حالا نوبتی هم که باشد نوبت انودیا است کنفرانس GTC که به مخفف GPU Technology Conference میشه برگذار شد
بزگترین بخش این کنفرانس به موضوع تکنیک Raytracing و موتور رندر Iray Mental Ray در برنامه 3D Max انجام گرفته شد در این نمایش به قدرت و تست و بررسی کارت ها Fermi و تکنولوژی CUDA-acceleration در این کارت ها صورت گرفته شد .
اولین بررسی در یک سیستم با دو پردازنده چهار هسته ای از خانواده Nehalem " هشت هسته و 16 threads " صورت گرفت که نتایج با این موتور رندر با 4 ساعت زمان با تمام جزئیات نتیجه داشت !
اما در سوی دیگر با دو عدد کارت انودیا زمانی فوق العاده 5 ثانیه نتیجه داد :gasp:
در اصل موتور Mental Ray نام اختصاصی جدید iray که در سری جدید خود که اخر ماه سپتامبر عرضه خواهد شد به تکنولوژی CUDA-acceleration انودیا بهینه سازی و سازگار شده است .
و بخش مهم دیگر این کنفرانس هم Roadmap انودیا و پردازنده ها گرافیکی جدید این شرکت
gtc_roadmap_1..jpg
Kepler کد رمز پردازنده های گرافیکی 28 نانومتری !! که برای اواسط سال 2011 در نظر گرفته شده
و Maxwellهم پردازندها گرافیکی 22 نانومتری !!! برای 2013 در نظر گرفته شده
تنها مشخصات که اعلام شد در Roadmap دیده میشه Kepler دارای 4 تا 6 Dual precision Gflops per Watt و Maxwell تا 16 عدد Dual precision Gflops
Dual precision Gflops در اصطلاح ساده Dual در ایجا معنی 64 بیت ارائه میده 64 باینری کد میده(اشغال حافظه) یا اعداد شناور ممیزی با دقت دو برابر -معنی Dual precision دقت مضاعف ترجمه میشه -
کپی رایت را پاس بدارید
ترجمه محمود
eztechalpha@gmail.com
یا حق
منابع (با دخل تصرف :1. (35):)
http://www.fudzilla.com/graphics/gra...es-kepler-28nm
http://www.fudzilla.com/graphics/gra...0-times-faster
http://www.fudzilla.com/graphics/gra...racing-on-gpus
بدرود یا حق
|
|
سلام دوستان
بحث Raytracing خیلی داغ شد در کنارشم cloud-based دارن جونی میگرن و کلا الان در کشور های دیگر و سمینار ها و کنفرانس اکثر شرکت ها به بحث cloud-based صورت میگیره به احتمال در 2 سال دیگه cloud-based بتونه حوزه دسکتاپ هم و نسخه خانگی وارد بشه این احتامل خودم
انودیا رو بحث cloud-based یک نمایش داشته تو این کنفراس که در ایجا توضیحاتش هست
http://www.fudzilla.com/graphics/gra...aced-rendering
گفتم Raytracing یک توضیح بدم :
تکنیکی است که در آن یک عکس با تبدیل و ردیابی پرتوهای نوری به پیکسل به وجود می آید.
در حقیقیت در این روش عکس بسیار واقعی تر از تکنیک دیگر ، ولی با محاسبات و صرف وقت زیاد
این تکنیک محسبات زیاد میخواد و پردازنده ها امروزی هم با وجود چند هسته و رشته باز موندن
الان این تکنیک در صنعت فیلم زیاد کربردداره و همچنین بیشتر در گرافیک کار 3D
در بازی هم خیلی محدود
*****
قابلیت های و افکت ها تصویری که Raytracing میتواند نمایش دهد این موارد هستن Reflection بازتاب نور - Reflaction شکست نور - Scattering پراکندگی نور
با پخش کردن پرتوهای نور در صفحه تصاویر ایجاد میشه میشه در روش بصری تصاویر دقیقا مانند عکس های طبیعی در میاره !!
intel-ray-tracing.jpg
image_thumb1..png
این تصویر با پراکنده پرتوهای نور ابجکت در صفحه نمایان میشه و و همچنین سایه و در اخر به دوربین میرسه و یک تصویر(Image) با قوانین واقعی نمایش میده
همچین تصویر به این شکل میتونید ببینید
250px-Recursive_r&.png
*****
به تازگی شرکت با توجه به بالا قدرت پردازنده های از تکینک روی اوردن و تلاش خیلی زیاد برای بهود و سرعت بخشید برای استفاده از این تکینک هستن اینتل یکی از شرکت بوده که تلاش بیشتری در این مورد کرده ولی شکست زیادی خورده پروژه هایی لارابی و یا KnightsFerry مهمترین بخش که رو این موضوع تمرکز کرده
ولی تا چند سال پیش بحث و نوآوری جدید اومد به نام GPGPU تا سال خیلی قبل با پیشرفت گرافیکی فهمیدن که گرافیک ها در محاسبات میتوانن قدرت و سرعت بیشتر تولید کننن با این وضع تقریبا انودیا خیلی بیشتر رو این موضع کار کرده واز سری 9 کارت های خود بیشتر این قابلیت میشه حس کرد و از اون زمان هم تکنولوژی Cuda معرفی کرد Cuda دستوراتی هستن که مستقیما بتونن با این بخش قابلیت گرافیک ارتباط راحت تر و پایدار تری بر قرار کنن در سری 400 هم این مورد به اوج خودش رسیده و حتی امکان برقراری با زمان رایج C++ هم ایجاد شده !!!
سوال و موضوع مبهمی بود حتما بپرسین
آخرین ویرایش توسط Fusion در تاریخ 22-09-10 انجام شده است
بدرود یا حق
Computex (22-09-10), hassanshaikhi (22-09-10), Jagvar (22-09-10), MARINE (24-09-10), mohammad1985 (23-09-10), nima_hl (22-09-10)
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
Intel =برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
بدرود یا حق
mohammad1985 (23-09-10), nima_hl (22-09-10)
1 کاربر در حال مشاهده این موضوع. (0 عضو و 1 میهمان)
Bookmarks