سلامبرای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط rbm برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
خیلی از افرادی مثل شما که برای یک موضوع تحقیق میکنن ، خوشم میاد . احسنت به شما . خلق بسیار خوب و مهمی هست . اما مهمتر اینه که این رفتار باید همیشه و بصورت مستمر انجام بشه (نه اینکه یکبار و یا حتی چند بار تحقیق صورت بگیره و تمام شه) .
اول اینکه ، برنامه ها (در واقع ، پروسه ها) ، در هر لحظه (لحظه ، حتی به اندازه ی یک ثانیه هم ممکنه نباشد ، بلکه در حد میکروثانیه) ، ممکنه از یک ، یا چند هسته استفاده کنند و در لحظه ی بعدی ، استفاده از تعداد هسته هاشون متفاوت باشه یا اصلا استفاده ای نکنند . این لحظه ها ، میتونه یه بازه ی زمانی حتی بسیار طولانی را هم تشکیل بده (مثل رندر که شاید حتی هفته ها طول بکشه) . بستگی به خیلی چیزها از جمله کارهاشون داره .
اینکه از چند هسته بتونن استفاده کنن یا نکنن ، ربطی به باگ نداره .
معمولا یک پروسه و نرم افزار ، اگه کاری را انجام بده که اون کار ، قابل تقسیم شدن به تعداد زیادی نباشه (که اغلب کارها ، از این دسته هستند) ، تعداد استفاده از هسته اش ، محدود میشه .
کارهایی که قابل تقسیم شدن زیادی دارند ، مثل رندرهای 3 بعدی (که یک تصویر را همزمان به صدها قسمت میتونن تقسیم کنن و هر هسته ، یک بخش را رندر کنه) ، مثل بعضی از پردازش و رندر فایل ها (که یک فایل را به چند قسمت میتونن تقسیم کنن) و ... که این نوع از عملیات ، معمولا خیلی محدود هستند و شاخص ترینِ این عملیات ، کار رندر هست که میتونه یک تصویر را به صدها بخش تقسیم و کار روشون را بصورت همزمان اجرا کنه .
معمولا نرم افزارها برای این دسته از کارها ، از قابلیت استفاده از کارت گرافیک هم اضافه میکنن .
کارهای دیگر نرم افزار ، معمولا به تعداد زیادی کار ، تقسیم نمیشن . چون قابلیت تقسیم به تعداد زیاد کار را ندارن . مثلا فرض کنید که 10 افکت را روی یک تصویر بکار برده بشه . هیچ وقت موتور رندر ، همزمان نمیتونه همه ی این کارها و افکت ها را با هم پردازش کنه . چون افکت اولی که بکار برده شد ، ابتدا باید پردازش بشه و خروجی اش به اتمام برسه تا افکت دومی ، بتونه خروجیِ افکت اول را تازه دریافت کنه و روی اون تاثیر بذاره و همینطور تا آخر .
البته یک افکت ، به تنهایی ممکنه که از چند هسته (یا حتی تعداد بسیار زیادی از هسته ها استفاده کنه) . مثلا یک افکت برای پردازش ، یک تصویر را به چند بخش تقسیم کنه و در هر بخش ، همزمان همون افکت را اِعمال کنه .
اما همزمان هر 10 افکت نمیتونن پردازش بشن .
البته این مبحث ، خیلی بیشتر از این هاست .
================================================== ==
هر نرم افزاری (حداقل اغلب شون) روی هر پردازنده ای اجرا میشن (نه فقط illustrator و ...) . اما اگه به تعداد هسته های بیشتری در یک لحظه (یا بازه ای از زمان) نیاز داشته باشه ، در اون لحظه یا بازه ، کارایی و سرعتش به همون نسبت (که تعداد هسته ی کمتر داره) ، کمتر میشه .
اینکه نرم افزارها بصورت کلی (نه لحظه ای و جزئی)و در طول مدت زندگی شون که اجرا هستند و با همه یا اغلب ابزارهاشون ، چند هسته را استفاده میکنند را میتونین بصورت کلی ، از تست همون نرم افزار که توی سایت هایی مثل puget system و techpowerup و techspot و ... هست ، روال کلی اش دست تون بیاد .
بجز اون حالتی که گفتم که اگه نرم افزار ، کار خیلی قابل تقسیم انجام نده (مثل رندر که این کارها خیلی کم و محدود هستند) ، اغلب نرم افزارهای بجز این موارد ، معمولا بین 4 تا 8 هسته (بصورت استاندارد 6 هسته) استفاده میکنند . مثل illustrator و فتوشاپ و ... .
===================================
اینکه گفتید که "نسخه ها قدیم افترافکت تک هسته ای هستند" ، کلا منظورشون از اینکه یک نرم افزاری ، به عملکرد تک هسته ای وابسته هست ، بخاطر همین استفاده ی محدود از تعداد هسته های پردازنده هست ؛ اما نه اینکه فقط از یک هسته در یک لحظه (یا بازه ی زمانی خاص) استفاده کنند .
بلکه منظور این هست که معمولا ، استفاده از تعداد هسته ها در این برنامه ها ، محدود هست (که در اغلب این نرم افزارها ، گفتم که تقریبا روی چه تعداد هسته هایی هستند) .
معمولا و میانگین ، 6 هسته هست اما در یک لحظه ممکنه که هیچ ، در لحظه ی بعد ، یک یا دو یا سه هسته و ... استفاده کنند .
اما افترافکت از نسخه ی 2022 ، موتور رندرش را به رندر multi frame تجهیز کرد که ممکنه همزمان (بسته به سخت افزار و پشتیبانی تمام پلاگین ها و افکت های بکار برده در پروژه و فعال بودن این قابلیت و ...) ، چندین فریم (یا همون تصویر) را رندر کنه . که استفاده از رم و مخصوصا تعداد هسته های cpu و حتی اندکی gpu و vram بیشتری میطلبه .
البته به رم 32 که اشاره کردید .برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط rbm برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
2 تا ssd کم حجم ، اولا بهتره که یکی ssd اون هم با حجم بالاتر باشه چون افترافکت میزان استفاده از کش هارد بالایی میخواد (یک ssd 500gb) .
دوما اگه بودجه اضافه بیاد ، بهتره که بجای 2 تا ssd ، حتما رم را ارتقاء به 32 گیگ داد .
در صورت استفاده از قابلیت multi frame AE 2022 به بعد ، هم در صورت بودجه ، پردازنده با نسل 13 و تعداد هسته ی بیشتر .
Bookmarks