندادید که جای خود .
اما زمانی که میگید این اتفاق در گرافیک igpu تون میافته ، قبل از اجرای بازی ، نرم افزار msi afterburner و همچنین task manager را باز کنید . بعد ، زمانی که گیر میکنه (بذارید یه مدت بگذره تا مطمئن بشید که واقعا گیر کرده و جلو نمیره) ، از همه ی اون مولفه ها در msi afterburner ، عکس بگیرید تا آمارش مشخص بشه .
همچنین از در نرم افزار task manager :
- در سربرگ process ، جوری که پروسه (یا پروسه های) بازی مشخص باشه ، از کلِ task manager عکس بگیرید (ستون gpu و همچنین gpu engine هم مشخص باشه) .
- در سربرگ performance ، اول ، وارد قسمت Memory بشید و بعد از کل task manager عکس بگیرید .
- مجددا در در سربرگ performance ، وارد قسمت Hard Disk تون بشید و بعد از کل task manager عکس بگیرید .
----------
این قضیه ، احتمال داره واسه ی دو چیز (یا 3 چیز) باشه .
- یا اینکه اون بازی ، برای اجرا در igpu ها طراحی نشد (که معمولا خود بازی ، موقع اجرا ، خطا یا پیام باید بده) .
- یا ممکنه سخت افزارتون مشکل داشته باشه (مخصوصا هارد و بعد رم که قبلا گفتم کامل بررسی کنید تا مطمئن بشید) . هر چند ، احتمال دوم ، کمه .
- یا اینکه تنظیمات بازی یا ویندوز یا درایور شاید مشکل داشته باشه که احتمال این هم کمه (Directx 11 نسخه ی 11 اش روی ویندوزتون نصب کردین؟)
پاسخ: مشکل اف پی اس دراپ و stutering
نقل قول:
سلام
ویندوز ، برای یک برنامه (یا بازی) ، فقط روی یک گرافیک و درایورش کار میکنه (حداقل من همچین چیزی جایی ندیدم) .
اگه منظورتون از رم مجازی اینه که اطلاعات بخشی از رم بهش منتقل میشه ، بله . اما رم مجازی نیست .
page file به همراه رم ، حافظه ی مجازی را تشکیل میدن .
البته این طور نیست که فقط همیشه اگه رم سیستم پر شد ، تازه کار انتقال را انجام بده (هر چند معمولا در دفعه ی اول که رم در حال پر شدن هست ، بیشترین تراکنش و انتقال اطلاعات را در اون زمان و همچنین ممکنه از اون به بعد داشته باشه) .
برای رم های ddr3 دو کاناله ، تقریبا این سرعت هست .
رم های ddr4 و ddr5 که به طبع سرعت بیشتری دارن .
1- این بحثی که گفتم نرم افزاری نیست و سخت افزاری هست. توی همه ی لپ تاپ های دو گرافیکه (به جز رده های پرچمدار) مانیتور خود لپ تاپ تصویرش رو از گرافیک داخلی میگیره، چه خودش اونا رو رندر کرده باشه چه اینکه گرافیک جدا (و فقط مسول انتقال تصاویر باشه)
که این تاحدی باعث کاهش کارایی و بالاتر رفتن تاخیر میشه. حتی ویدیو های مربوطه هم هست توی یوتیوب توی کانال LTT میتونید ببینید هم توضیحاتش هست هم اینکه وقتی به مانیتور جدا وصل میشه چقدر کاراییش بالاتر میره.
توی خود کنتار پنل انویدیا هم ببینید قسمتی که کارتا رو نشون میده که کدوم خروجیا وصل هستن
دو تا کارت اینتل و جیفورس کنار هم نشون داده شدن و اینکه مانیتور لپ تاپ به گرافیک اینتل وصل هست برای تصویر گرفتن
2- در مورد پیج فایل دوستمون میخواستن بدون کلیتش چی هست و نیاز نبود که مقاله نوشته بشه راجع بهش اینجا، اسمش هم همون VIRTUAL MEMORY هست و رم مجازی.
