Fill Rate Pixel: این معیار اشاره به‌تعداد پیکسل‌هایی دارد که یک پردازنده‌گرافیکی می‌تواند در یک ثانیه پردازش و سپس در حافظه گرافیکی ذخیره کند. مقادیر Fill Rate Pixel بر‌حسب گیگاپیکسل بر ثانیه (GigaPixel/s) سنجیده می‌شوند. برای محاسبه این معیار لازم است تعداد ROPهای یک کارت‌گرافیکی را در فرکانس GPU ضرب کنید.
Texture Fill Rate: این معیار اشاره به‌تعداد بافت‌هایی دارد که یک کارت‌گرافیکی می‌تواند در یک ثانیه پردازش کند. در پردازش یک صحنه سه‌بعدی، بافت‌ها به‌واسطه شبکه‌های چندضلعی (Texture Mapping)، تشکیل می‌شوند. این Texture Mappingها توسط واحد نقشه‌گذاری بافت (TMU) ایجاد می‌شوند. به‌عبارت ساده‌تر، Texture Fill Rate میزان سرعتی است که یک کارت‌گرافیکی می‌تواند Texture Mappingها را اجرا کند. این معیار با واحد گیگاتکسل بر ثانیه (GTexel/s) سنجیده می‌شود و از ضرب تعداد واحد‌های TMU در فرکانس پردازنده‌گرافیکی قابل محاسبه است.
موارد زیادی در مقایسه مهم هست . ROP یا واحد های سایه زن
همه این موارد در عملکرد کارت گرافیک موثر هستند .

مرسی از توضیحتون
بالا بودن هر کدوم از Fill Rate Pixel وTexture Fill Rate چه مزیتی داره و در مقایسه دو کارت گرافیک بالا نسبت به اختلاف قیمت 200هزار تومنی کدوم ارزش خرید بالاتری داره ؟ممنون