چرا رندر در نرم افزاری 2 بعدی (مثل افترافکت و پریمیر و فتوشاپ و ...) ، مثل رندر در نرم افزارهای 3 بعدی به چند بخش (نخ) تقسیم نمیشه تا از تمام توان هسته های پردازنده استفاده بشه؟
خودم هنوز جواب این سئوال را متوجه نشدم .
شاید بخاطر دشواریِ سازگاری با codec های صوتی تصویری باشه . یا دلیل دیگه ای که نمیدونم .
فرکانس و کش بالاتر در پردازنده ، مهم هست؟ چقدر مهم هست؟
از اونجایی هم که هر نخ (ممکنه) در هر هسته اجرا بشه و یکی از مهمترین عامل سرعت هر هسته ، فرکانس اش و کش اش هست ، پس فرکانس پردازنده هر چی بالاتر باشه و کش اش هر چی بیشتر باشه ، سرعت اجرای عملیات در اون نخ و کلا سرعت اجرا بالاتر میره .
از اونجایی هم که بصورت معمول این نرم افزارها (بجز رندر در نرم افزارهای 3 بعدی) از 6 هسته استفاده میکنند ، پس قطعا انتخاب یک پردازنده ی 6 هسته ای که بالاترین فرکانس و بالاترین میزان کش را داشته باشه ، تاثیر مستقیمی بر افزایش سرعت پردازش در این نرم افزارها داره .






پاسخ با نقل قول
Bookmarks