به نام آنکه جانشین همه نداشتن هاست
دوستان عزیز؛
سلام،
ابتدا از دوست خوبمان (آقا سعید) بابت زحمت این تست تشکر می کنم. اما چرا چنین پاورهایی برای چنین سیستم هایی مناسب نیستند؟
همه ما اتومبیل هایی نظیر پورشه و فراری را در سرعت و قدرت قبول داریم. شما فرض کنید اتومبیلی از این دو کمپانی خریداری نمایید که کیلومتر شمار آن تا 330 کیلومتر در ساعت باشد و تصور فرمایید که در هر شبانه روز، 4 ساعت با سرعت 300 یا 330 کیلومتر در ساعت آن را برانید. حال چند سوال مهم مطرح است:
- آیا شرایط عمومی این اتومبیل (به غیر از سرعت 330 کیلومتر در ساعت) نظیر کنترل اتومبیل ، راحتی و... قابل قیاس با شرایط رانندگی در سرعت 120 یا 150 کیلومتر در ساعت همان اتومبیل است؟
- آیا این شرایط فنی اتومبیل (مثل قدرت و سرعت و ...) پس از شش ماه استفاده پی در پی (4 ساعت در هر روز) ، دچار افت نخواهد شد؟
- چقدر ریسک آسیب پذیری موتور (منظور پاور) بالا خواهد رفت؟
- چقدر ریسک آسیب پذیری کنترل اتومبیل (منظور عملکرد پروتکشن های پاور) بالا خواهد رفت؟
.... و سوالات مشابه دیگر
حال فرض نمایید که عملکرد و کارآیی همین پارامترها در شرایط رانندگی با سرعت 150 کیلومتر در ساعت چگونه خواهد بود؟
نکته:
چرا سازندگان پاور در دنیا ، اقدام به ساخت پاورهایی در رنج توانی 1000 و 1200 و 1500 و... نموده اند. در حالی که مثلا برای یک سخت افزار فوق حرفه ای ، (با این روش استفاده) یک پاور در توان 700 وات کاملا کفایت می کند؟
با تقدیم احترام
Bookmarks