نه که به همراه رم کامپیوتر اسمش این بشه. رم خود سیستم که دیگه مجازی نیست، فیزیکی هست.
3- در مورد سرعت رم دقت کنید نوشته بودم برای مثال، یعنی یک مثال زده بودم وگرنه به قول شما هم رم های کند تر هست هم رمهای سریعتر.
رم لپ تاپ ایشون هم تا جایی که میدونم 3200 هست و تک کانال که میشه 25600 مگابایت بر ثانیه که به مثالی که زده بودم نزدیکه.
لطفا تو مثال مناقشه نکنید وگرنه خب برای هارد هم میشد گفت الان هاردهایی هستن با سرعت 250 مگ یا اس اس دی های با سرعت 7 گیگ.
پاسخ: مشکل اف پی اس دراپ و stutering
نقل قول:
1- این بحثی که گفتم نرم افزاری نیست و سخت افزاری هست. توی همه ی لپ تاپ های دو گرافیکه (به جز رده های پرچمدار) مانیتور خود لپ تاپ تصویرش رو از گرافیک داخلی میگیره، چه خودش اونا رو رندر کرده باشه چه اینکه گرافیک جدا (و فقط مسول انتقال تصاویر باشه)
که این تاحدی باعث کاهش کارایی و بالاتر رفتن تاخیر میشه. حتی ویدیو های مربوطه هم هست توی یوتیوب توی کانال LTT میتونید ببینید هم توضیحاتش هست هم اینکه وقتی به مانیتور جدا وصل میشه چقدر کاراییش بالاتر میره.
توی خود کنتار پنل انویدیا هم ببینید قسمتی که کارتا رو نشون میده که کدوم خروجیا وصل هستن
دو تا کارت اینتل و جیفورس کنار هم نشون داده شدن و اینکه مانیتور لپ تاپ به گرافیک اینتل وصل هست برای تصویر گرفتن
سلامی مجدد
بله درست میگید .
چیزی که مد نظرتون ، برنامه ی Nvidia Optimus هست که بعد از رندر گرفتن و تهیه ی تصویر ، خروجی اش در لپتاپ ها (یی که به قول شما igpu دارن و برای گرافیک هایی که از این برنامه پشتیبانی میکنن) ، توسط igpu نمایش داده میشه .
در واقع igpu ، در اینجا فقط نقش Display Controller را داره :
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
کد:
Using NVIDIA's Optimus technology, when the discrete GPU is handling all the rendering duties, the final image output to the display is still handled by the Intel integrated graphics processor (IGP). In effect, the IGP is only being used as a simple display controller, resulting in a seamless, flicker-free experience with no need to reboot.
در گرافیک های دسکتاپ ، انگار فقط مدل GTX 980 ازش پشتیبانی میکنه :
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
در جریان اینکه برای اغلب گرافیک های مجزای لپتاپ در سطح متوسط یا پایین (یا تقریبا همه ی گرافیک های گرافیک های لپتاپ در نسل های 8 تا 10) از این فناوری پشتیبانی میکنن و بنابراین Display Controller ئه مجزا ندارن (و از igpu به عنوان کنترلر نمایش استفاده میکنن) ، نبودم . همینطوره دیگه . درسته؟
این کار را در اغلب لپتاپ ها میکنن (و Display Controller ئه مجزا برای گرافیک های مجزا تعبیه نمیکنن) تا قیمت نهایی این لپتاپ ها کاهش پیدا کنه؟
در گرافیک های دسکتاپ ، گرافیک های انویدیا ، Display Controller ئه مجزا دارن دیگه؟ (در این باره جستجو نکردم) .
البته این قضیه ی سوئیچ را میدونستم . فقط در جریان تعبیه نشدن Display Controller برای گرافیک مجزای اغلب لپتاپ ها نبودم .
