دوست عزیز...
مطلبی که شما راجع به حجم حافظه و عرض اتوبانی که ماشین ها در حرکت هستن گفتین تا حد زیادی درسته ولی اگه اجازه بدین یه کم اصلاح کنم...!!برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
در اتوبان با عرض بیشتر به خاطر عرض بیشتر اتوبان و مسیرهای حرکت بیشتر به طبع در یک بازه ی زمانی ماشین های بیشتری عبور می کنن ولی با چه سرعتی...؟؟؟
در حالی که در اتوبان با عرض کمتر به نسبت ماشین های کمتری در همون بازه ی زمانی عبور می کنن ولی با سرعتی به مراتب بیشتر... پس ترافیکی هم بوجود نمیاد...!!
بازهم می گم که حجم حافظه بیشتر و سرعت حافظه هر کدوم کاربری خاص خودشون رو دارن... بسته به شرایط استفاده از سیستم داره...
مورد اول در مورد استفاده از نرم افزارهای حرفه ای (تشنه ی حافظه) کاربرد داره و مورد دوم اورکلاک و گیم...!!
در مورد اورکلاک حافظه های ddr3 هم تجربه شخصی نداشتم ولی از اونجا که فرکانس های 1333 موجود اکثرا از مدل های value edition هستن و صرفا ddr3 هستن با زمان تاخیر 9-8 پس نمی شه انتظار زیادی داشت برای اورکلاک...
مگه اینکه فرکانس 1333 با زمان تاخیر 7-6 باشند که بهتر جواب میدن...
رم های ddr3 که پیشنهاد دادم از Ocz فرکانس 1600 دارن با زمان تاخیر 6...!!!
پس با این حساب می شه انتظار داشت که در فرکانس 2000 با تایمینگ 7 کار کنه...؟!
بهر حال دوستانی که از اورکلاک ddr3 مطلع هستن می تونن جواب بهتری بدن...
در مورد پهنای باند در همون فرکانس عادی:
هر گیگ ddr3 1333 پهنای باند 10664 داره که در حجم 4 گیگ می شه 42656 Mb/s
هر گیگ ddr3 1600 پهنای باند 12800 داره که در حجم 2 گیگ می شه 25600 Mb/s ولی یادت نره در سرعت بیشتر...!!
به هر حال معیار سرعت و حجم عین این می مونه شما یه ماشین (مثلا فورد موستانگ 2009!!)برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید با حجم صندوق کمتر ولی سرعت سرسام آور می خواین یا یه وانت (فورد F-150!!) که ازش کار بکشین و هر چه قدر که می خواین بارش کنین ولی با سرعت حرکت کمتر... (حداقل نه در حد موستانگ!!)...برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
البته اگه خیلی بی ربط بود معذرت می خوام خواستم مثالی بزنم که موضوع بیشتر روشن شه...برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
موفق باشی...برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
===============
با اجازه 2تا پاورقی هم بذارم...
http://img.shahrsakhtafzar.com/out.p...allpaper01.jpg
http://img.shahrsakhtafzar.com/out.p...allpaper02.jpg






پاسخ با نقل قول

Bookmarks