با تشکر فراوان از جواد گرامی برای قرار دادن توضیحات خوب برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
حالا بریم سراغ یه سری توضیحات خودمونی برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
ببین کیوان جان یه سری محاسبات توی بازی ( و بعضی برنامه های 3d ) وجود داره که مربوط به مثلا شکستن شیشه یا مشت زدن به یک جسم میشه
nvidia چون پردازنده نمیسازه با فیزیک این محاسبات رو با gpu انجام میده
اگر intel و amd بهش اجازه میدادند و همه بازیها از این تکنولوژی پشتیبانی میکردند شما با یه سمپرون 140 و یه گرافیک قوی میتونستید جدیدترین بازیها رو با ماکزیمم دیتیل بازی کنید برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
برای مثال اگر شما بت من آرخام رو روی یه سیستم با گرافیک قوی nvidia اجرا کنید چه پردازنده شما سمپرون باشه چه i7 980 تفاوت محسوسی در بازی نمیبینید ( در صورت اکتیو بودن physx )
البته این به اون مفهوم نیست که این بازیها بر روی کارتهای ati افت کیفیت خیلی فاحشی دارند ولی اگر گرافیک ati باشه سیستمتون باید یه پردازنده نسبتا قوی هم داشته باشه ( چون این محاسبات باید با پردازنده انجام بشه )
البته همونطور که بالا هم گفتم این سگ و گربه ( اینتل و amd ) مجبور شدن در این مورد بخصوص با هم تبانی کنند و یه چیزی به اسم هاوک رو پایه ریزی کنند
این سیستم از نظر ماهیتی همون محاسبات مربوط به دود ، مه ، باد و ...... که جواد عزیز توضیح دادن رو انجام میده ولی از cpu استفاده میکنه
اگر این هاوک با هزینه سنگین این دو غول تولید کننده پردازنده حمایت نشده بود احتمالا سیستمهای گیمرها الان همون سلرونهای عهد بوق بود با گرافیک کارت 480 و پردازنده های اینتل و amd توی انبار داشتند خاک میخوردن برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید






پاسخ با نقل قول
Bookmarks