تشکر
-------
دقت کنید که ارتباط برقرار کردن با یک قطعه یا انتقال اطلاعات به یک قطعه ، توسط درایورِ اون قطعه انجام میشه .
یعنی تصویر ساخته و رندر شده در گرافیک انویدیا ، برای اینکه با گرافیک مجتمع اینتل ، ارتباط برقرار کنه و انتقال اطلاعات انجام بده ، نیاز به ارتباط برقرار کردن و فراخونی روال و متدهای درایور igpu ی اینتل داره :
کد:
The beauty of Optimus is that it leverages standard industry protocols and APIs to work. From relying on standard Microsoft APIs when communicating with the Intel IGP driver, to utilizing the PCI-Express bus to transfer the GPU‟s output to the Intel IGP, there are no proprietary hoops to jump through. NVIDIA‟s new hardware and software design seamlessly blends into the existing frameworks.
که اجرای این کد و روال اضافی (نسبت به اینکه اگه خود گرافیک انویدیا ، یه کنترلر مجزا داشت) ، همون طور که اشاره کردید باعث میشه که کارایی اش اندکی پایین تر بیاد .
نقل قول:
2- در مورد پیج فایل دوستمون میخواستن بدون کلیتش چی هست و نیاز نبود که مقاله نوشته بشه راجع بهش اینجا، اسمش هم همون VIRTUAL MEMORY هست و رم مجازی.
نه که به همراه رم کامپیوتر اسمش این بشه. رم خود سیستم که دیگه مجازی نیست، فیزیکی هست.
بله . منظورم همون کلیات بود . وگرنه اگه مطلبی یا مبحثی ، در چند خط که توضیح داده بشه که نمیشه عبارات درستی را بیان کرد و خیلی پر اشکال میشه که طبیعی هست .
اگه منظورتون اینه که به page file (که در حافظه ی جانبی هست) ، Virtual Memory یا حافظه ی مجازی میگن ، درست نیست .
حافظه ی مجازی ، تکنیکی در سیستم عامل هست که ترکیبی از حافظه ی فیزیکی و page file (و ...) هست :
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
نقل قول:
3- در مورد سرعت رم دقت کنید نوشته بودم برای مثال، یعنی یک مثال زده بودم وگرنه به قول شما هم رم های کند تر هست هم رمهای سریعتر.
رم لپ تاپ ایشون هم تا جایی که میدونم 3200 هست و تک کانال که میشه 25600 مگابایت بر ثانیه که به مثالی که زده بودم نزدیکه.
لطفا تو مثال مناقشه نکنید وگرنه خب برای هارد هم میشد گفت الان هاردهایی هستن با سرعت 250 مگ یا اس اس دی های با سرعت 7 گیگ.
مناقشه چیه دوست عزیز !
منظورم ، تایید حرف شما بود .
شما گفتین سرعت رم با هارد خیلی فرق داره و سرعت اش فرضا 20 گیگ هست .
من گفتم حتی اختلافش از این هم توی نسل های ddr4 و ddr5 در دو کاناله ها میتونه بیشتر باشه .
وگرنه اختلاف سرعت در رم های مختلف که بدیهی هست .
پاسخ: مشکل اف پی اس دراپ و stutering
بله دلیل تعبیه نکردنش پایین اومدن قیمت تمام شده هست (همونطور که از رم های با پهنای باند کمتر و ارزون تر توشون استفاده میشه)
اما مشکل اینجاست که حتی برخی لپ تاپ های گرون قیمت 3000 دلاری هم این کنترلر رو توشون تعبیه نکردن، مثل بعضی مدل های alleinware
رم و اس اس دی و همین کنترلر چیزهایی هستن که شرکت ها میتونن روشون سود بیشتر کسب کنن و اکثر خریدار ها هم هیچوقت متوجه نشن چون فقط به اعداد اصلی دقت میکنن مثل چن گیگابایت بودن و توی سایت هاشون هم هیچ مشخصه دیگه ای از این قطعات نمیزنه
قفط حجم و نوع فرم فاکتور رو مینویسن.
