سلام دوست عزیز. بهتر بود برای مطرح کردن مشکلتون یه تاپیک جدید میزدید چون عنوان تاپیک ربطی با موضوع شما نداره!برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط hadi-_-maker برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
به هر حال به نظر من نصب برنامه ای که با 7 همخوانی نداشته میتونه مشکل شما باشه به عبارت دیگر مشکل شما نرم افزاری است.
اما برای پیدا کردن مشکل دو تا راه حل میگم که توسط اون تقریبا میتونید بفهمید مشکل از کجاست:
برای اینکه مشکل رو بتونید تا حدود زیادی پیدا کنید ، همانند عکس زیر روی Start کلیک کرده و در قسمت Search گزینه ی Reliability رو نوشته و گزینه ی View Reliability History کلیک کنید. ( مطابق عکس زیر )
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
با این کار پنجره ای همانند تصویر پایین برای شما باز خواهد شد. اما معنی این خط و سایر طبقه بندی ها چیست؟! روی نمودار خطی رو مشاهده می کنید. سمت راست نمودار اعداد 1 و 5 و 10 نوشته شده. به طور کلی هرچه این نمودار به عدد 10 نزدیک تر باشه ، معنیش اینه که ویندوز شما خوب داره کار میکنه و هرچه به 1 نزدیکتر باشه ، بدین معنی خواهد بود که ویندوز شما پایداری مناسبی نداره و باید عوض بشه یا مشکلاتش مرتفع بشه.
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
در همون عکس بالا زیر نمودار ، یک طبقه بندی ملاحظه میکنید که به 5 طبقه تقسیم شده. به ترتیب از بالا به پایین این طبقات عبارتند از :
1. نصب یا پاک کردن نرم افزار ( Software (Un)Installs )
2. خرابی در برنامه ( Application Failure )
3. خرابی سخت افزاری ( Hardware Failure )
4. خرابی ویندوز ( Windows Failure )
5. خرابی متفرقه ( Miscellaneous Failure )
حالا شما می تونید با توجه به تاریخ ببینید خطای رخ داده که منجر به ریست شدن سیستم شده در چه سطحی از سیستم ( نرم افزار یا ویندوز یا درایور یا سخت افزار ) رخ داده و از این طریق قطعه ی معیوب رو پیدا کنید. مثلا همانطور که در عکس بالا ملاحظه میکنید ، در تاریخ مشخص شده دو خطا در سطح سیستم عامل به وجود آمده است و به این طریق می توان فهمید عامل هنگ ویندوز چیست.
روش دوم که گزارش کاملتری رو به شما میده ، استفاده از Event Viewer هست. برای این پس از اولین ریست ناگهانی ، مطابق عکس زیر عمل کنید:
1.
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
2.
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
با باز کردن Event Viewer ، از پانل سمت چپ گزینه Application رو انتخاب کرده و از پنل سمت راست گزینه ی Filter Current Log … را انتخاب کنید ( مطابق عکس زیر )
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
در پنجره ی باز شده در قسمت Logged گزینه ی Past 24 hour را انتخاب کنید ( در صورتی که کمتر از 24 ساعت از رخ دادن خطا گذشته باشه ) سپس در قسمت Event Level همانند عکس بالا گزینه های Critical و Error و Warning رو تیک زده و پنجره را تائید کنید. در اینجا میتوانید لیست برنامه هایی که در این مدت به خطا بر خورده اند ( نشان داده شده با ضربدر قرمز رنگ ) مشاهده کرده و با دبل کلیک روی هر کدام توضیح یا راهنمایی در رابطه با آن ببینید و یا کد خطا را برداشته و از طریق گوگل راه حلی برای آن در سایت مایکروسافت بیابید. یا کد خطا را همینجا اعلام کنید تا راه حل رو به شما بگم.
سپس دوباره از پانل سمت چپ گزینه سیستم رو هم انتخاب کرده و همان کارها رو برای اون انجام داده تا خطاهای رخ داده در سطح سیستم عامل را ملاحظه کنید.
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
امیدوارم که مفید واقع بشه.
موفق باشید.






پاسخ با نقل قول
Bookmarks