در بررسی که نویسنده سایت Techpowerup با نصب GPU-Z جدید روی کارت 4830 انجام داده متوجه شده تعداد واحدهای سایه زنی در کمال تعجب 560 عدد شناسایی شده در حالیکه با توجه به اطلاعاتی که خود AMD در مورد این کارت منتشر کرده این تعداد باید 640 عدد باشه.
لارم به تذکر هست که با این کاهش در تعداد پردازشگرهای جریانی ما شاهد کاهش 10% در کارایی این کارت خواهیم بود.
بنابراین با سایر بررسی کننده ها هم موضوع را در میان گذاشتن و از اونها هم در مورد نمونه های در یافتیشون جویا شدن و متوجه شدن در برخی از کارتها این مشکل وجود داره و در برخی نه!
در ادامه متوجه شدند که بیشتر مشکل از سوی برد رفرنس بوده. AMD در مورد این مشکل اظهار داشته:
این اشکال به خاطر استفاده از یک pre-production BIOS (بایوس پیش تولیدی) در برخی کارتها به وجود آمده و با تعویض بایوس به نسحه مناسب مشکل به راحتی حل میشه.
بنابر این به اون دسته از کاربران که این مشکل را دارند پیشنهاد میشه آخرین نسخه منتشر شده بایوس را (در صورت ملاحظه این اشکال) از سایت سازنده دریافت و توسط نرم افزارهایی مثل ATI Flash بایوس کارتشون را به نسخه مناسب ارتقاء بدن.
AMD کاملا مطمئن هست که این مشکل توسط آپدیت بایوس به طور کامل برطرف میشه.
=============
در جریان این بررسی سایت منبع یک بررسی در کلاکهای دیفالت کارت HD4830 توسط همین کارت و HD4850 با تعداد پردازشگرهای جریانی مختلف انجام داده و اثبات کرده که کاهش کارایی در اثر کاهش تعداد این پردازشگرها (در GPU های RV770) یک رابطه خطی هست:
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنیدAMD 4830 (560 SP) = 219.8 FPS
PowerColor 4830 (640 SP) = 250.5 FPS
HD 4850 @ 4830 clocks (800 SP) = 309.8 FPS
سایت Anandtech هم بررسی خودشو آپدیت کرده (با نتایج جدید).
باتشکر
Bookmarks