مثلا 512GB M.2 SSD
یا برای رم که توی تاپیک دیگه گفتم از نمونه های 1rx16 استفاده میکنن که هر چند روی سیستم های مبنی برا اینتل تفاوت چشمگیر ایجاد نکرد حتی تعویضش با رم های بهتر
اما توی لپ تاپ های بر پایه ای ام دی تفاوت فاحش بود.
در جدی که ایسوس لپ تاپ پرچمدار جدیدش که قیمتش هم بالاست مدل تورنومنت ادیشن رو با پردازنده 5900hx برای تست به کانال های بسیار معروف و معتبر برای تست داده بود تا برتریش رو نشون بده
و تو تست های انجام شده با معادل اینتلیش یعنی i9 امتیاز کمتری گرفت. (خیلی وقتا شرکت ها نمونه های فرستاده شده توسط خودشون برای کانال های ریویو و تست رو کمی متفاوت و با قطعات سریعتر و بهتر توی بخش رم و اس اس دی مخصوصا میفرستن تازه)
اما وقتی مشاهده شد که از رم های 1rx16 توی مدل ای ام دی استفاده شده و با رم های 1rx8 با تاخیر کمتر برندی مثل جی اسکیل روی لپ تاپ با پردازنده ای ام دی استفاده شد.
کارایی به اندازه قابل توجهی افزایش پیدا کرد و موفق شد امتیاز بیشتری از معادل اینتلیش به درست بیاره.
جالبه که وقتی همون رم های مدل پایین تر رو که که روی لپ تاپ ایسوس بود روی نمونه اینتلی انداختن تفاوت خیلی کمتز و ناچیز بود (نسبت به ای ام دی)
گرافیک های دسکتاپی بله این مشکل دیگه توشون وجود نداره. همچنین قابلیت گرفتن تصویر همزمان از گرافیک داخلی پردازنده و گرافیک جدا هم وجود داره. که برای مثال از یک کارت یک رده بالاتر از 1050 ti یعنی 1060 و سری های جدید تر که قابلیت 4 تصویر همزمان رو دارن + یک گرافیک اینتل میشه تا 7 تصویر همزمان غیر یکسان گرفت (البته لازمه اش اینه که خود کارت 4 تا خروجی و مادربرد 3 تا رو داشته باشه و گرنه خب مشخصا تعداد کمتر میشه اما قابلیت سخت افزاریش هست)
اون کاهش کارایی هم توی کارتهای رده بالا محسوس تر هست اگر کنترلر جدا نباشه. و کارتی مثل 3080 درصد قابل توجهی کارایی بهتری میده وقتی به مانیتور جدا وصل میشه.
در مورد VIRTUAL MEMORY هم جفتمون یک چیز مد نظرمونه منتها چون این جا برای دوست دیگه مون داریم توضیح میدیم من ساده گفتم چون توی منوی ویندوز این گزینه به عنوان VIRTUAL MEMORY توی تنظیمات هست.
توی بحث تخصصی نکته شما درست هست، اما این جا چون مبحث ساده است، به رم نصب شده رم فیزیکی و به پیج فایل مجازی اطلاق میکنیم که دوستان دیگه سر در گم نشن.
در مورد هم بنده لفظ "توی مثل مناقشه نکنید" رو مطرح کردم (یعنی این جمله کامل نه که به کلمات جدا دقت کنید مثل کلمه ی مناقشه)
یعنی اصل مطلب مهمه که باید گرفت نه جزییات جایی که اهمیت ندارن.
بنده متوجه منظور شما شدم، خواستم بگم من هم قصد اسائه ادب نداشتم.