نقل قول:
بازی ها و نرم افزارها ، بصورت مستقیم با منابع سخت افزاری (مثل رم و cpu و ...) در ارتباط نیستند . بازی ها و نرم افزارها و کلا پروسه ها ، درخواست شون را به سیستم عامل میدن و این سیستم عامل هست که تصمیم به ارسال دستور در فلان زمان ، به پردازنده را میگیره .
بنابراین اصلا این معنا نداره که یه بازی یا نرم افزاری ، چند تعداد از هسته ی پردازنده را بشناسه یا نشناسه .
بازی ها و برنامه ها ، صرفا کدهاشون را در قالب نخ به سیستم عامل ارائه میکنن و سیستم عامل هم اگه صلاح بدونه ، نخ های اون برنامه را بصورت همزمان برای پردازنده ارسال میکنه (ممکنه بصورت همزمان هم ارسال نکنه) تا پردازنده تا هر وقت صلاح دونست ، بخشی از کدهای اون نخ را در بازه ی زمانی محدودی ، اجرا کنه .
بنابراین بازی ها و نرم افزارها ، فقط کدهاشون را در قالب نخ ارائه میدن . اینکه نخ های مختلف از اون بازی یا برنامه ، بصورت همزمان در چند هسته ی مختلف اجرا میشه یا نمیشه و کِی اجرا بشه یا نشه ، به تصمیم سیستم عامل و پردازنده بستگی داره .
.
خوب متوجه شدم سجاد جان من الان یه چیز جدیدی که از شما یاد گرفتم اینه که نرم افزارها و بازیها ترد ها یا همون رشته های پردازشی رو میشناسن نه هسته های فیزیکی رو درسته؟
یعنی بحث هسته فیزیکی به طور کل از بین میره تو عملکرد درسته