کامپیوترهای حرفه ای (برای کاربری شما) به طور کلی به 2 بخش گیمینگ و رندرینگ تقسیم می شوند.برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط iranhadi1404 برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
شما با 2 تا 10 میلیون تومان می توانید یک گیمینگ سیستم مناسب داشته باشید.
ولی سیستمی که بخواهد کارهای رندر سنگین انجام دهد به دلیل قیمت بالای پردازنده و گرافیک های ویژه از حدود 20 میلیون که در پست اول عرض کردم شروع شده و تا بیش از 50 میلیون بالا می رود.
از معایب سیستم رندرینگ همانطور که در بالا صحبت شد می توان از هزینه اولیه سنگین ، دراپ شدید قیمت قطعات ، سختی تهیه قطعات بروز در بازار ایران و محدودیت سقف عملکرد نام برد.
برای جایگزینی سیستم رندر با سیستم ارزان و کارا تر شما 2 راهکار پیش رو دارید
1- استفاده از سیستم گیمینگ برای رندر تصاویر
2- استفاده از کلاستر ( رندر فارم )
در روش اول شما بایستی اطلاعات خودتون در مورد نرم افزار مورد استفاده ، متریال به کار رفته ، تکنیکهای رندر بالا ببرید ولی نتایجی که به دست می آورید بسیار جالب توجه است.
یک سر به این لینک بزنید، مشاهده می فرمائید که یک گیمینگ سیستم معمولی با استفاده از گرافیک 480gtx توانسته بین 10 تا 24 برابر سریعتر تصاویر را رندر نماید.
البته توجه بفرمائید که در این حالت کیفیت تصاویر رندر شده با cpu رندر تفاوت دارد. بحث بهتر یا بدتر بودن نیست ممکن است در برخی پروژه ها مشابه انیمیشن cars پردازش با gpu بسیار عالی عمل نماید ولی در پروژه های واقعیت مجازی مانند آواتار هنوز به اندازه کافی راضی کننده نباشد.
به هر روی تا جایگزین شدن کامل gpu بجای cpu در رندر تصاویر، راه طولانی در پیش داریم ولی این تکنولوژی به اندازه ای از بلوغ رسیده است که بتوان از آن استفاده نمود. ( در مورد این مبحث تحقیق و جستجو نمائید مطالب و راهکارهای بسیار زیادی در اینترنت موجود است)
حالا شما میفرمائید که بنده تمایل ندارم از روشهای جدید که بالا توضیح داده شد استفاده کنم و می خواهم به روش سنتی رندر سریع داشته باشم.
اینجا میرسیم به پردازش خوشه ای که در حال حاضر اکثر استودیوهای عظیم مانند پیکسار از آن استفاده میکنند
روش کار این سیستم نسبتا ساده است که اینجا توضیح می دهم ( البته احتمالا خود شما در این خصوص اطلاعات دارید )
زمانی که شما می خواهد یک پروژه 2 ساعته را با رزولیشن fullhd و فریم ریت 30fps رندر کنید شما در حقیقت 60*2*60*30 یعنی 216000 صفحه با رزولیشن 1920*1080 را باید یکی یکی رندر کنید.
اگر قویترین کامپیوتر را هم داشته باشید هر فریم بسته به پیچیدگی بین چند دقیقه تا چند ساعت طول میکشد که در نتیجه برای رندر یک پروژه با کیفیت با یک سیستم باید عمر نوح داشته باشیم.
در خوشه این فریمها ( به صورت اتوماتیک ) بین کامپیوترهائی که شبکه شده تقسیم میگردد و برای مثال اگر 1000 کامپیوتر در شبکه موجود باشد هر کامپیوتر برای مثال بالا بایستی 216 فریم را رندر نموده و در نهایت این فریمها در دستگاه اصلی ( سرور ) جمع آوری و ذخیره می شوند.
قدرت و تشابه این کامپیوترها زیاد مهم نیست و هر سیستم به اندازه توان خود در پروژه شرکت خواهد داشت و طبیعی است شما میتوانید در صورت نیاز تعداد سیستمها را افزایش دهید. (به جز محدودیت محیطی هیچ سقفی برای افزایش تعداد سیستمها و در نتیجه بالا رفتن قدرت رندر وجود ندارد)
شما در مورد این مطالب تحقیق کنید و اگر سئوالی داشتید بفرمائید






پاسخ با نقل قول
Bookmarks