در مورد Translation lookaside buffer کمی بیشتر توضیح بده ، دقیقا تشریح کن منظورت چه نوع افت کارایی و در چه مرحله ای از واکشی اطلاعات هست . اینطوری خیلی گنگه .برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط Shahryar برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
در وحله اول شما منظور من رو کمی بد برداشت کردی . به این صورت مسئله رو تشریح می کنم :
ابتدا همانطور که در پست قبل اشاره شد ، سیستم عامل در وحله اول سعی می کنه که به هیچ وجه از حافظه سیستم جهت Texture Memory استفاده نکنه . برای مثال وقتی یک VGA با حافظه 1GB در دسترس باشه ، در رزولیشن های معمول ( حداکثر 1080*1920 ) در 3D APP های موجود ، به ندرت Texture Memoryاز 1GB تجاوز می کنه . از طرفی خیلی از Game یا نرم افزار های پردازش تصویر 3 بعدی طوری کدنویسی و در نهایت بهینه سازی می شوند که در عمل استفاده از Shared System Memory کنار گذاشته میشه . از جمله این APP های معروف میشه ، بازی رایانه ای پرطرفدار GTA IV رو نام برد . همانطور که خودت هم تجربه بازی کردن این Game رو داشتی ، موتور گرافیکی این بازی ، برای مقدار تغییرات در جزئیات گرافیکی بازی ، محدودیت حجم حافظه Local رو اعمال کرده . علت این امر در واقع عدم وجود ارتباط تنگاتنگ GPU به صورت مستقیم به حافظه System Memory هست . البته موتور گرافیکی این Game مشکلات دیگه ای هم داره که به موضوع این تاپیک ارتباطی نداره .
در وحله دوم ، اگر برنامه نویسی ناچارا مجبور باشه از Shared System Memory استفاده کنه ، برنامه مورد نظرش رو در نهایت طوری بهینه سازی میکنه که اطلاعات مهمی که به صورت RealTime مورد نیاز GPU هست در این حافظه قرار نگیره ، یا به حداقل مقدار خودش برسه . اگر اینطور نبود ، به دلیل وجود اختلاف بسیار زیاد میان پهنای باند بین GPU و حافظه Local در برابر حافظه non-Local ، در صورت ارتباط بین GPU و System Memory ، کارایی گرافیکی سیستم به شدت افت می کرد . در این صورت وجود ارتباط به واسطه GART بین GPU و System Memory نه تنها باعث افزایش کارایی نمی شد ، بلکه به شدت کارایی رو کاهش می داد .
برا مثال اگه شما تو بنچ مارک های موجود اگه توجه کرده باشی ، افزایش فرکانس حافظه System Memory یا به صورت کلی افزایش پهنای باند حافظه اصلی سیستم در کارایی کلی سیستم در بازی های رایانه ای یا نرم افزار های پردازش تصاویر سه بعدی ، تاثیر خفیف و در بسیاری از موارد ، قابل چشمپوشی داره .
در واقع من در پست قبلی به هیچ وجه منظورم ، اون چیزی که شما برداشت کرده بودید نبود .
وجود یک سامانه I/O memory management مثل Gart بین GPU و System memory ، همانطور که شما گفتی ، به هیچ وجه نمی تونه پهنای باندی که یک ارتباط بدون واسطه داره رو در نهایت ایجاد کنه . ولی وجود چنین سامانه هایی در پلتفورم های کنونی برای مدیریت حافظه لازم و انکار ناپذیره .






پاسخ با نقل قول
Bookmarks