AMD Mantle در اصل رابطی نرم افزاری هست برای تبدیل دستورات برنامه نویسی به محیط های چند رسانه ای که به طور معمول در طراحی محیط های سه بعدی و بازی های رایانه ای کاربرد داره . از نطر عملکرد شبیه به Microsoft Direct X یا Open GL عمل میکنه ولی چیزی که اون رو متماییز میکنه این هست که این رابط به زبان ماشین نزدیک تر هست و دست برنامه نویس رو برای هماهنگی کامل و استفاده ار تمام پتانسیل سخت افراز باز میزاره . AMD در ابتدا از این تکنولوژی در ساخت کنسول های PS4 و Xbox One استفاده کرد و بعد از نتایج موفقیت آمیزی که به دست آورد تصمیم گرفت از این تکنولوژی در PC استفاده کنه و البته در ابتدا قرار بود که شزکت nVidia و اینتل هم ار این تکنولوژی بی بهره نباشن اما کی خاطره تلخ Physx انحصاری رو فراموش میکنه ! و در نتیجه این تکنولوژی منحصر به پلتفرم AMD شد و nVidia چشم به راه Directx12 موند ( Directx12 از تکنولوژی مشابهی استفاده میکنه) که ظاهرآ تا قبل از 2015 قابل دسترسی نیست .
تکنولوژی AMD Mantle از راه آپدیت بسته نرم افراری AMD Catalyst از ورژن 14.1 به بعد برای دارندگان کارت های گرافیکی سری 7000 , 8000 , R7 , R9 و همچنین APU های سری A10 در دسترس خواهد بود .
برای مطالعه دقیق تر میتونید از لینک های زیر استفاده کنید :
AMD Catalyst 14.1 Beta Driver Brings Mantle Support, Frame Pacing Phase 2, HSA | PC Perspective
Known issues list for AMD Catalyst™ 14.3
AnandTech Portal | Evaluating AMD's TrueAudio and Mantle Technologies with Thief
DirectX 12 vs. Mantle: Comparing PC gaming's software-supercharged future | PCWorld
(کارت های گرافیکی nVidia که از DX11 پشتیبانی میکنند در آینده قادر به پشتیبانی از DX12 خواهند بود )






پاسخ با نقل قول
Bookmarks