برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
نمایش ویفر لارابی
تو این چند روز گفتم دیدم وقتم پر گفتم بیام دستی به ای تایپینگ بکشم و گفتم حیف واقعا دوستان از پروژه عجیب بی نسیب باشن و با من در خبر های جدید همرا نباشن
فعلا مطلاب و مشخصات کلیدی اشاره میکنم و بعد به بخش های مختف اون میرسم و مفصلاون بخش تا اونجا که بتونم توضیح میدم !
لارابی چیست ؟ در اصل لارابی یک اسم رمز برای یک پردازنده گرافیکی به حساب میاد که اینتل با توجه به پیشرفت در شتاب دهنده های پردازنده های مجتمع خود به به پروژه رسیده یا دست یافته است.
بخش اصلی پروژه رقابت با شرکت های انودیا و ATI هست مانند : دست یابی به بخش های کارت های ویدوئی - کارت های با کارایی بالا یا High-end - بخش مهم دیگر برای رقابت و ورد به بازار کارت های شتاب دهنده GPGPU ها هم میشه اشاره کرد .
بخش عظم لارابی نمایش ray tracing هست که با موفقیت اینتل انقلاب بزرگی در صنعت رایانه هست برای اشنایی کلی لینک اخر مطلب را حتما بخوانید
ساختار داخلی : ساختار لارابی از نظر معماری تاحدودی با GPU امروزی تفاوت زیادی دارد که علت اصلی اونم به شرح زیر می گم :
هم گرایی بین GPU و Multi - Core CPU
اضافه شدن coherent cache و ایجاد معماری بر حسب X86 برای سازگاری با پردازنده های مرکزی یا CPU ها
استفاده از معاری SIMD عریض شده برای واحد برداری (Vector Unit) و Texter Sample در پردازنده های گرافیکی ان
همگرایی بین CPU و GPU در لارابی ها باعث خصوصیات ویژه (روانتر شدن) در شتاب دهنده گرافیکی - general purpose GPU یا stream processing میدهد
برای مثال لارابی از ray tracing یا physics processing تعبیه شده که در انجام بازی های رایانه ای Real - Time یا پروژه های علمی که با استفاده از سوپر کامپیوتر صورت میگرد مفید میباشد.
تقاوت با شتاب دهنده های گرافیکی :
این توضیحات در این بخش فقط برای چکیده شدن مطالب قبلی است و معرفی بخش هایی که اشاره نشده است.
مقایسه با کارت های GeForce 200 Series و Radeon 4000 series انجام می شود .
-استفاده از مجموعه دستور عمل عای X86
-استفاده از خصوصیات ی یا ترکیبی از cache coherency در تمام هسته ها
-بخش مهم دیگری که بعدا توضیحات کاملی براش میدم استقاده از متود های order-independent transparency, irregular Z-buffering, و real-time raytracing برای کاربردهای رندریگ
تفاوت با پردازنده های مرکزی :
این بخشم موضوعات کلی رها میکنم چون واقعا بخش حجیم و کاملا اساسی در لارابی فقط این توضیح زیر میدم و به بخش بعد میرم :
هسته X86 تفاوت های زیادی با پردازنده های شتاب دهنده حال اینتل یعنی Core 2 Duo یا Core I7 داره این طور که گفته شده هسته های X86 لارابی چیزی شبیه به یا مبنی بر پردازنده های Pentium P54C طراحی شده البته این در نظر بگیرید که X86-64 در این پروسه بروز شده است شباهت دیگری هم به پردازنده های Atom اینتل میشه اشاره کرد .
اصلاعات مقدماتی :
بحث در همین جا به اتمام میرسونم و ین موارد به لارابی باد اضافه کنم :
مدل 32 X86 Processor Core از فرایند 45 نانومتری استفاده خواهد شد
مدل 48 X86 Processor Core ازفرایند 32 نانومتری استفاده خواهد شد
این موارد هم به طور نامشخص هنوز مانده است که چون از سایت Fudzila گزارش شده نامعتبر هست .
گفته شده لارابی از 300 وات TDP استفاده خواهد کرد و 12 لایه PCB خواهد داشت حافظه گرافیکی هم GGDR5 خوهد بود.
این مواد در بعضی منابع دیده گذاشته شده که لارابی از DX11 و همچنین Open GL 3.0 , Open CL 1.0 هم پشتیبانی خواهد نمود .
تمامی حقوق این مطالب متعلق به انجمن شهر سخت افزار می باشد
مطالب از سایت Wikipedia جمع اوری و در سایت قرار داده شده است .
پست در تاریخ 88 اردیبهشت ماه در روز جمعه 25 قرار گرفته و دوباره بروز میشود .
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید






پاسخ با نقل قول
Bookmarks